Franks Bloodaxes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 24 nov 2008 18:48

Weer een weekje verder met plakken

beetje combineren met sets, en je hebt je eigen Kommando B) :
Afbeelding

Een probleem waar ik tegenaan liep met mn Orks was dat ik de modellen zonder helm er meteen veel minder militaristisch, dus minder Blood Axe-ig, uit vond zien.
Oplossing: je neemt van je werk een doosje WOII duitse gebirgsjaeger mee, met daarin een mooie collectie militaire petten
Dat past perfect, en dat geeft een standaard Ork meteen dat beetje extra
Afbeelding

En ook mn eerste poging gedaan voor het schilderen van Orks

Afbeelding
Afbeelding

Die nieuwe Washes maken het allemaal net wat makkelijker, vooral om wat diepte in camo te krijgen zonder dat je iedere vlek individueel moet highlighten
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Squiggoth » 24 nov 2008 20:51

Oei, dat laatste zou ik zeker niet doen, daarmee vergroot je alleen maar het verschil in stijl tussen de Snap-fits en de Multi-parts en je wilt ze juist visueel met mekaar laten versmelten in een mob. De snap-fits zijn geen slechte modellen, maar ze hebben wel wat hulp nodig om ze niet uit de toon te laten vallen ... en de hoofden zijn toch de grootste blikvangers bij Orks. :unsure:
Ik zit die van mij nu allemaal te voorzien van mohawks en schedel-helmpjes om ze bij m'n multipart Deffskullz te laten passen. ^_^
Squiggoth
 

Berichtdoor Beastherder » 24 nov 2008 21:52

Nee, als ik zou besluiten om mn snap-fit geen petten te geven dan stop ik ze gewoon niet in mn leger en gebruik ik alleen de snap-fits met helmen.
Ik hoop het voor elkaar te krijgen om in mijn leger geen modellen zonder militaire hoofddeksels te hebben B)

Het goede nieuws is wel, dat het schilderen van deze Orks erg bevallen is.
Dus ik denk dat ik hier wel even serieus mee bezig ga.
In ieder geval tot de nieuwe Guard Codex uitkomt ga ik voor de Orks :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2008 18:59

2e stel Orks is ook geschilderd

Dit keer met helm, en het was even zoeken naar een geschikte kleur.
Het idee is dat de helmen en de petten allemaal de zelfde kleur krijgen, en zo dus de samenhang van het leger bepalen.
De kleur moest militair zijn, donker genoeg om te contrasteren met de huid, maar niet zwart, want dat is voor Goffs :P
De uiteindelijke keus is dus de prachtig genaamde Vallejo 'German Camouflage Dark Green'
Zwarte wash er overheen, beetje mengen met grijs voor een highlight et voìla

Afbeelding
Afbeelding

De technieken die ik op deze 4 modellen heb geprobeerd bevallen uitstekend, dus binnenkort kan het echte batch-werk beginnen B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Squiggoth » 30 nov 2008 20:37

Hehe, ik zag aan je avatar op The-Waaagh al dat je inmiddels een helm-kleurtje had gevonden. ;)
Dat donkergroene steekt prima af tegen de huid. Blood Axes zijn volgens mij de enige Orks die weg kunnen komen met groene camo-pantsers .... bunch of humie-luvvin' gitz. :P
Squiggoth
 

Berichtdoor Beastherder » 07 dec 2008 21:09

Gewoon stug door blijven plakken, en dan begint het steeds meer ergens op te lijken

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 14 dec 2008 00:17

Schildertechniek voor Orks redelijk onder de knie, dus tijd voor wat grotere batches.

4 nieuwe Slugga Boyz

Afbeelding


Met ook een foto van de achterkant, speciaal voor de freaky camo-patroontjes ;)
Afbeelding


Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor shogun » 14 dec 2008 10:12

Die verschillende kleuren zijn stoer, maar hoe kun je ze uit elkaar houden? Krijgen ze nog verschillende squad markings of zijn dit toevallig 4 verschillende boys van 4 verschillende units?
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 14 dec 2008 10:56

Ah, maar dat is mijn kunnin' plan :P

Ze hebben allemaal dezelfde kleur broek aan, dat is de unit marking.
Deze eerste unit Slugga boyz heeft deze grijs/zwart/witte camo op zn broek, de volgende unit krijgt bruine camo broeken, de volgende blauw-grijze, etc.
Iedereen krijgt wel dezelfde donkergroene helmen of petjes, en de hemden krijgen dus alle variatie van camo die ik maar kan verzinnen B)

Als het goed is krijg ik op deze manier dus een lekkere orky chaos, maar met duidelijk te onderscheiden unit en, door de helmen/petten, nog steeds een samenhangend geheel.
Simpel toch ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 21 dec 2008 16:34

Waaagh!
Who's da Boss?

Afbeelding

De nieuwe Nob voor mn Shoota Boyz in elkaar geplakt, en ik vind m superhip geworden B)
Hoed van een WOII duitse SS-officier werkt heel aardig op een Ork :P
Kan nu al niet wachten op mn Stormboyz
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron