Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor brammo1991 » 15 apr 2020 07:23

Toffe dudes, zijn de paarden expres allemaal zwart/donkergrijs?
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor theWoodcutter » 15 apr 2020 11:45

[quote="Rianne327"]Thanks guys!
Afbeelding[/quote]
Goed bezig... die brickheadz moeten jullie voorstellen? ^_^
En de muis/olifant op de achtergrond. :wub:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 15 apr 2020 21:29

Hahaha goed gespot! Ja die Brickheadz zijn wij inderdaad, van de Go Brick Me doos. En dat zijn inderdaad die Maus en der Elefant van Die Sendung mit der Maus. :rat: :grijns: groot fan hier :wink:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 15 apr 2020 21:35

Toffe dudes, zijn de paarden expres allemaal zwart/donkergrijs?

Thanks!
Nou ik had geen mournfang brown en had ook geen gelegenheid meer om die te kopen hahaha.
Gelukkig heb ik nog 12 paarden liggen die ik wel bruin kan maken nu, aangezien ik nu wel het felbegeerde potje heb. :wub: wat diversiteit vind ik zeker belangrijk! Het witte paard is gereserveerd voor Theoden. ^_^
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Beastherder » 17 apr 2020 08:52

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 17 apr 2020 13:45

Kijk, GW weet waar ik behoefte aan heb :laugh:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 28 apr 2020 18:58

In LotR zie je mensen van hun paard stappen. Of ze worden eraf geschoten. Kan gebeuren.

Gelukkig houdt GW daar rekening mee in de regels. De Riders of Rohan vallen ook wel eens van hun paard en moeten dan dobbelen (Thrown Rider Table). Als je een één gooit, krijg je schade. Het is ook nogal wat als je paard je eraf gooit. Maar wat moet je dan? Je kunt de Rider modelletje toch niet zo maar van zijn paard trekken tijdens een potje?

Nou, wel dus! En deze gevallen Rider krijgt daarmee ook een nieuw naampje. Hij is een Warrior of Rohan!

Afbeelding

(Soms rent het paard ook weg van de Rider, omdat die doodgaat bijvoorbeeld. Er zijn geen losse paarden modellen omdat de regels er vanuit gaan dat het paard gewoon er vandoor gaat...)

Dit houdt dus in dat voor ik voor iedere Rider een aparte Warrior mee moet nemen naar een potje! En mijn warband dus twee keer zo veel modellen heeft als eigenlijk in de lijst staat. Levert mij vooral veel schilderwerk op. :rohan:

Voor nu ga ik even over op een side project, update volgt. (https://scalebro.com/miniatures/cartoon ... d/mayridoc)
Hamsters en LotR, waaaat! :rat:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Beastherder » 29 apr 2020 12:31

Dit houdt dus in dat voor ik voor iedere Rider een aparte Warrior mee moet nemen naar een potje! En mijn warband dus twee keer zo veel modellen heeft als eigenlijk in de lijst staat. Levert mij vooral veel schilderwerk op.

Het kan erger, hoor.
Heel in het begin was je speer een single-use wapen (soort van logisch, als je m gooit ben je m kwijt, en ze zijn te groot om er een voorraad van bij te hebben)
Betekende dat, als je het goed wilde doen, je voor 1 Rohirrim in je lijst 4 modellen kon nodig hebben.
Te paard met speer, te paard zonder speer, te voet met speer, te voet zonder speer. :o

Totaal onpractisch natuurlijk, dus daar zijn ze gelukkig van af gestapt. -_-

In de praktijk zal het heel zeldzaam zijn dat je daadwerkelijk ál je paarden moet vervangen door wandelaars (ze gaan ook gewoon meteen dood)
Met de helft tot 2/3 plus je characters zit je wel veilig. :yes:

Modellen zien er iig prima uit :tu:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 30 apr 2020 18:26

Heel in het begin was je speer een single-use wapen (soort van logisch, als je m gooit ben je m kwijt, en ze zijn te groot om er een voorraad van bij te hebben)
Betekende dat, als je het goed wilde doen, je voor 1 Rohirrim in je lijst 4 modellen kon nodig hebben.
Te paard met speer, te paard zonder speer, te voet met speer, te voet zonder speer. :o

Totaal onpractisch natuurlijk, dus daar zijn ze gelukkig van af gestapt. -_-

In de praktijk zal het heel zeldzaam zijn dat je daadwerkelijk ál je paarden moet vervangen door wandelaars (ze gaan ook gewoon meteen dood)
Met de helft tot 2/3 plus je characters zit je wel veilig. :yes:

Modellen zien er iig prima uit :tu:


Jeetje dat was dan inderdaad wel heel extreem! Gelukkig zijn ze daar vanaf gestapt, anders had ik wel een erg zware koffer voor kleine potjes nodig. :grijns:

Zoals jullie misschien weten, had mijn Captian of Rohan on horse een ongelukje gehad. Het been van zijn paard was afgebroken. :td: Is ook zwaar, als plastic paard zo'n metalen model op je rug meenemen. Gelukkig wist Kingjayko het te repareren en nu is mijn Captain weer op weg, 'cause Gondor calls for aid!
En daarmee is mijn eerste warband compleet.

Afbeelding

Maar nu ga ik écht weer verder aan mijn Merry hamster. :wink:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 16 mei 2020 12:07

Zoals jullie al in de app hebben gezien, heb ik een tussenproject opgepakt van Cartoon Miniatures. Mayridoc van Tail Brotherhood!
Het is Meriadoc Brandybuck van the Lord of the Rings als hamster!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben vooral blij met hoe de mand met eten en de oren van de hamster uit de verf zijn gekomen. :wub:
(Met gratis kitsch uilenbeeldje op de achtergrond :wink: )
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten