Frank's Warcry

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Beastherder » 04 feb 2020 21:05

Ik zal van het weekend wat gaan prutsen met de afmeting om te printen.

Als ze de maat hebben van een 'standaard' (Magic) kaart is alles vast nog prima leesbaar en passen ze gewoon in een sleave ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Beastherder » 29 maart 2020 17:05

Weer een Warcry warband er bij kunnen schilderen.

Dit keer een stel Sigmarines (sorry, Stormcast Eternals)

Ik had nog een stel van die Easy-Builds van die tijdschriften die Joost zo aardig was om mee te nemen voor de spookjes en wilde toch altijd nog s uitproberen dat er van die Sigmarines iets cools te maken is.
Stap 1 was het vinden van passende alternatieve hoofden, want die gezichtsmaskers vind ik helemaal niks :disturbed:
Die Sigmarines zijn verbazend groot en bulky, dus al mijn andere historische helmen vielen te klein uit.
Gelukkig vond ik ook nog wat Chaos Warriors in mn bitbox, en dat pastte prima.

Een 2e setje easy-builds er bij (nu die met de 'bogen') was genoeg voor een 1000pts warband.

Ik wist dat ik een andere kleur wilde dan het GW-Studio-goud, maar dan zoek je nog naar een originele kleur voor de gewaden.
Uiteindelijke inspiratie vond ik bij de Teutonische Order kruisvaarders (historisch vooral actief in Oost-Europe ipv het Midden-Oosten)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

In tegenstelling tot de Vikingen hadden deze jongens wel horens op hun helm, dus die Chaos helmen zijn meteen een stuk beter goed te praten (maar ik heb ze nog steeds bij een paar weggesneden)

Dus als je dan het pantser en witte gewaden eenmaal af hebt ( :whistle: ) zijn ze best snel klaar

Afbeelding


Boss Lady
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Vechters
Afbeelding
Afbeelding
(Die 'bijlen' vind ik mooiere wapens dan de hamers van de eerste generatie Sigmarines. In de multi-part kit hebben ze ook de optie voor zwaarden, wat ik nog veel liever zou hebben, maar zo ver wilde ik voorlopig nog niet gaan -_- )

En de Artillerie
Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Beastherder » 01 jun 2020 12:42

En dan eindelijk de Daughters of Khaine warband waar ik het in de eerste post hier al over had.

De Witch Elves zijn van Raging Heroes en hebben wat minder kleding dan gebruikelijk, dus jullie zijn gewaarschuwd. :whistle:









….










Afbeelding



De 2 vliegende Witch Elves (Khinerai)
Het model met de speer is eigenlijk een andere unit en hoort volgens GW dan zo'n metalen masker te hebben. Dat heb ik maar genegeerd -_-
Het is dan wel opvallend dat het haar mooi om de speer heen krult, dus de sculpter heeft er duidelijk rekening mee gehouden dat mensen ze met het 'verkeerde' hoofd kunnen bouwen :tu:
Afbeelding

De vleugels zie je vaak geschilderd in Fantasy kleuren als paars of rood, maar ik wilde ze meer realistisch houden, voor die 'body-horror' vibe.
https://i.redd.it/vml42mdtyzw31.jpg

De grote aanpassing is het verwijderen van de staarten.
(Ter referentie het origineel: https://www.games-workshop.com/en-NL/Daughters-Of-Khaine-Khinerai-Heartrenders-2018 )
Grootste uitdaging was dan nog het verlijmen van de voeten op het terrein op een manier die stevig genoeg was om het model overeind te houden.
Veel Tamiya Extra Thin plasticlijm en kleine stukjes plastic om gaten op te vullen lijken alles voorlopig op zn plaats te houden, maar ik zou ze nog steeds niet graag laten vallen :disturbed:

Afbeelding

En de dames te voet

Afbeelding
Afbeelding

Huidskleur is heel licht, wat ik wel toepasselijk vond voor Elfen, maar betekent dat de highlights niet altijd erg goed uitkomen op foto's.
In the flesh* zien ze er beter uit. :yes:

Ik heb nog 3 andere van die vliegende dames half geschilderd, die komen later nog.
Dit is voor nu genoeg om te kunnen spelen.



*Pun sort of intended :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 jun 2020 12:59

Prachtig werk Frank. Ik verwacht inderdaad betere huidskleur van jou, maar dat zal idd wel aan de foto's liggen.

Ik vind vooral de vliegende 2 heel gaaf, de lopende dames vind ik wat minder, maar ik ben niet zeker waar dat aan ligt. Misschien de gesloten monden? Of de ogen? Ik denk beide, de ogen vind ik niet zo goed gelukt, maar ook dat kan aan de sculpt liggen natuurlijk. Laat ik vooropstellen dat ik het zeker niet beter kan, of überhaubt zo goed als dit.

Wat betreft de vliegende hadden de vleugels misschien nog wat bleker gemogen, zodat ze meer dezelfde huidskleur als de dames zelf hebben?

Zoals ik al zei: prachtig werk hoor! Gaaf! :worship:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Bobske » 02 jun 2020 13:22

idd gaaf Frank.

Ben het met Laurens eens, die staande sculpt zijn me iets te Statisch. Iets te kijk me eens vooruit staan met mijn tieten te pronken, pardon my language.
Ook de vleugels, heb ik bij Tyranids ook altijd moeite mee gehad om de tint te vinden,
Je bent overigens de teen-nagels, uiteinden van de vleugels vergeten te schilderen, of is dit bewust? :wink:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Amran » 02 jun 2020 13:25

Mooi werk Frank! :D
Alle keuzes bij deze warcry warbands lijken goed uit te pakken, ook de helmen bij de Sigmarines bijvoorbeeld. Maakt het toch allemaal wat minder 'out there'.

Keep it up! :thumbup:
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Beastherder » 02 jun 2020 16:24

Iets te kijk me eens vooruit staan met mijn tieten te pronken, pardon my language
Practisch alle modellen van Raging Heroes hebben van die 'kijk mij nou' pin-up poses.
In vergelijking met sommige andere modellen in hun range vallen deze nog wel mee :huh:
Daarbij heb ik zelf ook vaak de gedachte "dat mag wel een tikje minder"

Ik had deze al een jaar of 10 geleden gekocht, dus ik was al lang blij dat ik eindelijk een aanleiding had om ze te schilderen ^_^

Als dadelijk de aangekondigde Underworld warband uit is gekomen zullen deze modellen uiteindelijk daardoor vervangen worden.
(Al is het alleen maar zodat ik ze niet hoef te vervoeren. Die enkels van die dames die op 1 been staan zijn maar een heel iel steunpunt voor een metalen model :disturbed: )

Je bent overigens de teen-nagels, uiteinden van de vleugels vergeten te schilderen, of is dit bewust?
Toch wel bewust.
Bij een echte vleermuis zijn de klauwen meestal ook gewoon dezelfde kleur als de rest van de arm.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Beastherder » 10 okt 2021 21:16

Zomaar even tussendoor nieuwe Warcry warband.

Spire Tyrants, met een eigen kleurenschema B)

Afbeelding


Was ook meteen een test voor wat nieuwe manieren om huidskleur te schilderen -_-

Wat close-ups

De leider en de grote spierbundel (in mijn hoofd denk ik 2 broers)
Afbeelding
Afbeelding

De 3 vechters met schild
Afbeelding
Afbeelding

De 2 'lichte' vechters
Afbeelding
Afbeelding

Beastman :beastherder: en Chaos Dwarf
(Voor de dwerg een wat meer niet-menselijke huid geprobeerd gebaseerd op grijs. Kan beter maar ik doe het er mee)
Afbeelding
Afbeelding

Die hippe metallic is Turqoise Contrast over zilver, overigens B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Furios666 » 11 okt 2021 07:21

Ziet er weer fantastisch uit, Frank! Erg geslaagd die verschillende huidskleuren :thumbup:

De dwerg ziet er wat vreemd uit zo, maar dat past eigenlijk wel bij zo'n warband, dus al met al een geslaagde test zou ik zeggen :laugh:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Frank's Warcry

Berichtdoor Beastherder » 28 jul 2022 10:25

3 jaar na het uitkomen van de Warcry starter en met een nieuwe editie op komst werd het toch wel s tijd om die beesten die je er bij kreeg te schilderen. :laugh:
Scheelt ook dat ik de laatste weer regelmatig Warcry speel en die beesten nu ook te gebruiken zijn door iedere warband in het Chaos boek.

Harpies:
Afbeelding

Afbeelding

Hele fraaie modellen, maar met die vleugels niet de makkelijkste om te vervoeren. :disturbed:
Ze hebben ook een flinke plak lood onder de base gekregen om te voorkomen dat ze omvallen.

Kleur lekker sinister zwart gehouden


En deze kalkoenen :dunno:
(Heten blijkbaar Raptoryx, maar die moest ik toch echt opzoeken)
Afbeelding

Afbeelding

Niet mijn favoriete modellen, dus met wat Contrast en verdunde verf even snel in 1 avond afgeraffeld.
Resultaat valt me niet eens tegen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten