Vampire Counts vs Dogs of War
Guy vs Henny
Zo een weekje na de battle met Guy eens een verslagje typen.
In mijn Dogs of War klapper heb ik een scenario generator zitten die battles een stuk leuker kunnen maken. Je rolt voor een scenario type, deelt je leger in vanguard, main force en rear guard in, rolt voor speciale events ja of nee, rolt voor je opdracht en hoe je opstelt gedurende de battle.
Resultaat, rechter hoek van de tafel (vanaf de hoek 24 inch beide kanten op) is de plek waar je deployed. Meeting engagement heet het scenario. Gedurende deployment loop je je troepen de tafel op (om en om een unit), Vanguard eerst, dan de main force en de rearguard als laatste. Laatste dingetje ik speel een pitch battle, Guy speelt een break through. Onze objectives zijn niet hetzelfde.....
De opstelling
Dogs of War.
Wizard (generaal, lvl 2 scroll caddy) en een paymaster. 20 Pikemen, 20 Pikemen, 10 Heavy Cavalry, 8 Duellisten, 3 Ogres en 16 Lumpin Croop's
Vampire Counts
Vampire (generaal, lvl 1 wizard), Necromancer (lvl2) en een wraight, 10 Zombies, 20 Zombies, 20 Skeleton Warriors, 5 Dire Wolfs, 5 Dire Wolfs, 3 Bats, 6 Ghouls, Spirit Host en een Banshee genaamd Adele.
Beurt 1
We schuifelen naar elkaar toe, mijn regimenten staan waar ik ze ongeveer wil hebben, maar Guy heeft een erg lange wandeling te maken. De bats staan vooraan en krijgen als eerste een snufje magie en wat pijltjes over zich heen.
Beurt 2
Troepjes rennen af en aan op de flanken. Beide generaals lijken niet echt een plan te hebben. Magie op de Banshee niet gelukt, gillen tegen de Heavy Cavalry werkte wel.
Beurt 3
De bühne is bijna zover, de grote regimenten naderen elkaar, flankende eenheden crossen lekker rond, Duellisten vinden terror maar niks en mijn Heavy Cavalry vind Spirit Hosts ook maar niks, oftewel een 3+ save zuigt nogal.
Beurt 4
De Spirit Host timmert vrolijk verder op de Heavy Cavalry, Lumpin Croops decimeren de kleiner regimenten en de Banshee blijft maar blij Magie ontwijken en gillen. De Ogres ruimen de Ghouls en doen verder maar weinig om een de feest vreugde deel te kunnen nemen.De Zombie en skeleton treintjes sjokken rustig verder, geen haast als je dood bent toch?
Beurt 5
Eindelijk de zombie trein is gearriveerd, na een terror testje voor me pikemen kan het dan beginnen, twee ronden combat met in totaal 3 lijkjes.... goed en door. Lumpins veranderen de laatste wolfjes in sate prikkers, mijn Wizard bakt er niets van, maar scroll caddy spelen lukt aardig. De Heavy Cavalry breekt, maar rallied ook weer, spookjes zijn niet lief.
Beurt 6
Hoera, mijn Duellisten arriveren om hun nogal wat moeizame Pikemen vriendjes te helpen, 20 lijkjes! en daar komt niet echt een antwoord op van de Zombies... kruimel. De heavy Cavalry word weer gechargeerd, fail fear test, outnumbered en van tafel. De 2e unit pikes met paymaster falen een feartest, worden outnumbered en gaan rennen om de volgende beurt de rally test te halen.
Resultaten
Guy moest een breaktrough doen en doet dat met een unit van 195 punten en heeft een vlaggetje... Ik moet een normale battle spelen en zo punten sprokkelen, ik heb veel randzaken (lees kleine units opgeruimd) gedaan, maar het verlies van de Heavy Cavalry is toch wat hard. Verschil is 101 punten in het voordeel van Dogs of War en dus een draw.
Conclusie
relaxt gespeeld, leuke battle, we zuigen met het maken van armylists. Dan kon ik vroeger beter, maar troepjes rond schuiven en een beetje ouwehoeren maakt de mens gelukkig.
oh ja, blauwe M&M's zijn vies.
Don't cry because it's over, smile because it happened.