Bob gaat naar het Alliance Open Grand Tournament 2019

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Bob gaat naar het Alliance Open Grand Tournament 2019

Berichtdoor Bobske » 09 okt 2019 11:17

Let op Bob, je moet minimaal de helft van je leger deployen (de helft aan units & punten) dus dan heb je twee dikke units close combat terminators op tafel staan.

Het is prettig om een simpel 'straight forward' leger te spelen maar met een terminator leger ben je in 1 uur van de tafel.

Lijkt me een strak plan, heb ik 2 uur om bij te komen, andere legers te kijken etc.
Ik zet namelijk meteen alles op tafel.
Forward the Kingsguard

Mind f*ck baby.
Gezien vorig jaar, ze geven nog best spel terminators :tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor henerius » 09 okt 2019 15:40

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik een tegenstander, zoals jij hem gaat spelen daar, liever de hand geef en dan het volgende potje voor een leuke pot ga.

Ik ben er ook nog niet uit wat ik erger zou vinden, een regelbuiger of iemand met jouw mentaliteit qua spel.

Je speelt om te winnen, meedoen is leuk, maar winnen is net dat kleine beetje leuker. Ik begrijp van wat je wilt gaan doen helemaal niets. :dunno:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: Empire, Rebels, Scum, French, Holy Roman Empire, Navy, Kislev, Pirates
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2019 16:08

Ik snap Henny zn punt wel.

Prima om naar een toernooi te gaan zonder voor de winst te gaan, maar om een leger mee te nemen dat ontworpen is om zo snel mogelijk zelfmoord te plegen slaat toch echt door naar de verkeerde kant.

Daar doe je je tegenstander ook geen plezier mee :unsure:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 10 okt 2019 08:51

Je speelt om te winnen, meedoen is leuk, maar winnen is net dat kleine beetje leuker. Ik begrijp van wat je wilt gaan doen helemaal niets.

Dat snappen mensen al jaren niet en ik snap hun niet. :tu:

Prima om naar een toernooi te gaan zonder voor de winst te gaan, maar om een leger mee te nemen dat ontworpen is om zo snel mogelijk zelfmoord te plegen slaat toch echt door naar de verkeerde kant.

Daar doe je je tegenstander ook geen plezier mee :unsure:

Leger heeft vorig jaar gewoon 5 potjes 5 beurten volgemaakt hoor, no worries. Ik overdrijf een beetje, als reactie op Rick, as always :P :grijns:
Ik wil een fluffy leger en fluffy spelen, ga me niet meer aanpassen aan wat hoort, of mijn tegenstander. (dat is de leeftijd)
Dan kan die zich ook aanpassen aan mij en komen we in een vicieuze cirkel.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor shogun » 10 okt 2019 19:39

[quote="Bobske"] Dat snappen mensen al jaren niet en ik snap hun niet. :tu: [/quote]

Er is een verschil tussen het hebben van een voorkeur qua spel opzet/insteek, en het wel of niet snappen van de voorkeur voor een andere speler. Als je fluffy wil spelen is daar niks mis mee maar ik vergelijk het gewoon met 'mens erger je niet' en 'schaken'. De een wil gewoon lekker dobbelen en de ander wil strategisch denken om er een win uit te halen. Lastige bij 40k is dat het daarbij niet zo zwart wit is en en je veel 'grijze' spelers hebt die een beetje van allebei willen, maar iedereen in een verschillende mate.

[quote="Bobske"] Leger heeft vorig jaar gewoon 5 potjes 5 beurten volgemaakt hoor, no worries. Ik overdrijf een beetje, als reactie op Rick, as always :P :grijns:
Ik wil een fluffy leger en fluffy spelen, ga me niet meer aanpassen aan wat hoort, of mijn tegenstander. (dat is de leeftijd)
Dan kan die zich ook aanpassen aan mij en komen we in een vicieuze cirkel.[/quote]

Het is natuurlijk jou feestje bob, maar we kunnen het ons moeilijk voorstellen dat het voor je 'leuk' is om 2 beurten saves te gooien en dan gewoon dood te gaan. Je kunt dan ook 'fluffy' proberen om het voor de tegenstander interessanter te maken (en misschien ook voor jezelf) ook al komt daar waarschijnlijk een 'loss' uit. Met 30+ terminators naar voren lopen is gewoon zelfmoord. Ook al doet de tegenstander er 5 beurten over om al die terminators weg te halen, het is voor diegene dan een gelopen koers en ook een ^&*$ spel. Gewoon prijsschieten. Je hoeft je niet aan te passen aan een tegenstander maar ben er van bewust dat je voor 6 spelers, 1 nutteloos potje creëert terwijl hun ook voor een toernooi hebben betaald.

Is het trouwens ook fluffy dat logan grimnar met 30 terminators probeert vanaf een kilometer afstand te chargen? die gast schijnt nogal slim te zijn, dus onwaarschijnlijk :laugh:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Hashut with the hat of Nagash

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs