Guy's schilderblog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Beastherder » 25 maart 2022 17:33

Of die resistentie tegen magie zich ook uitstrekt tot dode dwergen weet ik eerlijk gezegd niet
Vrij zeker dat ik dat ergens een keer gelezen heb. :scratch:

De ongevoeligheid van dwergen voor magie heeft er mee te maken dat toen de chaos gate crashte op de pool en er de grote uitbarsting van muterende magic over de wereld waaide, alle dwergen zich diep onder de grond hadden gebarricadeerd en er dus niet aan zijn blootgesteld.
(Behalve de verre clans die zich op de vlaktes in het oosten bevonden en dus veranderden in de Chaos Dwarfs)
Naast deze oude, soort-van-erfelijke aanleg is er ook de blootstelling van alle levende wezens aan de Winds of Magic die nog steeds over de wereld waaien en alle levende wezens 'infecteert' met een low-level magie, die zich concentreert in de botten en bloed (het is dat magische residu in bloed dat Nagash eerst ontdekte en zou leiden tot Vampieren)
Enige relatie met hoe moderne radioactieve straling en elementen werken is puur toeval natuurlijk. :whistle:
Het is deze residuele magische power in skeletten die necromancers gebruiken om ze weer te reanimeren.
Wederom komen dwergen, met hun ondergrondse levenstijl, veel minder in contact met deze magische achtergondstraling en hun skeletten zijn dus veel minder 'magisch geladen' en dus moeilijker te reanimeren.

Magie in old-school fantasy had een goed uitgewerkte 'wetenschap' achter zich. :altdorf:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 25 maart 2022 18:21

Hmm, interessant, denk dat het er dan op neer komt dat ik een zeer potente Necromancer heb :grijns: :altdorf:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 25 maart 2022 19:52

Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Beastherder » 25 maart 2022 23:31

Hmm, interessant, denk dat het er dan op neer komt dat ik een zeer potente Necromancer heb :grijns: :altdorf:
Yup, dat is goed genoeg :wink:

Niet onmogelijk, gewoon moeilijker.
Misschien zijn het wel Dwergen die wonen in de Empire en dus minder beschermd zijn geweest tegen magische invloeden.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 18 jun 2022 19:37

Ondanks het uitblijven van updates in andere topics hebben de kwasten hier niet stilgestaan de afgelopen weken. Om even iets anders te doen dan o.a. de Vampire Counts, ben ik de afgelopen weken bezig geweest
met het bouwen van 2 legers voor Strength and Honour, een nieuwe regelset voor het uitvechten van héél grote veldslagen met héél kleine figuurtjes.
https://toofatlardies.co.uk/product/str ... rule-book/

Nu worden de regels aangeprezen voor schalen t/m 15 mm, maar de insteek is vooral 2 mm. Bij 2mm heb je het ook niet meer echt over poppetjes, maar eerder over speelstukken die een hele
massa mensen moeten voorstellen. Elk speelstuk of base is 6 x 12 cm, of in het geval van een Romeins legioen 12 x 8 cm, en stelt een menigte van duizenden voor.

In de geest van de auteur zijn de troepen volledig eigen fabricaat, gemaakt van plastic card en greens stuff. Van een aantal units heb ik een siliconen mal gemaakt om ze snel in resin
te kunnen vermenigvuldigen, met hieronder het resultaat. Dit is het eerste 'wargames leger' dat ik helemaal zelf gemaakt heb :grijns:
Qua schilderen is het een totaal andere aanpak dan bij grotere schalen; je bent hier vooral stipjes en streepjes aan het zetten, met oog voor massa i.p.v. individuen.

De barbaarse horde, welke op deze schaal kan dienen als Germanen, Galliërs, Britten enz., het is slechts een kwestie van het gemagnetiseerde naamplaatje vervangen.
Bij de voorste rijen zijn 'hoofden' geschilderd met metaalkleuren, met het idee dat iedereen die zich pantser kon veroorloven ook wel een dusdanige vechtjas is dat hij zich in de voorste rangen begeeft.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hier een close-up om het idee van de mensenmenigte te illustreren (denk bijv. aan het publiek van een festival)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Close up van de Barbaarse ruiterij
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En de trots van Rome; 6 legioenen, met ondersteuning in de vorm van skirmishers en cavalerie en hun eigen kampement.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Rens en ik hebben onze eerste slag gespeeld, deze was zeer geslaagd. Als iemand het een keer op de club wilt proberen, dan kan dat,
legers in 2mm zijn namelijk heel makkelijk te vervoeren :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor henerius » 19 jun 2022 13:40

da's erg dicht bij Braille. :-) kartonnen markers op hexagon kaarten.

Je voelt je zo wel erg een "drone/helicopter" op hoogte. Het gevoel van massaal komt inderdaad goed naar voren. Tof! Gefeliciteerd met je eerste eigen productie aan troepen. :thumbup: :1:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1522
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor TROLL » 19 jun 2022 13:49

Oew, dit is even wennen, zo klein ^_^ maar wel heel gaaf!
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 19 jun 2022 14:43

Dank u heren; het 'drone/helicopter' hoogte aspect is precies de bedoeling, dus wat dat betreft is de opzet geslaagd :tu:
De makers verkopen een pdf'je met units die je kunt printen om zo zelf kartonnen markers te maken; de troepen waar ik zelf aan geknutseld heb zijn
in mijn ogen vooral 3D markers, zeker bij de infanterie, bij de cavalerie zijn nog wel individuele paarden en ruiters te ontwaren
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 19 jun 2022 14:49

Bij deze iets totaal anders: Battlefleet Gothic :disturbed:

De schepen op de foto lagen al jaren half geschilderd in een doos, dit weekend de kwast ter hand genomen om ze toch maar eens af te maken.
Alle schepen zijn van de Imperial Navy. De twee grote schepen zijn Lunar class Cruisers, met daar omheen 3 Sword class Frigates (met de lange neus)
en 3 Cobra class Destroyers (de kleintjes). Samen vormen ze een eskader van 555 punten

Intussen ook de doos met ruimteschepen verder uitgevlooid met een interessante opbrengst. Eerste doel lijkt me nog een eskader maken met ongeveer
evenveel punten, maar dan in een ander kleurenschema.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Beastherder » 21 jun 2022 13:39

Battlefleet Gothic

Dat is wel weer heel erg retro B)
:opa:


Nooit echt mijn ding geweest, maar altijd goede dingen gehoord over de regelset. :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten