Martijn's Orcs & Goblins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Martijn's Orcs & Goblins

Berichtdoor Squiggoth » 30 sep 2006 17:54

Op TWF loopt momenteel een schilderwedstrijd waarbij je Night Goblin die gratis bij de White Dwarf zat moet schilderen (de White Dwarf-Dwarf mag ook, maar bijna niemand doet dat :P) en ik heb er dus ook maar weer eens eentje geschilderd, uurtje of drie inclusief base en inclusief droogtijden van de verf/glazes. Ik denk dat ik toch maar weer eens de Greenskins af ga stoffen en op ga pimpen. :wub:

Ik ben erg verrast met de kwaliteit van de sculpts van die basisdoos-Goblins .... 2 cm groot, maar fantastisch gedatilleerd en mooie uitdrukkingen in de koppies. En dat zijn dan click-and-play modellen uit één stuk .... de nieuwe multipart Goblins zijn nóg beter. B)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 25 okt 2006 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth
 

Berichtdoor Death Rider » 01 okt 2006 09:10

ziet er verschrikkelijk mooi uit, Nas

duurt nog wel een (zeer lange) tijd voordat ik zoiets moois kan schilderen (als die tijd al komt :P )
Death Rider
 

Berichtdoor drava » 01 okt 2006 10:09

Dus Ns nu een all night goblin army?:P
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 01 okt 2006 10:37

Ja vette paintjob! Goblins zijn lief!

Ik ga denk ik straks de Batallion doos halen, wordt eens tijd dat ook ik weer eens Greenskins ga schilderen..
All for one.. and each man for himself!
Legers die ik speel: Geen
Avatar gebruiker
GrunkSkullsmasher
Slaanesh' favourite studded tanga
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 16 maart 2006 11:08
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bob » 01 okt 2006 12:37

"zucht, tja is heb gisteren 16 Night Goblin Archers gedrybrushed met grijs.
Nog maar 51 goblins te gaan.

Dus 3 uur per stuk,, dacht het niet ;(

Hij is weer prachtig Martijn
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 11 okt 2008 23:02

Berichtdoor Vampire-Hai » 01 okt 2006 12:52

:wub: WUBWUBWUB i like that piece of GRUB :trout:

Mooi heel mooi nas :D
Vampire-Hai
 

Berichtdoor Vampire-Hai » 01 okt 2006 12:54

Afbeelding

Dat vindt ik zelf ook heel mooi..Witte robe :wub:
Vampire-Hai
 

Berichtdoor Beastherder » 01 okt 2006 15:28

Mooi Nas, we zijn niet anders van je gewend :P
die nieuwe gobbo's zijn idd echt prachtige modellen, ik ben ook zeer benieuwd naar de multi-parts.

Goed idee om verschillende kleuren zwart te gebruiken (grijs-zwart/bruin-zwart), ik heb dat ook gedaan op mijn Eshin-Skaven en het geeft wat nodige variatie.
Wat zijn de kleuren van de huidskleur? Dark Angels ge-highlight richting Bleached Bone?

Ik ben persoonlijk geen fan van bloed op wapens, dus ik had dat op die speer weggelaten. Op die Nurgle-gasten van je staat het erg toepasselijk, maar op een weedy goblin....? :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Squiggoth » 01 okt 2006 16:07

[quote="Beastherder"]Mooi Nas, we zijn niet anders van je gewend :P


Oh nee? Maken we even een tripje naar 1996:

Klik en Schrik! :laugh:

Wat zijn de kleuren van de huidskleur? Dark Angels ge-highlight richting Bleached Bone?


Uhm, heel precies weet ik het niet meer maar volgens mij was het
- Goblin Green (misschien met een beetje Codex Grey in de basecoat, ben ik vergeten)
- 50/50 Goblin G./Rotting Flesh
- Wash van Catachan Green, Brown Ink en Purple Ink
- Heeeel lichte glaze met Purple Ink en Tamiya Smoke
- Puur Rotting Flesh
- Elf Flesh op de neus, anders is ie niet verkouden genoeg. ;)
Lijkt vrij omslachtig maar 't gaat redelijk snel, en ik denk dat ik met batch painting zo een stuk of vijf Goblins kan doen in 45 minuten. De huid bedoel ik dan hè.

De lappen stof zijn allemaal combinaties van Chaos Black met Snakebite Leather, Kommando Khaki en/of Graveyard Earth .... Schildert heel snel, en geeft naast variatie ook wat warmte aan het model. :)

't Speertje is Graveyard Earth met dezelfde wash als over de huid (paars en bruin enzo) en dan Desert Yellow highlights, en de laarzen zijn Snakebite met Desert Yellow highlights.

't Schild is Scab Red --> Blood Red --> Blazing Orange ---> Red Ink en dan Black Ink over dat zwarte gedeelte in het midden .... 3pts. per model dus dat moet niet te lang duren.

Ik ben persoonlijk geen fan van bloed op wapens, dus ik had dat op die speer weggelaten. Op die Nurgle-gasten van je staat het erg toepasselijk, maar op een weedy goblin....?


Goblins hebben exact dezelfde Strength als Dwarfs, Elves en Chaos Marauders hoor. :P
Ik ga inderdaad niet iedere Goblin een bloederig wapen geven, maar zo hier en daar kan het best in een unit ... Misschien is het wel bloed van een collega-Goblin vanwege een gefaalde animosity-test of zo. ;)
Op deze vond ik het nodig omdat ie voor een kliedercompetitie bedoeld is, en zonder die rooie vlek op z'n speer was er teveel rood op z'n linkerhelft (het schild).

De andere Night Goblins (en hier en daar een Dwarf) staan nu trouwens allemaal netjes onder mekaar in één post:
http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.php?t=20848
Die witte Gobbo van Kronork is - zoals Marco al zei - hip, maar ik heb op Gavswine gestemd .... Extreem mooi kleurenschema, lekker herfstig en zwam-achtig. :wub:

Owww, en kijk ook eens naar deze van Mika Pirskanen: http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.p ... 927#269927
Mika is niet alleen een gruwelijk goede schilder maar ook nog eens vreselijk snel. Vreselijk! :P
Squiggoth
 

Berichtdoor Beastherder » 01 okt 2006 16:21

[quote="squiggoth"]
Oh nee? Maken we even een tripje naar 1996:

Klik en Schrik! :laugh:


Aaaaah, wat issie schattig! :P

het is zeker wel te zien dat je een pietsie beter bent geworden, idd -_-
die huid (en die rode schoentjes! :blink: ) kun je nu echt niet mee aankomen, nee, maar dat ontwerp op dat schildje vind ik dus wel zeer netjes. De 1e hint van de dingen die gingen komen ;)

Oeh, en die gobbo van die Mika is idd vréselijk gaaf!
Laat maar weer s zien hoe goed die modellen uit de Skull Pass doos wel zijn
(die squig :wub: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron