Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 30 maart 2020 18:07

Wat is dit? Vooruitgang? Jaaa zeker! Alhoewel ik ook bezig ben met 6 Riders of Rohan af te maken, heb ik me dit weekend even laten ontsporen door het goede weer. Ik heb mijn Dead of Dunharrow leger in de primer gezet en ik heb de eerste helft zelfs al helemaal geverfd! Het is ook geen heel lastig kleurenschema, met die geestjes. :wink:

Behold!
Afbeelding

Nog even wat detail van de King of the Dead:
Afbeelding

En van de Herald die ik aan het begin van deze blog in elkaar had gezet:
Afbeelding

Ik ben erg blij met het resultaat. De andere helft van het leger (nog een Herald en 10 geestjes) komt er ook aan, maar dat zal in deze tijden ook wel niet te lang duren denk ik...

Ook wil ik binnenkort een battle gaan doen om ze uit te testen! Ik heb namelijk nog niet echt idee wat ze doen, maar ik weet wel dat ze een hoge defense (8) hebben en een redelijke lage fight value (3), dus ik ben eens benieuwd hoe dat gaat spelen. Misschien zijn ze gewoon zo tanky dat ze hoe dan ook blijven staan, geen idee. Wat ook wel interessant is, is dat ze iedereen de stuipen op het lijf jagen. Je kunt ze niet chargen zonder eerst een Terror test te doen, wat mij dan natuurlijk een voordeel oplevert. Spannend! :skellie:

PS: Zie je hoeveel ik van die bloemetjes houd? :wub:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Beastherder » 30 maart 2020 22:39

Defense 8?
Dat is meer dan een Troll met pantser :disturbed:

Dat mag je wel behoorlijk tanky noemen, ja :yes:

Die Terror zal erg afhangen van je tegenstander.
De meeste evil soldaten zijn niet erg dapper.
Voor iets als Moria Goblins zou dat echt een enorm probleem zijn, voor wat meer gedisciplineerde troepen als UrukHai of Easterlings al een stuk minder, maar zelfs dan kan het zo maar gebeuren dat de helft van je modellen niet durft aan te vallen. :unsure:

Ik zie ze werken als geweldige objective houders (zie ze maar s weg te krijgen) of als een echte aambeeld unit.
Gooi ze naar voren, lock een groot deel van je tegenstander in combat, reken op je defense en terror om het te overleven en dan kunnen andere snelle modellen (zeg, Rohirrim, om maar een willekeurig voorbeeld te nemen :wink:) om de tegenstander heen rennen om objectives te pakken of ze in de flank aan te vallen.

Modellen zien er prima uit.
Je verwacht bijna dat ze nog licht zullen geven als je de lamp uit doet ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 01 apr 2020 19:19

Wow, ik wist niet dat dat hoger was dan die van een troll. :o

Die terror regel is inderdaad wel interessant, maar of het veel uithaalt tegen Riks Uruk Hai moet ik nog zien. Die zijn inderdaad al wat minder snel bang.

Interessante tactiek, Frank! Die zal ik onthouden. Volgens mij kan ik Rohan en deze doden alleen samen spelen als ik Aragorn meeneem, maar ik moet even kijken of dat op een of andere manier invloed heeft op de army bonusses.

Ik moet wel zeggen dat ze wel een béétje glow in the dark lijken als het donkerder begint te worden. :wink:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor brammo1991 » 02 apr 2020 10:35

[quote="Rianne327"]Ik moet wel zeggen dat ze wel een béétje glow in the dark lijken als het donkerder begint te worden. :wink:[/quote]


Dat zou natuurlijk de perfecte paintjob zijn, met glow in the dark dice en ruler zou je een lotr horror night kunnen houden.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Beastherder » 02 apr 2020 17:31

Wij verkopen daadwerkelijk glow-in-the-dark verf :wink:
https://www.wentinkhobby.nl/night-color ... farbe-30ml


Volgens mij kan ik Rohan en deze doden alleen samen spelen als ik Aragorn meeneem, maar ik moet even kijken of dat op een of andere manier invloed heeft op de army bonusses

Ze zitten samen in de startset, maar mogen niet samen spelen? :huh:
Zou niet het vreemdste zijn dat GW ooit gedaan heeft, maar toch...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor henerius » 02 apr 2020 18:41

Volgens mij kan ik Rohan en deze doden alleen samen spelen als ik Aragorn meeneem, maar ik moet even kijken of dat op een of andere manier invloed heeft op de army bonusses

Ze zitten samen in de startset, maar mogen niet samen spelen? :huh:
Zou niet het vreemdste zijn dat GW ooit gedaan heeft, maar toch...


King of the Dead:
The Dead do not suffer the living to pass.
Aragorn:
You will suffer me. (the King of the Dead laughes and summons his army)
King of the Dead:
The way is shut. It was made by those who are dead, and the dead keep it. The way is shut, and now you must die!
Aragorn:
I summon you to fulfill your oath!
King of the Dead:
None but the king of Gondor may command me. [swings sword; Aragorn blocks him with the sword Anduril] That blade was broken!
Aragorn:
[takes him by the throat] It has been remade. [he releases the King of the Dead] Fight for us, and reclaim your honour! What say you? What say you?!



De ondoden gehoorzamen alleen de koning van Gondor of zijn erfgenamen en ik zie niet in hoe een Rohirrim kan onderhandelen met de ondoden.

Niet vreemd dat Aragorn mee moet. B)

@ Rianne hoe heb je die geestjes geschilderd? ze zijn erg groen op de foto, ik ga de mijne (ooit :whistle: ) een iets lichter tintje geven denk ik.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 07 apr 2020 13:39

Wij verkopen daadwerkelijk glow-in-the-dark verf :wink:
https://www.wentinkhobby.nl/night-color ... farbe-30ml


Volgens mij kan ik Rohan en deze doden alleen samen spelen als ik Aragorn meeneem, maar ik moet even kijken of dat op een of andere manier invloed heeft op de army bonusses

Ze zitten samen in de startset, maar mogen niet samen spelen? :huh:
Zou niet het vreemdste zijn dat GW ooit gedaan heeft, maar toch...


Wow inderdaad, Glow in the Dark verf was ook wel heel cool geweest hahahaha. Oh well. Anyway, ja, ik heb het opgezocht. Er staat echt in het Armies of LotR boek dat The Dead of Dunharrow alleen samen met een leger mogen spelen waar Aragorn bij zit. Beetje onhandig is het wel... Gelukkig heb ik er dankzij de koffers in M&M nu ook eentje (Heroes of Helm''s Deep versie, past wel denk ik). :grijns:

King of the Dead:
The Dead do not suffer the living to pass.
Aragorn:
You will suffer me. (the King of the Dead laughes and summons his army)
King of the Dead:
The way is shut. It was made by those who are dead, and the dead keep it. The way is shut, and now you must die!
Aragorn:
I summon you to fulfill your oath!
King of the Dead:
None but the king of Gondor may command me. [swings sword; Aragorn blocks him with the sword Anduril] That blade was broken!
Aragorn:
[takes him by the throat] It has been remade. [he releases the King of the Dead] Fight for us, and reclaim your honour! What say you? What say you?!

De ondoden gehoorzamen alleen de koning van Gondor of zijn erfgenamen en ik zie niet in hoe een Rohirrim kan onderhandelen met de ondoden.

Niet vreemd dat Aragorn mee moet. B)

@ Rianne hoe heb je die geestjes geschilderd? ze zijn erg groen op de foto, ik ga de mijne (ooit :whistle: ) een iets lichter tintje geven denk ik.


Als je de quote zo erbij zet is het wel logisch dat deze regel erbij zit inderdaad, haha. Dit is het kleurenschema:

Corax White
Cold White (Vallejo)
Hexwraith Flame (misschien kun je deze verdunnen met Lahmian Medium voor een lichter effect?)
Coelia Greenshade (voor details)
Longbeard Grey (drybrush)

Zo, en dan nu een afgeverfd leger! :woot: 500 punten Dead of Dunharrow! :skellie:

Afbeelding
Afbeelding

Werkt lekker weg zo, die pile of shame.
Next up: De eerste zes Riders of Rohan!
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Bobske » 07 apr 2020 15:11

Werkt lekker weg zo, die pile of shame.


Go Rianne! :thumbup: :worship: :cheer:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor henerius » 07 apr 2020 20:05

top! :tu:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 14 apr 2020 20:16

Thanks guys!

De productiviteit gaat verder: de eerste 6 Riders of Rohan zijn af!

Afbeelding

Afbeelding
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron