Franks Bloodaxes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Franks Bloodaxes

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2008 20:46

Ja, het is zover
Ook ik kan de verleiding van de groene monsters in 40k niet langer weerstaan
Met de komst van de aanstaande 'tweede golf' modellen krijgen de Orks, na de Marines, éen van de meest uitgebreide multi-part, uitwisselbare plastic-series.
En de komende stormboyz zijn de typische unit voor de Clan die mij al jaren het meeste aanspreekt, de Blood Axes (na de Kommandos, natuurlijk)

Nou had ik natuurlijk de inhoud van de Black Reach doos, en ik bleek zelfs nog ergens een doosje Ork Boyz te hebben liggen, dus de laatste tijd heb ik wat plastic in elkaar zitten plakken.

Afbeelding

Het knippen en plakken bevalt iig erg goed, veel bits om mee te spelen.
Binnenkort maar s kijken of het schilderen ook bevalt
ik ben iig al vast begonnen met het verzamelen van verschillende bizarre camo-patronen voor inspiratie voor echte Bloodaxe schilderkunsten :P

Als leider gebruik ik natuurlijk de briljante Warboss uit de Black Reach-doos B)
Maar daar moest nog wel iets aan gebeuren om m wat meer (BloodAxe) karakter te geven
Ik zat al een paar dagen te peinzen over waar ik zo'n echte generaalspet vandaan moest halen.
Commissar onthoofden? De Baneblade commander?
tot ik zo'n echt Homer-moment had: doh! :doh:
Ik zit de hele dag op mn werk tussen de modelbouw, dat ik daar niet meteen aan gedacht had. In de 1/35 militaire modelbouw zijn zat modellen te vinden met zo'n pet, dus even tussen de dozen gesnuffeld, en deze mee naar huis genomen
Afbeelding
een klein goedkoop doosje, met wel 3 officierspetten :woot:

dus, met de pet van generaal MacArthur, is dit Genrul Vraksnik
Afbeelding

nog even kijken of ik nog meer kan verzinnen voor m, het is tenslotte de generaal.
een vriendelijke attack-squig (in camo?) moet nog komen, en misschien nog een BloodAxe logo op de bosspole?
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 16 nov 2008 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2008 21:16

Voorlopige legerlijst waar ik aan zat te denken:

Warboss
powerklaw, attack squig, bosspole
105pts

10 Kommandos
nob w powerklaw & bosspole
2 burnas
170pts

11 Stormboyz
nob w powerklaw & bosspole
172pts

6 Tankbustas
nob w bosspole
1 tankhammer
2 bomb squigs

11 Boyz (slugga)
stikkbombs
rokkit launcha
nob w powerklaw & bosspole
Trukk
162pts

20 Boyz (shoota)
nob w bosspole
2 big shootas
145pts

10 Gretchin
1 Runtherd
40pts

2 Deffkoptas
w twinlinked rokkit launchas
90pts

total 999pts


Kommandos en Stormboyz zijn voor een Bloodaxe ge-thematiseerd leger de eerste logische keuze, de tankbustas (en dan vooral de bomb-squigs natuurlijk) zijn vooral voor de coole modellen.
De Deffkoptas kunnen best handig zijn (en de modellen heb ik toch al :P )
De boyz en grots zijn voor de oh zo belangrijke troops, en daar heb ik met deze lijst eigenlijk misschien al wel te weinig van, maar coole modellen gaan voor ;)

Het 'cunning plan' is dat de Trukkboys met de Boss naar voren stormen, en vormen zo samen met de Stormboyz en Kommandos de eerste golf. De voettroepen volgen daar kort op, en vormen zo een vuurbasis. De grots blijven ondertussen op een objective liggen en doen verder niks. :P
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 16 nov 2008 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Squiggoth » 16 nov 2008 21:20

Yay, smerige onbetrouwbare Blood Axes!

nog even kijken of ik nog meer kan verzinnen voor m, het is tenslotte de generaal.


Purity seals/medailles zijn een lekker simpele manier om een Blood Axe model mee te pimpen ... geen idee of er een Tamiya-setje bestaat waar medailles in zitten maar dat moet toch haast wel?

en misschien nog een BloodAxe logo op de bosspole?


Gekruiste choppaz? Ik geloof niet dat er zo een glyph op één van de Ork/Orc sprues zit maar je zou die bosspole op z'n rug kunnen vervangen door een Common Goblin banner en daar een old school Blood Axe bosspole van maken ... zo een met een grote handgeschilderde Blood Axe-glyph en kleine glyphjes eromheen die aangeven hoe hip je Warboss wel niet is.


Bij de weg, is een Stikkbomb Chukka op de Trukk niet goedkoper dan dat je die 12 Slugga Boyz opwaardeert met Stikkbombz? Het effect is vrijwel hetzelfde, en zo heel nuttig zijn Stikkbombz sowieso niet.
Squiggoth
 

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2008 21:35

[quote="Squiggoth"]Bij de weg, is een Stikkbomb Chukka op de Trukk niet goedkoper dan dat je die 12 Slugga Boyz opwaardeert met Stikkbombz? Het effect is vrijwel hetzelfde, en zo heel nuttig zijn Stikkbombz sowieso niet.


Voor zo'n stikkbomb chukka is het wel noodzakelijk dat de trukk het lang genoeg overleefd om bij de overkant te komen, en met armour 10, open-topped zou ik daar niet al te hard op rekenen ;)
Die trukk is voor een flinke speedburst in beurt 1, daarna ga ik vanuit dat ie zo stuk is (5 marines met bolters schieten m al zo aan stukken :roll: )
Ik ben mij er ook zeer bewust van dat stikkbombz niet bepaald fantastisch zijn, maar de modellen zien er gewoon veel beter uit met wat van die granaten bij zich B)


zo'n rij medailles op de borst is idd wel een fraaie manier om dat oomie-lovin' bloodaxe gevoel te verhogen, en dan misschien ook meteen van die schouderstukken met van dat sierkoord....
s kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen :scratch
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor bas_2312 » 16 nov 2008 23:06

Ik vind je baas nu al stoer, dat hoedje heeft wel meteen een supereffect! Geef elke Nob een pet en je army wordt het stoerste van het land! ^^

Wat je lijstje betreft, ik ben zelf niet zo'n fan van zo'n stapeltje elite kleine units, maar dat past misschien wel heel erg bij Bloodaxes! Misschien is het een idee om nog wat puntjes te schuiven om nog een Trukk in te kunnen zetten? Dan moet de vijand in ieder geval het vuur spreiden, wat met een beetje geluk zorgt voor een Trukk die wat langer leeft. Plus, de modellen voor Trukks zijn ook wel erg stoer, en best te converten (of juist niet voor een uniforme look).

Voor die schouderstukken, er is een Inquisitor pop met van die dingen, Duke von Castallan ofzo. Geen idee of die nog te krijgen is, maar anders zijn ze met Greenstuff vast ook wel te maken. Bovenkantje van plasticard en dan die sierkoordjes van GS.

Succes ermee in ieder geval! :)
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
Avatar gebruiker
bas_2312
Prozac of Khorne
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 07 nov 2006 01:49
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2008 23:40

Nu ik een makkelijke bron voor die officier-petten heb gevonden zul je ze waarschijnlijk wel vaker terugzien :P
Ik heb al wat test-fits gedaan, en ook op andere Ork-hoofden staan ze erg goed B)

Extra toevoegingen aan de warboss zal waarschijnlijk idd greenstuff werk worden. Zie ik altijd tegenop, maar tot nu toe is alles wel gelukt wat ik heb geprobeerd.

Ik denk ook dat de legerlijst veel beter zou zijn als ik minder elite eenheden zou hebben en veel meer boyz, evt in trukks, maar de belangrijkste motivatie voor dit leger zijn de coole modellen en die wil ik ook allemaal hebben
daadwerkelijk een battle winnen staat veel lager op de prioriteitenlijst :P
(mijn eerste lijst was nog veel erger, toen had ik in plaats van die 20 boyz een stuk of 5 van die nieuwe Nobz in een trukk :roll: )
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 16 nov 2008 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor bas_2312 » 16 nov 2008 23:50

Misschien is een unitje Nobs toch wel leuk dan om is te zetten, gewoon om een hele unit vol Hoedmannen te hebben? ^^

Dan gewoon ipv de Tankbustas ofzo.
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
Avatar gebruiker
bas_2312
Prozac of Khorne
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 07 nov 2006 01:49
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2008 23:59

Oeh, heel verleidelijk :wub:


maar dat laat ik nog even wachten voor de uitbreiding naar 1500pts
eerst maar s kijken hoe ver ik hier mee kom
(hoewel ik me zo kan bedenken op het moment dat die nieuwe doos plastics uitkomt.... :P )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor bas_2312 » 17 nov 2008 00:26

Blood Axes is toch ook de klan die het meeste met humies omgaat? Misschien kun je dan in plaats van Grots wat Imperial Guard poppen gebruiken? Bijv. als Ammogrot bij de Warboss een Comissar die hem ideetjes influistert ofzo? Beetje gek idee misschien, maar het past er wel bij vind ik.

Je Warboss moet eigenlijk ook een soort pitbullsquig. Misschien aan een ketting net zoals die nieuwe Slaver?

En natuurlijk moet je dan Chimera's als Trukks of Looted Wagons inzetten. Baneblade als Battlewagon enzo. Maargoed, jij bent een IG speler, dus je zult zelf ook wel genoeg ideeen hebben toch? ^^
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
Avatar gebruiker
bas_2312
Prozac of Khorne
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 07 nov 2006 01:49
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Beastherder » 19 nov 2008 15:24

Blood Axes hebben idd het meeste en langste contact met mensen.
Ze hebben ook een natuurlijke neiging tot organisatie en tactisch nadenken (voor Orks dan ;) )
Ze laten zich dan ook regelmatig inspireren door de menselijke manier van oorlogvoeren, met bv. camouflage, uniformen en een poging tot discipline.

Maar het blijven wel Orks!
Mensen zijn misschien handig als slaven of als favoriete vijand, maar om ze te gebruiken om te vechten of zelfs luisteren naar hun advies zou zelfs voor een Blood Axe te ver gaan. :nono:

maar idd, ideeën zat
eerst maar s zien hoe ver ik hier mee kom
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten