Bob's Blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 aug 2017 12:08

Borstplaat, backpack en helmen. Een beetje de fleshtearer verdeling dus.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Bob's Blog

Berichtdoor brammo1991 » 16 aug 2017 16:59

Afbeelding

je kan nog altijd voor de salamanders look gaan... :sick:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Bobske » 17 aug 2017 07:21

Afbeelding

Afbeelding

Roboute en the boys

Nu alles goud

@ Frank ik denk gewoon zwart en zilver, 1 sergeant heeft zwarte zakjes, holster, maar die worden denk ik bruin, zwart steekt te veel af en de greaves etc. zijn dat al.
@ Bram idd iets van een campaign badge of zo , maar geen blauw helmen (dan zijn het celestial lions) of iets dergelijks, alleen blauwe shoulderpads met witte omega en squad markings

Dit zijn gewoon de Defenders of Guilliman, persoonlijke bodyguard, niet dat RG die wil of nodig heeft maar omdat de Ultra's hun leider wel willen beschermen, nu hij naar 10.000 jaar terug is, de leider van het Imperium etc.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3915
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Caladai Doomblade » 17 aug 2017 09:38

[quote="Bobske"]niet dat RG die wil of nodig heeft


Dat zullen we nog wel eens zien... tot vanavond Rowboat Girlyman! B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Beastherder » 17 aug 2017 09:49

Leuk stel zo samen
(schattige kussenslopen ook :wink: )

Alleen schouders blauw is wel genoeg, zeker als de rest van de equipment ingetogen van kleur is

[quote="Bobske"]
@ Frank ik denk gewoon zwart en zilver, 1 sergeant heeft zwarte zakjes, holster, maar die worden denk ik bruin, zwart steekt te veel af en de greaves etc. zijn dat al.


Ik denk dat ik voor zwarte tasjes etc. zou gaan :scratch:
Contrast is helemaal niet erg, je wilt juist niet dat het bijna dezelfde kleur heeft.
Als je voor bruin gaat moet ie goed donker zijn om te voorkomen dat het te dicht bij dat brons zit qua kleur

In de technische kleuren-theorie termen:
Je hebt nu een duidelijk 2-kleur schema (brons/blauw) die goed werkt want zitten aan weerskanten van het kleurenspectrum
Zwart en ijzer verstoren dat niet, want het zijn non-kleuren.
Bruin wel, maar zit te dicht bij brons om te functioneren als 'spot-kleur'

Krijgen de borstvleugels nog een andere kleur of blijven die brons? (die zouden ook nog wel blauw kunnen worden)
Wat wordt de kleur van de ogen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Furios666 » 17 aug 2017 10:06

Ziet er vet uit Bob!
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Bobske » 18 aug 2017 18:46

Gisteren leuke pot tegen Laurens gehad.
zie hier
viewtopic.php?f=24&t=3234&start=60
zijn fantastische verslag :thumbup: :grijns:

Uiteindelijk was het:
Laurens: Slay the Warlord (helaas stond hij weer op), Rowbut Grownman, Hellblasters, Interceptors, Ancient en 1 squad intercessors geloof ik? =6 punten

Ik had, First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker, 2 Dreads, 2x Terminator squad, 1 Belial en 1 Dreadknights, banner=10 punten

Conclusie RoGu is leuk, (niet omdat hij goed is maar iedereen wil er toch een keer tegen en hem neerhalen) maar als iedereen een keer er tegen gespeeld heeft dan gaat hij lekker in de kast tot het leger groter is

Niet vergten voor iedereen; sta je CC dan mag je dus met je pistol in de shooting phase op je tegenstander schieten voordat je daarna gaat meppen in de cc phase
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3915
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Bobske » 18 aug 2017 18:48

En h, ja even op nieuwe stats letten
Ik kwam dus met mijn Interceptors achter Belial, heeft dat kreng 6 wounds
(maar ze moesten hem en de terminators ook afleiden dus dat was gelukt)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3915
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Bobske » 01 sep 2017 09:46

Vorige week 3 battles:

1e tegen mijn eigen Nids, vs Jan Vrielink een vriend van me. Vermoeiend omdat hij het niet speelt, alleen met mij, maar met de nieuwe regels was het een stuk makkelijker. Eigenlijk een potje tegen mezelf.
Geen missie.
Blijven staan, laat die Nids maar komen en charge Guilliman er maar in. Trygon met 30 termagants met devourers deed even pijn (weg Hellblasters) maar de banner die 4 van de 5 nog een schot laat doen, overcharge alles raak en verwond, 8 wounds op de Trygon, verzachtte de pijn. Toen de Nids aankwamen was er al te veel dood ondanks -1 to hit van de Venomthropes. RG had de 3 Carnifexen opgevangen en gesloopt (8 attacks 1 raak is ook wel erg pech voor Jan). Resultaat grote overwinning voor mij

2e missie vs Bram,
Wat ik kan kan Bram beter dus ipv RG en de Primaris had hij 2 Grey knight Grand masters bij. 1 special character en 1 in Dreadnight armour, die laatste mocht ook uit reserve komen.
2 units paladins, 1 contemptor dreadnought, een paar deathcult assasins en 1 squad custodians. The Relic missie
Bram teleporteerde zijn Grand master dreadknight achter mijn linies met wat paladins, schakelde mijn hellblasters uit. Ging tot to Toe met RG. De Grandmaster stierf maar met een slim gebruik van een startagem mocht die nog een keer slaan en stierf RG ook. De rest werd mop up, hoewel het nog spannend werd omdat ik op/om de relic was gaan staan.Resultaat: Ik allws kwijt, Bram, de deathcult assassins, grand master dreadknight en wat paladins

3e battle vs Jan vd Aa/Son of a Dreadnaught
een kleine babelonische spraakverwarring (Jan zei, ik heb maar X ppower level bij, nog de terminators pakken, ik dacht dan is het wel gelijk, maar hij bedoeld icl. terminators, die moet ik alleen nog uit de tas pakken)
dus oneven strijd. Weer The relic, we stonden 9"van het midden. Ik heb de 1e beurt. RG advanced op The Relic, de rest volgt en schiet op een kluitje staand.
Jan had naaste de Terminators alleen cc black templars te voet.
Dus ik heb alles weggeschoten voordat het bij me was, RG in de terminators gecharged. DE countercharge kreeg RG wel een keer neer (grote unit, veel attacks). Maar hij stond op (dankzij command herroll) met weer 3 wounds. Interceptors er bij gecharged. Resultaat Jan gewiped met 3 doden bij mij. Zelfs al had ik vijf Intercessors thuisgelaten dan had het niks uitgemaakt denk ik, en Jan ook.


Gisteren
Battle out of The Box vs Luis/Oyabun
De Nurgle uit de basisdoos vs de Primaris. Ik had nog 1 Lieutenant thuis gelaten omdat ik wist dat het qua punten niet helemaal klopte

: Check Primaris uit de doos 50 power level 934 punten Nurgle 42 en 896 punten. Lieutenant is 4 punten dus dan was het nog 46 vs 42 maar wel 874 vs 896??

Luis wel geholpen (Frank/Beastherder ook, Thanks) maar ik wist de Nurgle regels ook niet en hoe ze speelden.
Het leek van een Leien dakje te gaan voor mij, 2 casualties tgen het hele leger van Luis behalve zijn Lord en Plaguecaster
:sick: :sick: :sick:
Toen ging mijn halve leger liggen in cc.
Uiteindelijk ging de Lord of Contagion neer en stond er nog
Nurgle: 1 plaguecaster met 1 wond
Primaris: 4 hellblaster, 2 units intercessors 1 van 4 en 1 van 1 man, Ancient met 2 wounds

Over 3 weken de rematch nu met hoe we denken dat je Nurgle moet spelen
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3915
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Bob's Blog

Berichtdoor Bobske » 09 sep 2017 09:37

Afbeelding

WIP
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3915
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron