A tale of gamers..

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 19 mei 2022 20:46

Goed idee, maar nee ik heb nog een hoop chaos modellen over ^_^ dus we gaan nog vrolijk verder.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor henerius » 19 mei 2022 21:14

Vampire Counts vs Dogs of War
Guy vs Henny

Zo een weekje na de battle met Guy eens een verslagje typen.
In mijn Dogs of War klapper heb ik een scenario generator zitten die battles een stuk leuker kunnen maken. Je rolt voor een scenario type, deelt je leger in vanguard, main force en rear guard in, rolt voor speciale events ja of nee, rolt voor je opdracht en hoe je opstelt gedurende de battle.
Resultaat, rechter hoek van de tafel (vanaf de hoek 24 inch beide kanten op) is de plek waar je deployed. Meeting engagement heet het scenario. Gedurende deployment loop je je troepen de tafel op (om en om een unit), Vanguard eerst, dan de main force en de rearguard als laatste. Laatste dingetje ik speel een pitch battle, Guy speelt een break through. Onze objectives zijn niet hetzelfde.....Afbeelding

De opstelling
Dogs of War.
Wizard (generaal, lvl 2 scroll caddy) en een paymaster. 20 Pikemen, 20 Pikemen, 10 Heavy Cavalry, 8 Duellisten, 3 Ogres en 16 Lumpin Croop'sAfbeelding
Vampire Counts
Vampire (generaal, lvl 1 wizard), Necromancer (lvl2) en een wraight, 10 Zombies, 20 Zombies, 20 Skeleton Warriors, 5 Dire Wolfs, 5 Dire Wolfs, 3 Bats, 6 Ghouls, Spirit Host en een Banshee genaamd Adele.Afbeelding
Beurt 1
We schuifelen naar elkaar toe, mijn regimenten staan waar ik ze ongeveer wil hebben, maar Guy heeft een erg lange wandeling te maken. De bats staan vooraan en krijgen als eerste een snufje magie en wat pijltjes over zich heen.Afbeelding
Beurt 2
Troepjes rennen af en aan op de flanken. Beide generaals lijken niet echt een plan te hebben. Magie op de Banshee niet gelukt, gillen tegen de Heavy Cavalry werkte wel.Afbeelding
Beurt 3
De bühne is bijna zover, de grote regimenten naderen elkaar, flankende eenheden crossen lekker rond, Duellisten vinden terror maar niks en mijn Heavy Cavalry vind Spirit Hosts ook maar niks, oftewel een 3+ save zuigt nogal.Afbeelding
Beurt 4
De Spirit Host timmert vrolijk verder op de Heavy Cavalry, Lumpin Croops decimeren de kleiner regimenten en de Banshee blijft maar blij Magie ontwijken en gillen. De Ogres ruimen de Ghouls en doen verder maar weinig om een de feest vreugde deel te kunnen nemen.De Zombie en skeleton treintjes sjokken rustig verder, geen haast als je dood bent toch?Afbeelding
Beurt 5
Eindelijk de zombie trein is gearriveerd, na een terror testje voor me pikemen kan het dan beginnen, twee ronden combat met in totaal 3 lijkjes.... goed en door. Lumpins veranderen de laatste wolfjes in sate prikkers, mijn Wizard bakt er niets van, maar scroll caddy spelen lukt aardig. De Heavy Cavalry breekt, maar rallied ook weer, spookjes zijn niet lief.Afbeelding
Beurt 6
Hoera, mijn Duellisten arriveren om hun nogal wat moeizame Pikemen vriendjes te helpen, 20 lijkjes! en daar komt niet echt een antwoord op van de Zombies... kruimel. De heavy Cavalry word weer gechargeerd, fail fear test, outnumbered en van tafel. De 2e unit pikes met paymaster falen een feartest, worden outnumbered en gaan rennen om de volgende beurt de rally test te halen.Afbeelding
Resultaten
Guy moest een breaktrough doen en doet dat met een unit van 195 punten en heeft een vlaggetje... Ik moet een normale battle spelen en zo punten sprokkelen, ik heb veel randzaken (lees kleine units opgeruimd) gedaan, maar het verlies van de Heavy Cavalry is toch wat hard. Verschil is 101 punten in het voordeel van Dogs of War en dus een draw.
Conclusie
relaxt gespeeld, leuke battle, we zuigen met het maken van armylists. Dan kon ik vroeger beter, maar troepjes rond schuiven en een beetje ouwehoeren maakt de mens gelukkig.
oh ja, blauwe M&M's zijn vies.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Guy » 20 mei 2022 09:51

Mooi verslag Henny, het was een zeer vermakelijke veldslag :thumbup: . De Vampire Counts missen op dit moment wat heavy hitters, daar moet ik
binnenkort toch eens wat aan gaan doen.

Vieze M&M's for the win! :wink: :P
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 31 mei 2022 14:59

Mooie battle report Henny! ^_^

Die regels voor wat wisselendere Battles lijken me erg interessant, kan je die delen?

Op donderdag 9 juni ben ik weer van de partij, is er iemand die mijn chaos vriendjes wil begroeten? (Inmiddels gereageerd op een vraag van Crafty Oddysseus.)

1000pts heeft voor nu de voorkeur maar kan tot 2000 punten ^_^
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 05 jun 2022 13:46

Helaas kan de battle komende donderdag niet doorgaan :dry: Maar dat weerhoud me er natuurlijk niet van om door te kliederen. Zoals de eerste reactie na de vorige update aangaf.. een chaos lord… en tja wie beter dan…

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
^_^

Zowel op zijn lieftallige knuffelpaard als te voet ^_^ Meneer the Everchosen Himself..

Punten technisch is t nu wel een beetje klaar met updaten.. Deze dude brengt het leger naar de 3k…

Wat komt er nu? ^_^
A: Nurgle?
B: Beastmen?
C: KHORNE!?
D: Tzeentch
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Beastherder » 06 jun 2022 12:32

Ah, the Big Man himself B)

Die versie te voet was een gelimiteerde release voor 1 of andere gelegenheid, toch? :scratch:
Model heeft erg veel moeite om binnen de grenzen van z'n 25mm base te blijven :laugh:

De baas de bazen van alle Chaos gaat wel hard met punten, ja
Zoek m even op....
Tihihihi :grijns: 855pts plus een verplichte unit Chosen Chaos Knights van ~250+pts
Nee, dan heb je niet veel modellen nodig.



Nou, vooruit dan...
Je mag wel wat Khorne doen hoor :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 08 jun 2022 09:18

Yes, te voet is hij korte tijd uitgebracht tijdens de storm of chaos. :grijns:
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Beastherder » 15 jun 2022 10:30

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 15 jun 2022 15:28

Zoals Frank had aangegeven, ik mocht wat KHORNE schilderen, dus hierbij wat Fleshhounds of Khorne… of zijn het Corndogs?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Wat is het volgende?

A: Vlammende tovenaar?
B: geiten crew?
C: Mensen?
D: Trollen?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Bobske » 16 jun 2022 09:32

Wat is het volgende?

A: Vlammende tovenaar?
B: geiten crew?
C: Mensen?
D: Trollen?


TROLL!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron