Amran's Miniature Blog (Mounted Archers Finished)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Amran's Miniature Blog (Mounted Archers Finished)

Berichtdoor Amran » 28 nov 2018 20:27

Hallo allemaal,

Ik dacht maar eens een blog te beginne. Misschien is het leuk om mij vooruitgang te zien en delen en motiveert het me ook om de hobby te blijven doen.
Momenteel ben ik relatief spel- en legerloos, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat binnenkort goed komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met Fireforge miniatures, wat qua Warhammer toch echt het meest op Bretonnia lijkt.
Kortom, veel kleuren en freehands, en simpele bruintinten op nutteloze peasants (foot soldiers).

Ik heb niet echt goede foto's tot nu toe, maar ik wilde toch even een enkel model delen met jullie, de ridder in paars:

Afbeelding
Afbeelding

Momenteel ben ik bezig met (onder andere) twee broers die zij aan zij ten strijde trekken. Updates volgen nog.
Verder hoop ik hier mettertijd foto's, fluff, battle reports en als er behoefte aan is tutorials (je weet maar nooit). Kortom, een vrij amorfe blog!

~Erwin
Laatst bijgewerkt door Amran op 04 jun 2020 10:50, in het totaal 4 keer bewerkt
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Amran » 28 nov 2018 20:45

En nu ik de smaak toch te pakken heb, hier nog wat verschrikkelijke kwaliteit foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Amran » 09 jan 2019 20:33

Zo!

Dat is alweer een tijdje terug. Ik kon namelijk niet meer goed schilderen bij gebrek aan licht. Gelukkig is dat sindsdien verholpen!
De lamp die ik nu heb zou in het diepst van de donkerste nacht nog voldoende moeten zijn om bij te schilderen.

Foto één is zonder de lamp aan (het model heeft een geweldige één laag verf op bijna alle delen):

Afbeelding

Foto twee is mét de lamp aan:

Afbeelding

Het enige wat ik nog toe kan voegen is dat het verschil in het echt nog groter is :thumbup:
Ik ontdek opeens allemaal dingen zoals: Als je niet allemaal in één richting schildert, dan komen er gaten in de verf. Dat had ik kunnen bedenken, maar nu ZIE ik het ook echt!

Goed, niet per se de meest spannende dingen, maar er is progressie en vooruitzicht op nog meer!

Erwin
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor drava » 09 jan 2019 21:23

Laten we voorop stellen dat ridders altijd cewl zijn! ;) Maar goed bezig en leuk dat je zo met freehanden bezig bent. Ik ben altijd bang dat het niets word maar moet er stiekem gewoon vaker mee oefenen.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Oyabun » 09 jan 2019 22:53

Goed bezig Erwin :)
Na een goed penseel is een goeie lamp zo ongeveer het belangrijkste gereedschap voor een schilder.
Gebruik je een daglichtlamp?
Legers die ik speel: Vampire Counts, Deathguard
Oyabun
One of Nurgle's many boils
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 12 sep 2015 10:49
Woonplaats: Nijmegen

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Amran » 22 jan 2019 17:38

Hallo iedereen,

Het is maar weer een tijd voor een update.

Gebruik je een daglichtlamp?

Inderdaad. Ik kan de lamp op verschillende intensiteit aan hebben, maar in de praktijk komt dat neer op maximale felheid van het licht.

Ik ben weer bezig met het schilderen in de semi-dagelijkse routine te krijgen. Mijn regiment swordsmen begint aardig te vorderen: het doel is om deze vóór eind januari af te hebben. Het zou volgens mij voor het eerst in mijn leven zijn dat ik een unit van 20 soldaten volledig geschilderd heb.

Ik merk dat ik foto's delen lastig vind omdat ik me zo erger aan de kwaliteit van mijn schilderwerk bij de huid. Ik heb het idee dat dat mijn zwakste punt is van de dingen die ik regelmatig schilder. Maar meer tijd in steken dus. Om mezelf mijn perfectionistische trekjes niet de kans te geven is hier een foto van mijn swordsmen (WIP):

Afbeelding

Zoals je kan zien zijn niet alle modellen überhaubt gebasecoat, en zeker vooraan zijn niet alle modellen af (de beige ridder is niet eens dekkend beigig).

Wat het leuke aan het leger-thema is, de verschillende kleurcombinaties en wapenschilden, is ook een tijdrovend process. Ik kan moeilijk meer dan drie-vier modellen tegelijk schilderen, dus regimenten schilderen gaat langzamer (zeker als ik zo onregelmatig blijf schilderen).

De grootste motivatie voor de deadline is op dit moment dat ik graag eens een spel Kings of War of Warhammer fantasy zou gaan spelen binnenkort. Ik heb natuurlijk mijn ogres wel, maar ik ben van plan over te stappen naar de goede, oude, saaie mensen! Dan zou het ook natuurlijk wel leuk zijn als ik geschilderde eenheden heb. :D
Daar aansluitend vroeg ik mij af of mensen een goede koffer(site) weten om mijn leger in te vervoeren. De sites die ik tegen kwam zijn erg gecompliceerd in de vormen en grootte van de gaten, en voor ik uren besteed aan alles uitzoeken heeft iemand misschien wel een goede optie. :)

~Erwin
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor henerius » 23 jan 2019 10:53

Legers vervoeren is een tricky iets. De vraag is namelijk wat wil je op welke manier bereiken.

methode 1 is foamtrays. modelletje per modelletje verpakt. Met afstand het veiligst voor je modellen, maar als je wilt beginnen met spelen mag je alles een voor een op tafel zetten en naar afloop ook weer inpakken.
voordeel: veilig, een gevallen koffer bezorgd je geen kopzorgen.
nadeel: duur van uit en inpakken komt bij je speeltijd erbij.

methode 2 de "grote hoop" methode. Tijdens de frostgrave campaign die Joost en ik spelen hebben we nogal wat monstertjes nodig en Joost heeft een heleboel van die figuurtjes. Die heeft hij in trommels van Joode koeken zitten oftewel een hoop modellen zonder bescherming in een container.
voordeel: weinig kopzorgen
nadeel: je modellen vertonen hier en daar wat eerder sleet.

methode 3 is een variant van makkelijk en veilig. gemagnetiseerde trays.
voordeel: een leger staan kant en klaar om gespeeld te worden.
nadeel: als dit koffer tegen de grond aan butst dan vliegen de modellen ook door de koffer, maar dat ligt aan de manier waarop je deze trays behandeld.

methode 4 is een variant van makkelijk en niet zo veilig. niet gemagnetiseerde kisten of trays.
voordeel: zie methode 3
nadeel: zie methode 3 factor x2

eens kijken
methode 1
Frostgrave, Mordheim, Tercio, Pike&Shotte, Kings of War, (skirmish spellen, en mass battle spellen waarbij ik metalen modellen gebruik)

mix van methode 1 en 3
Blood and Plunder, Legends of the High Seas, Bolt Action (tanks en bij de piraten spellen: de schepen!)

methode 3
Age of Sigmar, Missiles at Sea

methode 4
Sails of Glory, Star Wars Armada, Star Wars X-Wing


Dus: de keuze is reuze... :grijns:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jan 2019 13:42

Ik ben heel tevreden met Feldherr voor koffers en tassen. Ze hebben heel veel verschillende maten, maar ik vind de site wel redelijk overzichtelijk.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Amran » 23 jan 2019 16:57

Bedankt voor de tips heren! Het was uitgebreider dan ik verwacht of zelfs bedoeld had! :thumbup:

Ik heb zojuist een rugzak besteld bij Feldherr. Zodra hij binnen is gaat het oordeel komen wat ik er van vind, en dan kan ik het spelen van spellen ook wat opvoeren: toch de hoofdreden dat ik dit allemaal doe :D
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Amran » 26 jan 2019 20:21

Tijd voor een update!

Afgelopen donderdagavond ben ik maar weer aan het schilderen gegaan. Dit had als gevolg dat ik opeens weer de zin heb en het vertrouwen in mezelf dat ik jaren terug had :thumbup:
Het heeft de productiviteit gevoed: ik zie het einde van het regiment swordsmen naderen.

Hierbij foto's van mijn laatste soldaat die zich bij de gelederen mag voegen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van denken :)

Erwin
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron