Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 17 dec 2019 21:17

Niet als 1 van die Duistere Goden Slaanesh is :slaanesh:
:wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Thunderboy » 20 dec 2019 19:46

Ik gok het er niet op :dunno:
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 26 jan 2020 17:59

SISTERS!!! :wub:

Afbeelding

Zulke mooie modellen :worship:

Je bent haast wel verplicht om een heel 40k leger te verzamelen.
Iedere optie die je bouwt betekent dat je meerdere, ook prachtige, varianten niet kan maken :snif:
Enige oplossing is dan toch iedere doos 3 keer kopen.... :whistle:

Maar nu nog niet :wink:

De hoofden zitten nu nog wel vast met blu-tac, zodat ik die nog kan wisselen.


Het zijn duidelijke lange dames, die Sisters :yes: dus dan volgen de onvermijdelijke vergelijkingsplaatjes met andere modellen.

Afbeelding
Véél groter dan de originele metalen, maar dat verbaast niemand. Ook nog groter dan de Necromunda Escher (met hakken)

Afbeelding
Naast een Primaris Marine ziet het er heel goed uit. Een Sister of Silence is ruwweg even groot.
De plastic Guardsman is nu toch ook duidelijk van een oudere generatie :unsure:


Afbeelding
Naast een 'klassieke' Marine kan het echt niet meer :disturbed:
Hopeloos verouderd, die jongens :harhar:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor kingjayko » 26 jan 2020 18:15

Het zijn die hakkenschoenen, die doen het 'm. :grijns: Wel interessant om te zien dat ze qua grootte vrijwel gelijk zijn aan de Sisters of Silence. De oude sisters daarentegen lijken nu eerder het kleine zusje... :unsure:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 27 jan 2020 16:04

Sisters dragen géén hakken :nono:

Veel mensen denken dat, maar het is nooit zo geweest.

Ik geef de schuld aan de puberale fantasieën van sommige mensen over de, toen, zo'n beetje enige vrouwelijke modellen in warhammer. :x
(Oké, de originele Repentia modellen, geleid door een 'Mistress' met een zweep, hielpen niet echt met tegengaan van SoB als kinky fantasie :whistle: maar ook die dragen géén hakken )

Sommige fabrikanten die alternatieve Sisters hebben gemaakt zijn wel vol voor de sexy fantasie gegaan *kuch* Raging Heroes *kuch* met modellen met hoge hakken.

Deze dames hebben gewoon hele lange benen ^_^

Net als de Primaris marines zit de groei eigenlijk alleen in een betere verhouding.
De hoofden, handen en wapens zijn nauwelijks groter dan de originele modellen, maar de benen zijn bijna 2x zo lang
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 27 jan 2020 21:57

Het komt door de voorkant van de originele sisters codex, of in ieder geval dat plaatje waar ze vorig jaar een special issue model van hebben gemaakt. Die voet die op de schedel staat heeft een hak.

Afbeelding
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 03 feb 2020 15:55

Meer Sisters!

gewoon omdat de modellen zo cool zijn ^_^

Afbeelding
Afbeelding

Condemnor boltgun is misschien niet de beste optie voor de Sister Superior (tenzij je zeker weet dat je tegenstander heel veel psykers heeft) maar het past zo goed bij de hele "Begone, foul witch!" vibe die het model heeft B)

De 'halo' op de backpack komt uit de Retributor doos, die vond ik beter bij haar passen dan bij de leider van een heavy weapon squad.

Zo heb ik nu alle verschillende wapen-opties gebouwd voor een Sisters squad.
Ze allemaal tegelijk inzetten zou illegaal zijn, maar in Killteam (waar ze tot nu toe voor bedoeld zijn) kun je toch geen 10-man squad kwijt, zeker niet als je ook nog wat Repentia mee wilt nemen :grijns:

Afgelopen week een oude metalen sister geschilderd als kleuren-tester, dus hopelijk kan ik binnenkort beginnen aan het echte werk.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 09 feb 2020 13:29

Een oude metalen Sister opgedoken voor een kleurenschema test.

Netjes alle gebruikte kleuren opgeschreven, zodat ik het later consequent kan houden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Wit armour is toch wel erg cool, maar blijft een lastige om te schilderen.
Gelukkig was ik niet van plan een vol 3000pts 40k leger te schilderen :whistle:

Ook geprobeerd om een subtiel verschil aan te geven tussen 'hard' wit van het pantser en een 'zacht' wit voor delen als de handschoenen.
Basically wit vanaf blauwgrijs, of wit vanaf bruingrijs.

Door het contrast met het wit lijkt de huidskleur ook een stuk donkerder dan dezelfde kleur op een model met donkere kleding/armour.
Iets om rekening mee te houden.

Als ik dan toch bezig ben doe ik toch maar eens de 3 Repentia modellen die ik al 15+ jaar heb liggen.
(2 weken voor de nieuwe plastics uitkomen ^_^ )

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 18 okt 2020 18:50

Zo, hier al een tijd niks gedaan.
Iets met Game of Thrones en zo.... :roll:

Maar afgelopen week even behoefte aan iets anders, en ik had die hele Indomitus doos nog liggen waar ik nog niks aan geschilderd had.

Al eerder nagedacht over een kleurenschema voor de Necrons, maar nog niks besloten, tot ik mn potje Vallejo Gunmetal Blue tegen kwam.
"Hmmm, dat zou wel s kunnen werken" :scratch:


Afbeelding
Afbeelding

Yup, dat werkt ^_^


Erg tevreden mee, en schildert nog best snel.
Zeker zin om daar wat meer mee te doen, maar het eerste gaatje in het schilderschema voor een Necron leger zal nog wel even wachten zijn.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 22 nov 2020 16:15

Eerste grote batch Necrons

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



En de eerste character

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gouden details en wit laten m prima opvallen tussen de horde.

Behoorlijk tevreden met het glow effect op de power-orbs en ogen, maar niet zo'n fan van de groene kabel. :dunno:
GW studio modellen hebben dat heel veel, maar het is een stuk lastiger om dat er goed uit te laten zien.
Misschien dat ik m toch maar gewoon zwart maak.

Nog niet besloten wat ik met de bases wil gaan doen.
Kunnen nog wat gras krijgen, maar een woestijn ondergrond is natuurlijk ook wel toepasselijk voor Necrons
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten