Frank's Fantasy Bad Guys

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 23 sep 2018 16:53

Kings of War? da's alweer een tijd geleden...


Maar nog niet vergeten :wink:
Mijn Undead houden er nog zeker rekening mee dat ze ook daarvoor gebruikt kunnen worden ^_^



Flink doorgeknutseld de afgelopen week (vrije dagen helpen daarbij)

Mn unit skeletten heeft er een paar multibases bij gekregen

Afbeelding

2 zijn een combinatie van de traditionele grafstenen en zichzelf uitgravende skeletten

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Voor de ander bedacht ik me "Oke, een oud lijk onder de grond word magisch geanimeerd en komt omhoog voor zn nieuwe meester, maar dan is hij nog niet bewapend" dus een slimme Necromancer zorgt er voor dat de skeletten die hij al onder controle heeft een stapel wapens en schilden neerleggen bij een geschikt kerkhof ^_^

De bitbox geeft me een aanzienlijke stapel wapens, en dan heb je alleen 2 skeletten nodig die bezig zijn zichzelf te bewapenen voor ze aansluiten bij de battleline

Afbeelding


En samen geeft me dat een unit met een 'footprint' van 40 modellen

Afbeelding
Afbeelding

Of 2 units van 20

Afbeelding



En er is ook een klein begin gemaakt met de zombies

Afbeelding
Afbeelding
6 klaar, nog slechts 34 te gaan....

Schildert erg leuk en snel :yes:
Huid is simpel drybrush werk, en dan kan je los op de bloedvlekken en vuil :grijns:

De vrouwelijke zombies zijn ontworpen voor moderne zombie settings, dus de kleding is niet allemaal even geschikt voor een semi-middeleeuws Fantasy wereld, maar ik ga er maar vanuit dat ze die string-bikini hebben afgekeken bij wat Witch Elves :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 sep 2018 09:00

Nice! Vooral die multi-base met de wapens/schilden is erg mooi geworden. Vol karakter en mooie poses voor de modellen. Wauw. :wub:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 21 okt 2018 16:01

MOAR ZOMBIES!! :grijns:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Conversies van historische kits geven de mogelijkheid om het rood-zwarte kleurenschema een beetje terug te laten komen in de zombie unit.
In Age of Sigmar hebben zombies daadwerkelijk toegang tot standards/musicians dus die zitten er ook bij.

Verschillende huidskleuren voor variatie.
Een meer roze dan de eerste batch voor lijken die minder lang dood zijn, en een grijs-paarsige kleur voor de uitgedroogde veenlijk/mummie look :skellie:
In de volgende batch ga ik voor een rottend groengrijs :sick:

Multibases zijn bij een blok zombies vrij belangrijk om te vermijden dat ze allemaal mooi in rijen opgesteld staan. Daar komen er nog meer van :yes:
Dame in de rode jurk komt in de volle unit van 60 in het centraal vooraan, zodat je in een unit van 10 breed toch een model in het midden van de unit hebt.
In KoW hebben zombies de 'Undead Rats' upgrade voor een bonus regeneratie in combat, dus vandaar de Skaven rat :rat:


Heb ik toch al genoeg voor een blok van 20 (met 2 extra)

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 okt 2018 08:57

Erg cool weer Beastherder, gruwelijke zombies!

Alleen de vlag is wel erg netjes voor zo'n gruwelijke unit. Die mag misschien nog wat vuiler of beschadigd worden?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor henerius » 23 okt 2018 19:43

Magische Lenor wasbeurt. Teddy beer zacht dat vod... :grijns:

Mocht je je undead voor een spin willen meenemen, Kow of een ander spelletje, ik heb er wel oren naar Frank! :tu:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 26 nov 2018 16:27

De Nightvault spookjes zijn geschilderd

Afbeelding



Leider is de Briar Queen

Afbeelding
Afbeelding

Rode rozen en zwart corset zorgt er voor dat ze mooi past in de rest van het leger.
Het witte gewaad maakt haar de duidelijke focus van de warband.
Meteen ook een goede oefening voor de andere Banshees die ik nog heb liggen ^_^



De andere genaamde modellen: 'The Everhanged' en Varclav 'the Cruel'

Afbeelding
Afbeelding


En de 'chaff', de Chainghasts

Afbeelding
Afbeelding


Bases wat groener/grassiger gehouden dan je zou verwachten voor de Nightvault/Shadespire setting, maar zo passen ze mooier bij de rest van mn Undead.
Afgelopen donderdag de eerste pot gespeeld tegen Rick zn Tzeentch dudes, en gewonnen :thumbup:
(meer geluk dan wijsheid, uiteraard, ik had geen idee wat het plan was :whistle: )

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Amran » 27 nov 2018 23:24

Ziet er goed uit hoor!
Ik ben zeer fan van de bases :thumbup:

Waar maak je de foto's in?
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 29 nov 2018 10:45

Ik ben zeer fan van de bases


Alle WH Underworlds warbands worden geleverd met zeer gedetailleerde scenic bases :yes:
Al die schedels/kettingen/rozen zitten er vanaf fabriek op, daar kan ik geen credits voor nemen -_-



Waar maak je de foto's in?


Foto's worden gemaakt met een simpele, 15 jaar oude camera. Met flits, in macro-setting.
Achtergrond is een simpel A4 papier.
Met een 13-in-een-dozijn foto-programma (Picassa?) snij ik dan even de randen bij en maak ik de kleuren wat helderder.
10 seconden werk ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 16 dec 2018 17:32

Undead hebben er een Necromancer bij gekregen, maar die staat in een ander Topic :whistle:

http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=2225&start=29
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 27 okt 2019 15:00

Afgelopen donderdag mijn eerste pot Age of Sigmar ooit gespeeld met mn Nighthaunt spookjes tegen Rianne, die haar Tzeentch Daemons had meegenomen.

De dagen daarvoor goed mn best gedaan om alle regels te leren (die zijn er stiekum best veel voor die spoken) en er was ook de inspiratie om daar weer s wat aan te schilderen ^_^


Mischien wel het meest sfeervolle model van de set, de Lord Executioner

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ja, dat hele model wordt omhoog gehouden door de steel van de bijl.
Nee, dat maakt me helemaal niet nerveus om het model te vervoeren.... :whistle:

Verder gezorgd dat alles in de primer stond en minstens zn laagje groen had gehad en een kleur op de base.
Dat geeft toch al een stuk minder dat 'ongeschilderd leger' gevoel.


Het werd beloond, want Tzeentch had duidelijk besloten dat zijn eigen daemons niet gezegend zouden worden.
De dobbels waren niet met Rianne :nono:

Uiteindelijk een duidelijke overwinning voor de spookjes.

Het verbaasde me hoe taai en gevaarlijk die Nighthaunt waren.
Undead zijn traditioneel van de grote hordes slechte troepen (skellies, zombies) maar dit speelt toch echt anders.

Geeft inspiratie om het toch wat vaker te proberen.
(Of niet, en ik houdt mn 100% succes in AoS in stand ^_^ )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rensdyr en 7 gasten