SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 30 apr 2020 23:36

Dank voor het compliment. :D Hij ziet er inderdaad uit alsof hij een facepalm maakt. :huh:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 mei 2020 06:13

Prachtig! Ziet er mooi uit kingjayko :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 08 maart 2021 14:21

Omdat er eindelijk een nieuwe editie is aangekondigd van SPQR (hoera!), besloot ik om weer eens in mijn Romeintjes te duiken. De eerste drie Legionairs zijn alweer af. Dit keer wat meer ruzie met de decals gehad, maar dat is uiteindelijk wel goed gekomen. B)

Afbeelding
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Joost-FOW » 22 apr 2021 21:17

mooie figuurtjes :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 21 mei 2021 12:51

Tijd voor weer een update! Aangezien ik binnenkort de nieuwe editie van SPQR binnenkrijg, leek het me wel eens tijd om deze warband daadwerkelijk eens af te maken. :grijns:

Allereerst de laatste drie legionairs:

Afbeelding

De Cornicen heeft een berenvel omhangen, waardoor deze toch wat donkerder lijkt dan zijn collega met het pantervel. Wel een leuk contrast. :tu:

En dan als slotstuk de Optio:

Afbeelding

Voor een Optio (een soort sergeant) is hij wel erg weelderig uitgerust, maar hij komt van een rijke familie en kan het zich daarom ook veroorloven. Verschil moet er zijn, tenslotte. :grijns:

En dan nu de hele Warband! :worship:

Afbeelding

In totaal zou dit (volgens de oude editie) 500 punten zijn, wat het nu is weet ik niet zeker. Gelukkig heb ik nog wat extra Romeinen liggen, dus eventuele verschillen kunnen eenvoudig aangevuld worden. Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog een tweede warband nodig om het te kunnen spelen, en die heb ik dankzij mede-Hiver Amran gevonden. Hij heeft nu mijn Galliërs, en ik heb nu genoeg modelletjes voor een Macedonië warband. Deze blog zal dus nog doorlopen. Eerstvolgende project: Pezhetairoi! :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Beastherder » 21 mei 2021 13:04

Stoere jongens, die Romeinen :D
Afbeelding


Eerstvolgende project: Pezhetairoi!
De Macedonische phalanx was een indrukwekkende formatie op het slagveld, maar zo'n 5 meter lange speer in een skirmish? :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 21 mei 2021 13:37

Hmja, klinkt inderdaad een beetje gek, maar het is de enige wapenoptie die in de doos /sprue zit. :huh: Overigens hebben ze in de regels wel opties voor andere wapens (bogen, zwaarden etc.) maar hoe je daar dan aan moet komen wordt niet uitgelegd.

Gelukkig komt Wargames Atlantic binnenkort met een kitje voor Thureophoroi, die al een wat hoger Skirmish gehalte hebben. :tu:

https://wargamesatlantic.com/blogs/news ... ureophoroi
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Rensdyr » 21 mei 2021 14:46

Top kwaliteit schilderwerk!

Het aantal mensen met Ancients begint zo aardig te groeien :tu:
Wat denken jullie van Saga Age of Hannibal als spel? Ik wil nog wel een keer wat Grieken gaan schilderen :grijns:
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Amran » 21 mei 2021 21:29

Ziet er goed uit Rik! :thumbup:
Altijd cool, Romeinen
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 22 mei 2021 15:43

Dank heren. :grijns:

Klinkt allemaal leuk die verschillende spellen, maar eerst maar eens wachten tot we weer fatsoenlijk naar de club kunnen. :hc:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten