SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 29 okt 2019 16:23

Salvete Quirities!

Het is tijd voor mijn eerste hobbyblog, en waarmee kun je beter beginnen dan met een compleet nieuw project? Sinds gisteren ben ik in het trotse bezit van de SPQR starterdoos, geproduceerd door Warlord Games. Circa 80 mooie modellen voor een goeie prijs, plus een dik regelboek met regels voor alle factions. :tu:

Afbeelding

Het plan is vrij simpel, althans voor de Romeinen. Aangezien het een skirmish spel is, heeft iedereen een warband van een aantal (kleine) units. Het probleem is dat Romeinen vrij duur zijn, wat betekent dat je niet veel kunt in een lijst van bijvoorbeeld 500 Denarii (Zo heten de punten!). Daarbij komt ook nog dat de tegenstanders in de doos de Galliërs zijn, die natuurlijk een stuk minder kosten waardoor je in een keer een hele horde kunt opstellen. Het risico is dus dat Romeinen vrij snel ingesloten worden. Daarom heb ik de volgende lijst:

Hero met chainmail en Gladius
6x Legionair met Pilum
6x Legionair met Pilum
Scorpio team

Kleine units zijn in principe niet ideaal, maar de flexibiliteit die het oplevert is wel nodig. De Scorpio ballista heeft een grote range, dus die kan van afstand de boel mooi in de gaten houden, terwijl de infantrie ondersteund door de Hero kan gaan knokken. Daarnaast kan het op een later moment altijd nog aangevuld worden. :D

Ave et valete!
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor henerius » 29 okt 2019 19:18

:thumbup: Top! Dit ga ik eens volgen.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Beastherder » 30 okt 2019 10:38

Klassiek historische modellen = cool
Skirmish games = cool

Klinkt als een winnende combo :wink:

Eens gaan zoeken waar mijn Romeinen zijn gebleven.... :unsure:

Ik heb ook nog ergens een stapel (ongeschilderde) Galliërs, dus een keer proberen gaat vast lukken.

Is er een optie voor Early Imperial auxillaries?
Mijn Bataven hebben hier ook wel zin in ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 30 okt 2019 11:31

Jazeker, bij Imperial Rome heb je de keuze uit auxiliary, auxiliary archer en auxiliary cavalryman. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Guy » 31 okt 2019 13:36

Nice; heb ook wel wat modellen rondslingeren die voor SPQR prima werken, probeer t graag een keer
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Amran » 31 okt 2019 18:14

Nou, ik ga hem bijhouden hoor, deze blog :)
Ben benieuwd waar het heen gaat!
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 31 okt 2019 18:18

Oei, jullie leggen de druk nu wel erg hoog. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2019 17:32

Oei, jullie leggen de druk nu wel erg hoog.

Het is al bijna een hele week, waar blijven die Romeinen nou? :harhar:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor kingjayko » 05 nov 2019 14:56

Oei, jullie leggen de druk nu wel erg hoog.


Leggen de lat hoog? Voeren de druk op? Geen idee wat ik daar probeerde te zeggen. :huh:

Hoedanook, waar vroegen brood en spelen genoeg waren om het volk rustig te houden, is er tegenwoordig blijkbaar wat anders nodig. :grijns: Daarom een (p)review van het Scorpio team (en dus ook meteen de resin kwaliteit):

Afbeelding

Mooi gedetailleerd spul, verrassend weinig onderdelen. Opvallend is echter dat de resin niet soepeler of zachter wordt door warm water, waardoor het corrigeren van scheve onderdelen eigenlijk niet gaat. Beetje jammer, want dat betekent dus dat je maar moet hopen dat de cast een beetje gelukt is. :dunno:

Afbeelding

Qua moldlines valt het ook wel mee, maar er zitten een paar uitschieters tussen zoals hierboven te zien valt. Niks dat niet is op te lossen, maar als je ziet dat het ook kan zonder moldlines, vraag je je toch of waarom er zulke verschillen zijn. Grillige siliconen mallen? :huh:

Al met al best een aardig kitje, in principe heb je er niet veel werk aan voor het te bouwen. Daarnaast zit het netjes verpakt in bubbeltjesplastic en krijg je een Unit Card plus een plastic base voor het model. Leuke toevoeging aan de warband. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: SPQR - Rare jongens, die Romeinen

Berichtdoor Rudi XXL » 05 nov 2019 15:40

Ik gebruik een heatgun om resin te reshapen. Tegenwoordig voor een 10tje te koop bij de Action omdat het smelten van die kralen weer helemaal in is. Beter als die lomp grote dingen van de gamma ;-)
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten