Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 21 mei 2007 18:57

Dus toch een mooi 600 pts leger af voor de GoldenHalfling

Afbeelding

Night Goblins Big Boss
great weapon, light armour
36 pts

mijn generaal: miniscule leadership (6!) maar wel 3 WS4 S6 attacks voor maar 36 puntjes

25 Night Goblins
full command, spears, netters
2 fanatics
205 pts

25 Night Goblins
full command, spears, netters
2 fanatics
205 pts

de grote combat blokken. 1 goblin stelt natuurlijk niet veel voor, maar met volle ranks, vlag, outnumbering en vooral netters kun je toch echt combats winnen.
die 4 fanatics blijven een gokje, maar als ze goed aankomen kunnen ze echt de battle voor je winnen


Squig Herd
2 teams (6 squigs, 4 herders)
60 pts

echt een supporteenheid. Squigs bijten goed van zich af, maar het blijft een kleine kwetsbare unit. Wel heel erg leuk als ze uiteindelijk ontploffen, natuurlijk

6 Wolfriders
musician, spears, shortbows
90 pts

bedoeld als stoorzender en het uitbuiten van kansen die je toevallig tegenkomt. Flankcharges, charges uitlokken, opoffer-unit, speed-bump of net een rankbonus er af schieten, zo'n unit fast cavalry kan echt honderden functies hebben.




En ze deden het niet eens zo slecht
Afbeelding


2 keer grandioos ingemaakt, en 2 keer goed gewonnen, dat vind ik een goede score voor een stelletje weedy gobbo's
(bij de 2e battle kwam ik zelfs maar 3(!!) victory points tekort voor een massacre :dunno: )

Kort samengevat heb ik wel wat dingen geleerd afgelopen zondag.

- Netters Rule! Deze jongens hebben me echt heel wat combats gewonnen. Een groot blok gobbo's hoort natuurlijk volle ranks en outnumbering te hebben, en als je tegenstander dan ook nog s minder casualties maakt, kun je gewoon combats winnen :thumbup:

- Dice Rule! In deze kleine battles kan 1 enkele dobbel een veel groter effect hebben dan normaal, en zeker voor gobins, want die zijn al heel erg kans-afhankelijk.
Animosity zit tegen, je faalt 1 panic-test en je hebt een massacre tegen. Iedereen luistert en de Fanatics doen lekker schade en je kunt 'makkelijk' winnen.

- Gobbo's Rule! Het is echt vreselijk leuk spelen met deze jongens. Heerlijk onvoorspelbaar en vaak erg grappig. Je moet je verwachtingen gewoon lekker laag houden en dan kunnen ze je soms echt leuk verassen. ^_^



Ik ga zeker verder, maar na zo'n paar intensieve weken goblins schilderen heb ik toch even zin in iets anders. Ik heb alleen nog geen idee wat...... :dunno:
Verder aan mn dwergen, 1:72 ancient battles, of toch maar meegaan met de kleine 40k-hype die we nu op de club zien.
Daar ga ik nog even over nadenken -_-
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 21 mei 2007 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Squiggoth » 21 mei 2007 18:59

Ziet er goed uit Frank ....... In het echt zijn ze nog hipper. B)
Squiggoth
 

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2011 15:10

Haha :laugh:
Het is nooit te laat om een oud blog onder het stof vandaan te trekken :grijns:

Geïnspireerd door het nieuwe O&G boek heb ik mn Black Orc maar s af gemaakt die hier al 3 jaar in zn primer op het schap stond :roll:

Afbeelding
Afbeelding

Wel aardig gelukt, en ook leuk om weer s een echt fantasy onderwerp te schilderen, maar in weze was het niet meer als een generale repetitie voor het schilderen van de Orc Lord van Avatars of War
Afbeelding

Deze is inmiddels in een vergevorderd stadium, maar heeft heel wat meer details die tijd kosten
Volgende week het resultaat hier :yes:

Ik kan nu vol goede moed beweren dat ik met dit goblin-leger verder wil gaan om een rentree te maken in Warhammer Fantasy, maar over 2 dagen ben ik vast wel weer wat anders van plan :roll: :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Squiggoth » 27 maart 2011 18:03

Frank's eerste Orc ... verstand komt met de jaren wa. :grijns:
Squiggoth
 

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2011 18:41

Na al die Orks van een tijd terug niet eens bij still gestaan, maar het is idd de eerste Orc die ik hier heb geschilderd

Het is echter niet mijn eerste Orc ooit.
Járen geleden heb ik al s een stel van die eerste Black Orcs geschilderd. Ik was een jaar of 14 en wist niet beter dan het na-schilderen van de GW-schilders, die midden in de beruchte 'rood'-periode zaten, dus erg indrukwekkend was het niet :roll:

Ik zal s kijken of ik ze nog terug kan vinden :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Squiggoth » 27 maart 2011 18:54

Zei u "Red Period"? :x :whistle: :laugh:


Afbeelding
Squiggoth
 

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2011 19:21

Ah, de heerlijke jaren 90
'when in doubt, paint it red'

rood is absoluut de logische kleur voor hoorns en wapens :doh:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Squiggoth » 27 maart 2011 19:32

Horens, wapens èn de teennagels van Stone Trolls en Rat Ogres! :yes:
Squiggoth
 

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Beastherder » 03 apr 2011 14:43

Even mezelf door de stofnesten heen geworsteld om ze terug te vinden:
Mijn eerste Orcs :hc:

Afbeelding
Gelukkig ben ik wel iets vooruit gegaan sinds mn 14e :whistle:



Zoals beloofd, mijn AoW Black Orc Warlord B)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het is een behoorlijk grote jongen. Ter vergelijking naast de GW Black Orc van vorige week
Afbeelding

En nog wat extremer, naast een gewone Orc en (zo schattig ^_^ ) een nieuwe Night Goblin
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Squiggoth » 03 apr 2011 18:24

Niet slecht, maar je bent vergeten om z'n wapens rood te schilderen en z'n riem is niet knalblauw. :snif:
Squiggoth
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rensdyr en 9 gasten