empire: "The Skaven war"

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 25 feb 2012 19:33

Donderdag had ik voor het eerste keer een grote battle van 3000 punten tegen de undead van Theo.
Doordat ik traag speelde konden we geze jammer genoeg niet afmaken. Maar het was duidelijk wie er ging winnen.

Mijn leger lijst:
war altar
wizard level4
wizard level2
warrior priest
bsb
40 greatsword
-40 handgunner deteachments
48 halbediers
-15 swordmen deteachments
-5 free company deteacments
20 crossbowmen
-5free company deteachments
10 knights
steamtank
5 knights
2 cannons

de lijst van Theo:
veel characters
grote vleermuis
50 skeleten
25 grave guards
30 ghouls
5 geesten op paard
3 vleermuizen
2vleermuizen
koets

Niet alleen Theo had undead mee. Bij mij werden speerpunten ineens halbediers door uit het niets te bewegen en te vechten. Ook kregen mijn flaggelants iets onzichtbaar armour, hun stoffen truitjes en rokjes hadden ineens een 4+ armour save gekregen toen ze de naam greatsword kregen. Net zoals mijn halbediers konden ook ineens crossbows en handguns schieten zonder dat er ook maar een persoon in de buurt stond, voor een aantal was een crossbow al te veel, die schoten wanneer een stukje grond van 20 bij 20 mm een naam kreeg. Kortom een rare dag voor de empire.

Mijn eerste fout, die gevolgd zou worden door velen andere, was al meteen toen de battle begon. Door mijn halbediers helemaal links te zetten en mijn greatsword in het midden en zo mijn knights samen met mijn steamtank rechts. Theo was nog lief om een deel van zijn leger (grote vleermuis, met kleine vleermuis) tegen over mijn halbediers te zetten, en de rest aan de andere kant van de tafel. hierdoor stonden mijn greatsword tegenover heel wat meer puntjes dan dat ze aankonden.
Telkens vergeet ik weer dat ik op moet passen voor spookjes, het is me al de 2 keer overkomen dat mijn steamtank door spoken gecharged word en de hele battle helemaal niks deed. Aan de linker kan was ik mijn deteachments van 15 swormen kwijt door grote vleermuis, hij vloog toen verder naar mijn 5 knights die het wel een beurt volhieden. Hierdoor krijgen mijn halbediers de kans samen met mijn free company een combi charge te maken, en toen stond grote vleermuis te vechten in de front 4 knights (1 was dood van de vorige close combat ronde), in de flank 48 halbediers en in de rear 5 free company. Dat was teveel voor grote vleermuis en vloog hij gezellig terug naar waar het donker is om daar dood te slapen tot hij weer geroepen zal worden om weer eens boven te komen, maar dat is gelukkig niet deze battle.
Aan de andere kant van de tafel werd zoals ik al zei mijn steam tank vast gezet, mijn knights chargen hondjes om zo mijn kannon veilig te stellen, dit bleek later niet nodig te zijn omdat mijn kanon tijdens een goeie poging om zijn koets voor een en altijd in splinters te veranderen besloot zichzelf op te blazen.
mijn knights vielen dus de hondjes aan die zoals verwacht na een ronde vechten niet meer te zien waren.
Met het rest van het leger ging het niet zo heel goed, door een stomme fout door met mijn war altar de ghouls te chargen zodat die niet in mijn greatswords zouden komen, liep ik hierdoor 40 schoten mis en raakte ik ook nog eens mijn war altar kwijt.
Door mijn tovenaar kon ik zijn grave guard uitschakelen door er een spruik op te casten dat wanneer hij loopt een strenght test moet maken, faald hij die dan krijgt hij 2D6 S4 no armour save, samen met een spreek die D3 van zijn T afhaalde, toen liet Theo hun een tijdje staan op de plek waar ze stonden.
Toen kwam mijn greatswords in close combat met zijn skelletten met een vampire. Het was de vampire die mijn greatsword neer maaiden. gemiddeld 8 wounds per beurt, en aangezien ik hem niet dood kreeg en zijn horde skelleten ook niet zo snel ging, was dit een beetje teleurstellend voor mij.

uiteindelijk moesten we stoppen na beurt 4 en was het duidelijk dat Theo ging winnen. Het was een leuke battle en je leert hier veel meer van dan een kleine battle, ik heb heel wat geleerd hiervan.
leerpunten.
- 2 hordes ziet er leuk uit, maar is heel statisch en teveel van het goede. Gewoon houden bij 1 horde.
- alleen hordes maken van geodkope troep zodat je elite unit niet het mikpunt worden van alles.
- 60 schoten per beurt kunnen doen is een leuk idee, maar niet zo praktisch in een battle. Ze nemen teveel ruimte in je battleline en je blokkeert ze heel snel.
- steam tank thuis laten wanneer je tegen vampire counts speeld, daarvoor neem je 1 kanon, 2 mortieren en een master engineer.
- bij het opstellen van je leger nooit een horde aan de zijkant zetten.
- Niet alle unit hoeven naast elkaar te staan, achter elkaar kan ook heel goed.
- kleine deteachments free company zijn heel leuk, ze irriteren je tegen stander en kunnen de tegenstander dwingen om een kant uit te gaan.
- meer kleine units, dat is veel wendbaarder dan alleen grote blokken.

