Getting Medieval

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Anatastarte » 24 mei 2015 16:29

Oeh ik zit die site van perry te bekijken en voor mijn bretonnia leger zie ik hele leuke plastic mounted 'yeomen'..... nice. Mocht je bestellen geef even een heads up dan zou ik graag mee willen doen.... mits de financiën het op dat moment toestaan.
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Avatar gebruiker
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 48
Geregistreerd op: 02 aug 2013 00:36
Woonplaats: Arnhem

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 24 mei 2015 16:57

Ik kan de Perry modellen van harte aanbevelen :yes:

Zoals je wel ziet heb ik voorlopig meer dan genoeg te schilderen, dus waarschijnlijk zal het nog wel even duren voor ik mezelf toestemming geef om nog meer modellen aan mijn 'to do' stapel toe te voegen :wink:

Als het zo ver is zal ik het zeker hier op het forum laten weten voor als er mensen mee willen liften


Dit kan natuurlijk in een stroomversnelling raken als ik enthousiast aan het spelen raak met dit leger
Belangrijkste reden voor de zeer langzame groei is dat ik het tot nu toe eigenlijk alleen maar heb voor de mooi :unsure:
Projecten waar mee gespeeld word hebben dan al snel voorrang

Als Kings of War bevalt, of de nieuwe editie Fantasy me wel aanspreekt, zou het zomaar een stuk sneller kunnen gaan
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 31 mei 2015 17:14

Afgelopen donderdag was het dan zo ver: de eerste pot van dit leger :thumbup:


Een historische gebeurtenis natuurlijk, dus meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt voor wat foto's

Allereerst de groepsfoto ^_^

Afbeelding

Afbeelding

Leger bestaat uit:
-Generaal te paard, Karel de Stoute
-Army Standard te paard
-Wizard te paard
-Wizard
-Priest
-20 'Foot Guard' met 2-handige wapens
-20 Halberdiers
-40 (ja, 1 blok van 40 :grijns: ) Pike
-10 Knights
-5 Knights
-2x10 Bowmen
-10 Crosbowmen
-10 Handgunners
-1 Organ Gun

Het spelletje was Kings Of War, voor mij een compleet nieuwe ervaring dus van een goed doordachte strategie was zeker geen sprake
Opstellen alsof het Warhammer is, en we zien wel waar het schip strandt :D

Afbeelding


Tegenstander is Laurens met zn High Elves
Met zijn enorme ervaring in Kings Of War van wel 2 potjes kon hij mij wel uitleggen hoe het werkt :wink:

Afbeelding

Legers begonnen met het elkaar bestoken met hun boogschutters en ander schiettuig
Die Elven hebben duidelijk betere kwaliteit, maar ik heb er meer én 2 Wizards.
Echt veel schade valt er niet, de echte klappen vallen aan de rechterflank waar mijn ridders de aanval inzetten

De 10 ridders chargen de 3 chariots, en knallen er in 1 keer doorheen
Les geleerd: die unit komt héél hard aan :yes:

Klein nadeel is dan wel dat ze meteen ge-charged door Laurens zn blok van 10 Knights :snif:

Afbeelding

Gelukkig rolt Laurens wat minder heftig met zn dobbels en ze overleven het
De tegenaanval (samen met de baas Karel) is net niet genoeg om ze weg te krijgen, maar ik krijg ze wel Wavering (mogen de volgende beurt niet Chargen)
De Elf Bolt Thrower schiet mijn ridders ook naar Wavering, dus ik kan alleen met Karel chargen om de genadeklap uit te delen

Afbeelding

Karel doet goed zn best (oftewel, de dobbelstenen zitten mee :wink: ), en opeens is er ruimte op deze flank

Afbeelding

Helaas schiet de Bolt Thrower de ridders ook van tafel, dus Karel staat er alleen voor
Ze noemen m niet voor niks 'the Bold', dus hij charged de Bolt Thrower en schakelt die ook uit B)

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 31 mei 2015 17:14

Aan de andere kant van het veld is niet zo veel gebeurd
Mijn leger is in zijn verdedigende formatie blijven staan, en incasseert rustig de pijlen
De Priest met zijn Heal spreuk en de Army Standard zorgen dat de boel redelijk intact blijft

Laurens dreigt wat met zn lichte cavalerie, maar die durven uiteindelijk niet dichterbij te komen
Zijn generaal, met zijn sabeltand-tijger huisdier ^_^ , denkt wat kleine units uit te kunnen schakelen en komt me wel lastig vallen
Mijn Wizard en schiet-units worden er even zenuwachtig van, maar echte schade is te overzien

Zijn Elite infantrie schakelen redelijk eenvoudig mijn Halberdiers uit, maar durven niet dichterbij mijn 'shooty' units te komen

Mijn unit van 5 ridders schakelt een unit van archers uit, maar maakt zich daarmee 'prime target' voor de bolt thrower

Afbeelding

Einde van de pot komt in zicht, dus de Elven veroveren even snel zo veel mogelijk Objectives

Karel was echter nog niet klaar met het worden van 'Man of the Match' en charged de Elf Mage
Hij doet slechts 1 puntje schade, dus alleen een dubbel 6 zal genoeg zijn om de Elf te Routen (vernietigen)
En jawel hoor :grijns:

Afbeelding


Dat was zo'n beetje de laatste actie, en mijn Bourgondiërs hadden duidelijk de meeste schade gedaan. De Elven hadden echter de meeste Objective Markers, dus het eindresultaat was een Draw, en daar was iedereen wel tevreden mee ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Getting Medieval

Berichtdoor henerius » 31 mei 2015 17:35

hoe vond je de regels Frank. Is het lekker spellen?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1522
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 31 mei 2015 18:18

Allereerst het spel zelf: Kings of War
Ik vind het erg prettig spelen :yes:
Het is eenvoudig, met weinig regels, en ik snap de kritiek van mensen die het te simplistisch noemen -_-

Maar ik zeg dat een uitdaging niet zou moeten zitten in het onthouden van talloze regels, maar in de tactische situatie op de speeltafel.
Wat dat betreft zie ik bij KoW nog steeds veel mogelijkheden voor interessante veldslagen

Het speelt wel echt anders dan Warhammer, en dat is nog wel het meest wennen
Het vereist echt een andere 'mindset', en voor die omschakeling zal ik nog wel wat meer potjes nodig hebben

Mijn blok van 40 Pikes, bijvoorbeeld, had ik veel agressiever moeten gebruiken :yes:
Die gasten hebben idioot veel Attacks en kunnen flink schade incasseren voor ze gevaar lopen
Ik hield nog heel erg vast aan het feit dat Pikes een defensieve unit is, dus ik bewoog er weinig mee, maar die had ik gewoon naar voren moeten gooien -_-

Ik wil KoW nog zeker wel vaker spelen (kunnen mijn Dwergen ook weer eens het daglicht zien) en ik kijk ook alvast uit naar de 2e editie :yes:
(de veranderingen die Laurens zo noemde uit de Beta versie klonken allemaal erg goed)


Dan het leger:

Het blok van 10 ridders en de 40 Pikes zijn erg spectaculair, dus die houden we er in :wink:

Ik snap nu wel waarom de Archer/Crossbow/Handgun units zo goedkoop in de punten zijn: ze zijn niet zo heel erg goed :(
met een 5+ to hit voordat er modifiers bij komen raken ze maar weinig
Ik kan nog een heel stel Archers bouwen van de plastics die ik nog heb liggen, maar daar zal ik nog wel even mee wachten ^_^

De Wizards zijn een hele aardige alternatieve shooty unit, maar ze hebben geen Heal spell, en dan word je toch wel jaloers op die Elf Mages die dat wel hebben
De Priest deed zn best met Heal(1), maar met die ene dobbelsteen schiet dat niet echt op

Mijn hele leger heeft nu ook niks met een range van meer dan 24", en dat mis je toch echt
Die kanonnen zijn toch echt noodzakelijk :(

Meer ridders gaan plakken, dus, en toch maar eens wat kanonnen gaan bestellen
Ook zal ik maar weer eens wat schildertijd in gaan plannen, want er was toch wel erg veel kaal plastic op tafel :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Skevan » 31 mei 2015 18:39

Hmm misschien kijken of ik ergens goedkoop wat op de kop kan tikken.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Benman » 31 mei 2015 19:36

Oeh, ik heb nog véél oude halberdiers liggen ....... ridders te paard ook. :grijns:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 31 mei 2015 20:39

@Ben
Je hele Bretonnian leger kan je kwijt in de "Kingdom of Men" legerlijst :yes:

http://www.manticgames.com/free-rules.html
http://www.manticgames.com/SiteData/Root/File/KINGS%20OF%20WAR/Human%20Army%20List%202012.pdf

(die trebuchet zit niet voor niks in die legerlijst :wink: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Bobske » 01 jun 2015 05:24

met een 5+ to hit voordat er modifiers bij komen raken ze maar weinig


modifiers, op je dice rolls?
bah!, ik dacht dat het simpel was.
Daar heb ik nu echt een hekel aan. Tijdrovende, onthou onzin.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3934
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten