Zoals sommige van jullie al gezien hebben bij het laatste Hive toernooi (:2:) heb ik al het e.e.a. af. Ik zal daar binnenkort even wat teamfotos van maken en toevoegen.
Afgelopen gisteren heb ik alvast wat nieuwe recruiten in de basecoat gezet; 12 intercessors en 8 reivers staan op t programma.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Binnenkort staat mijn eerste potje RG op de planning met de nieuwe regels en ik ga hun unieke tactiek (movement shenanigans en character assassins) even uittesten in een 1K potje.
Battle Forged Battalion 5 + 3 CP
Shrike
Libby with force staff and Shadowstep and Might of Heroes, Hero of the Chapter (-1CP); Master of Ambush, Shard of Istvaan
3x10 intercessors with BR, sarge's with chainswords
8x reivers with combat knifes
2x3 Eliminators with bolt snipers
Total 1000/1000 points
Geen anti tank, maar zoals gezegd probeer ik even de movement en character snipe geintjes uit. Het rare in deze update is dat een intercessor sergeant nu een gratis chainsword kan nemen bovenop zijn bolter en dus in combat standaard 4 attacks heeft, 5 als hij charged/gecharged word
Door de libby een WLT te geven kan ik hem en 1 unit infantry voor de 1e ronde begint oppakken en buiten de enemy deployment zone en 9" van enemies deployen (dus ook laten staan). Zijn Shadowstep kan hemzelf of Shrike laten teleporten (1 persoons Da Jump) daar waar hij nodig is. En anders bufft ie Shrike met +1A/S/T. Shrike met 7A op de charge met een boel rerolls is eng. Omdat ik nog een relic over had heb ik de libby maar de shard of Istvaan gegeven (+1A en 6" no morale check bubble) waardoor de libby in combat stiekem ook wel redelijk is.
Shrike is warlord en mag daardoor niet beschoten worden in overwatch en laat me zijn eigen charge en die van de reivers rerollen. Als de reivers binen 6" staan kan ik een granaat gooien waardoor op een hit de unit ook niet mag overwatchen, fijn als ik Shrike net ergens anders geparkeerd heb met Shadowstep of zn 14" jumppack.
De intercessors wil ik gaan gebruiken voor board control, waarschijnlijk deel ik 1 squad op in 2x5 via de ability die ze daarvoor hebben om objectives te houden. Met de andere 20 kan ik aardig wat grond afzetten tegen deepstrikers die achter mn Eliminators aan willen gaan. Gecombineerd met de verdubbel je schoten strategem kan ik 40 shots eruit gooien als ik stilsta/half range ben. In de Tactical doctrine krijgen mijn mannekes ook nog eens +1 to hit en wound op characters, dus deamon princes ofzo kan ik raken op 2+ en wounden op 4+, met Shrike erbij nog eens lekker rerollen ook
De Eliminators zijn de bread en butter van RG als het gaat om enemy characters eruit te knallen. Lekker achteraan verstoppen en gaan met die banaan. Het hele leger telt buiten 12" altijd als being in cover, waardoor de normale units al een 2+ save hebben. Deze boys krijgen dankzij hun camo cloaks zelfs een 1+ save buiten 12". Verstopt in een stukje terrein en daar komt nog een -1 to hit bij