Verder heb ik besloten bij de beurs mijn bsb mee te doen met de schilder wedstrijd. Alleen heb ik nou een probleem.
Zo ziet de voorkant er nu uit.
Afbeelding
en zo de achterkant
Afbeelding
en dat is nu juist het probleem, ik weet niet wat ik hierop moet schilderen. Ik dacht aan 5 helden van de Empire, Karl Franz, Kurt Helborg, The grand Theogonest, Balthasar gelt en Ludwig schwarzhelm
een ander idee, gewoon een mooi logo van the Empire. mijn moerder dacht precies het zelfde als de voorkant maar dan in spiegelbeeld.
Een ander idee was om de god Sigmar the schilderen.

Wat vinden jullie dat ik op de achterkant moet schilderen, hebben jullie nog ideeën. ik weet het gewoon echt niet. :dunno:
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Chris » 25 feb 2012 21:53

Mischien de beroemde veldslag waar het regiment zijn elite status heeft verdient? De ridderslag van de bevelhebber?
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor henerius » 07 maart 2012 20:21

datzelfde slagveld als op de voorkant. Maar i.p.v. de WP en de halberdier een Griffon en Sigmar als figuren links en rechts?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Benman » 07 maart 2012 20:53

Héél groot Z.O.Z er schilderen. :grijns:

Maar ik sta helemaal perplex ... wat een geweldige freehand. :worship:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 31 maart 2012 15:26

bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet uit wat er op de vlag komt, ik weet het gewoon niet. Want ik de achterkant zal nooit echt in de belangstelling staan en als iemand hem dan ziet is het "oh, de achterkant is ook zo geschilderd". Misschien is het idee van Z.O.Z het beste idee.

Verder gaat het helemaal verkeert bij mij, ik heb nog helemaal niks geschilderd en nog niks voor deamels en damsels gedaan. Het gaat mij dit jaar niet lukken een geschilderd leger op tafel te zetten.

de Demigryph Knights heb ik echt belangstelling voor, 3 attacks, S5 armour piercing en 3 wounds ze zijn echt heel goed.
alleen moet ik mijzelf dwingen niks te kopen tot na deamels en damsels, want daar word niet met die editie gespeeld.

nog iets leuks waar ik achter ben gekomen is dat flaggelants "special chose" zijn geworden in plaats van "rear chose"

ik hoop binnen kort een WIP te kunnen posten.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 31 maart 2012 17:19

verandergin van plan, ik ga deamels en damsels spelen met knights, er gaat te veel veranderen om nu een heel leger in elkaar te zetten, het is wel leuk om te zien dat knights waarschijnlijk 2 punten minder kosten.

Dit vind ik heel interresant (even gekopieerd van empire forum):

Also all statetroops except spearmen have gone up 1 points (including crossbows, handgunners and greatswords)
Detachment rule: Detatchments now counts for the same pointscost as the parentunit (for example core, special etc.) They gain the same special rules as the parent unit (stubborn, stupidity etc) and also get the same prayer as the parent unit.

Mortars will be s2(6) big plate and get a 33% point increase aswell. Great cannon gets a 20% point increase. Steam tank now works differently with a steamengine missifirechart. It moves d6 random move per steampoint used up to 5 and causes d6+d3 per steampoint impacthits.

Ik word steeds nieuwsgieriger naar de demigryphons, zeker als dit waar is:

"Still some stuff seems obscenely cheap 58 points Demigryphons? Against infantry they are 5 S5 attacks every turn at Ws4"

Dus weer een nieuwe lijst maken. :td:
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Chris » 31 maart 2012 23:37

Nieuw hip spul is meestal beter, om te zorgen dat ze veel verkopen :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor bas_2312 » 01 apr 2012 10:54

De stats van de Demigryphs staan ook al op de GW site.
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
Avatar gebruiker
bas_2312
Prozac of Khorne
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 07 nov 2006 01:49
Woonplaats: Hilversum

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Beastherder » 01 apr 2012 15:25

wel de stats, maar niet de puntenwaarde, wat minstens zo belangrijk is

3 WS4 S5 attacks + die van de knight is idd erg goed, maar de puntenwaarde bepaalt of je ze in je leger wilt hebben

(als die 58pts overigens klopt, zou dat idd wanstaltig goedkoop zijn voor die statline)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Chris » 01 apr 2012 15:46

En armor piercing volgens Tim z'n post. Dan sla je echt overal doorheen, zelfs vol geblikte heroes.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beastherder, Rensdyr en 8 gasten