Dagboek van een emo

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Dagboek van een emo

Berichtdoor Rudi XXL » 10 jan 2020 13:54

Om mijn motivatie het komende jaar wat te versterken ga ik (proberen) een dagboek van mijn Raven Guards bij te houden :thumbup:

Zoals sommige van jullie al gezien hebben bij het laatste Hive toernooi (:2:) heb ik al het e.e.a. af. Ik zal daar binnenkort even wat teamfotos van maken en toevoegen.

Afgelopen gisteren heb ik alvast wat nieuwe recruiten in de basecoat gezet; 12 intercessors en 8 reivers staan op t programma. Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Binnenkort staat mijn eerste potje RG op de planning met de nieuwe regels en ik ga hun unieke tactiek (movement shenanigans en character assassins) even uittesten in een 1K potje.

Battle Forged Battalion 5 + 3 CP

Shrike
Libby with force staff and Shadowstep and Might of Heroes, Hero of the Chapter (-1CP); Master of Ambush, Shard of Istvaan
3x10 intercessors with BR, sarge's with chainswords
8x reivers with combat knifes
2x3 Eliminators with bolt snipers

Total 1000/1000 points

Geen anti tank, maar zoals gezegd probeer ik even de movement en character snipe geintjes uit. Het rare in deze update is dat een intercessor sergeant nu een gratis chainsword kan nemen bovenop zijn bolter en dus in combat standaard 4 attacks heeft, 5 als hij charged/gecharged word :banging: :cheese:
Door de libby een WLT te geven kan ik hem en 1 unit infantry voor de 1e ronde begint oppakken en buiten de enemy deployment zone en 9" van enemies deployen (dus ook laten staan). Zijn Shadowstep kan hemzelf of Shrike laten teleporten (1 persoons Da Jump) daar waar hij nodig is. En anders bufft ie Shrike met +1A/S/T. Shrike met 7A op de charge met een boel rerolls is eng. Omdat ik nog een relic over had heb ik de libby maar de shard of Istvaan gegeven (+1A en 6" no morale check bubble) waardoor de libby in combat stiekem ook wel redelijk is.
Shrike is warlord en mag daardoor niet beschoten worden in overwatch en laat me zijn eigen charge en die van de reivers rerollen. Als de reivers binen 6" staan kan ik een granaat gooien waardoor op een hit de unit ook niet mag overwatchen, fijn als ik Shrike net ergens anders geparkeerd heb met Shadowstep of zn 14" jumppack.
De intercessors wil ik gaan gebruiken voor board control, waarschijnlijk deel ik 1 squad op in 2x5 via de ability die ze daarvoor hebben om objectives te houden. Met de andere 20 kan ik aardig wat grond afzetten tegen deepstrikers die achter mn Eliminators aan willen gaan. Gecombineerd met de verdubbel je schoten strategem kan ik 40 shots eruit gooien als ik stilsta/half range ben. In de Tactical doctrine krijgen mijn mannekes ook nog eens +1 to hit en wound op characters, dus deamon princes ofzo kan ik raken op 2+ en wounden op 4+, met Shrike erbij nog eens lekker rerollen ook :thumbup:
De Eliminators zijn de bread en butter van RG als het gaat om enemy characters eruit te knallen. Lekker achteraan verstoppen en gaan met die banaan. Het hele leger telt buiten 12" altijd als being in cover, waardoor de normale units al een 2+ save hebben. Deze boys krijgen dankzij hun camo cloaks zelfs een 1+ save buiten 12". Verstopt in een stukje terrein en daar komt nog een -1 to hit bij :disturbed:
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Bobske » 10 jan 2020 16:05

Nice Rudi.
Lekker verstoppertje spelen :tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Thunderboy » 10 jan 2020 18:46

Ben benieuwd! Succes met momentum houden! :wink:
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Rudi XXL » 27 jan 2020 12:50

Nou we zijn een paar weekjes verder en ik rapporteer even de vorderingen, fotos inmiddels erbij!

De intercessors zitten inmiddels in elkaar en zijn in de basecoat gezet. Paar conversions gemaakt omdat er een aantal keer de Dark Imperium mannekes inzaten. Tevens even een groupshot van mijn 30 intercessors.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dankzij Bob ( :thumbup: ) heb ik nu ook grav chutes voor mijn Reivers en daarvan zitten de eerste ook al in elkaar. Mijn 13e maand kwam binnen en dus heb ik meteen de economie maar gespekt door 2 squads Eliminators te kopen :sniper: Man man man, wat zijn die dingen gaaf :wub: Zoals te zien zal zijn in de fotos heb ik een squad met en zonder hoods gemaakt waardoor ze lekker makkelijk te onderscheiden zijn op de battlefield. Deze boys zitten dus al in elkaar, maar moeten nog in de basecoat. Oh en een nieuwe Shrike besteld :whistle:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Tevens even een pas op de plaats gemaakt met alle Marine projecten en besloten te focussen op de modellen die in mijn 2000 puntenlijst zitten nu. Anders raak ik te ver afgeleid en is mijn toernooileger niet klaar wanneer ik het ooit eens nodig heb. #discipline

Voor de liefhebber, hieronder mijn lijst. Raven Guard spenderen relatief veel CP voor de game begint en er wordt ook vooral aangeraden meerdere relics en WLTs te nemen omdat die gewoon mega goed zijn. Ik twijfel nog even of ik Echo of the Ravenspire (eenmalig deze character relocaten via DS) ga inruilen voor Shadowmaster (geen overwatch). Beide abilities kan ik ook verkrijgen via mijn libby (7+ beide, geen overwatch of relocate een friendly character). Beide zijn natuurlijk erg goed en ook situationeel natuurlijk, maar een smashcaptain die niet potentieel doodgeschoten wordt als ie charged is wel erg lekker natuurlijk :unsure:

++ Battalion Detachment +5CP (Imperium - Space Marines) [32 PL, 676pts, -1CP] ++

+ No Force Org Slot +

***Chapter Selection:* Raven Guard

+ HQ +

Captain [6 PL, 143pts, -1CP]: Bolt pistol, Echo of the Ravenspire, Jump Pack, Master of Ambush, Storm shield, Stratagem: Master of the Trifold Path, Thunder hammer, Warlord

Captain [6 PL, 143pts]: Bolt pistol, Jump Pack, Storm shield, Thunder hammer

+ Troops +

Infiltrator Squad [5 PL, 110pts]: 4x Infilltrator, Infiltrator Sergeant

Infiltrator Squad [5 PL, 110pts]: 4x Infilltrator, Infiltrator Sergeant

Intercessor Squad [10 PL, 170pts]: Bolt rifle

. 9x Intercessor

. Intercessor Sergeant: Chainsword

++ Battalion Detachment +5CP (Imperium - Space Marines) [48 PL, 944pts, -3CP] ++

+ No Force Org Slot +

***Chapter Selection:* Raven Guard

Relics of the Chapter [-1CP]: Number of extra Relics

+ HQ +

Chapter Master in Phobos Armor [5 PL, 99pts, -2CP]: Camo cloak, Korvidari Bolts, Master-crafted instigator bolt carbine, Stratagem: Chapter Master

Librarian in Phobos Armour [5 PL, 101pts]: 2) Enveloping Darkness, 4) Shadowstep, Camo cloak, Force sword

+ Troops +

Intercessor Squad [10 PL, 170pts]: Bolt rifle

. 9x Intercessor

. Intercessor Sergeant: Chainsword

Scout Squad [4 PL, 65pts]

. Scout Sergeant: Bolt pistol, Sniper rifle

. 4x Scout w/Sniper Rifle: 4x Sniper rifle

Scout Squad [4 PL, 65pts]

. Scout Sergeant: Bolt pistol, Sniper rifle

. 4x Scout w/Sniper Rifle: 4x Sniper rifle

+ Elites +

Aggressor Squad [10 PL, 222pts]: 5x Aggressor, Aggressor Sergeant

. Auto Boltstorm Gauntlets/Fragstorm Grenade Launcher

Aggressor Squad [10 PL, 222pts]: 5x Aggressor, Aggressor Sergeant

. Auto Boltstorm Gauntlets/Fragstorm Grenade Launcher

++ Spearhead Detachment +1CP (Imperium - Space Marines) [22 PL, 378pts, -1CP] ++

+ No Force Org Slot +

***Chapter Selection:* Raven Guard

+ HQ +

Lieutenants in Phobos Armor [5 PL, 81pts, -1CP]

. Lieutenant in Phobos Armour: 2. Lord of Deceit, Ex Tenebris, Stratagem: Hero of the Chapter

. . Occulus Bolt Carbine and Bolt Pistol: Grav-chute, Master-crafted occulus bolt rifle

Lieutenants in Phobos Armor [5 PL, 81pts]

. Lieutenant in Phobos Armour

. . Occulus Bolt Carbine and Bolt Pistol: Grav-chute, Master-crafted occulus bolt rifle

+ Heavy Support +

Eliminator Squad [4 PL, 72pts]

. Eliminator Sergeant: Bolt sniper rifle, Camo cloak

. 2x Eliminator with Bolt Sniper: 2x Bolt sniper rifle, 2x Camo cloak

Eliminator Squad [4 PL, 72pts]

. Eliminator Sergeant: Bolt sniper rifle, Camo cloak

. 2x Eliminator with Bolt Sniper: 2x Bolt sniper rifle, 2x Camo cloak

Eliminator Squad [4 PL, 72pts]

. Eliminator Sergeant: Bolt sniper rifle, Camo cloak

. 2x Eliminator with Bolt Sniper: 2x Bolt sniper rifle, 2x Camo cloak

++ Total: [102 PL, 1,998pts, -5CP] ++
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Rudi XXL » 28 jan 2020 08:12

Edit, nu met foto's :thumbup:
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Thunderboy » 29 jan 2020 19:54

Zien er cool uit Rudi :thumbup:
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Furios666 » 30 jan 2020 07:21

Netjes hoor! :tu:

Ga zo door! ^_^
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Rudi XXL » 27 feb 2020 08:24

Van de week al in de 40k app, maar nu dan ook even als post op het forum, een update! :grijns:

Afgelopen zaterdag m'n oude MCR cd uit het stof gevist en Welcome to the Black Parade op repeat om mijn intercessors te batch painten. Na een paar uurtjes kalken zijn ze tabletop ready. Dit weekend staan de armour highlights en de basing op de planning. Via Sander heb ik wat RG transfers gekocht dus deze en de bestaande boys gaan hun nogal slechte free hand shoulder pads geupgrade krijgen met mooie plaatjes :thumbup:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dat betekend dat ik 3x10 intercessors klaar heb en aangezien ik nog niet gespeeld heb met de nieuwe regels van marines wordt het eens tijd om ze flink uit te testen. Onlangs ook nog een FW klikkerdeklik jumppack captain via MP kunnen kopen. Mega vet model, al tijdje op t oog en nu voor een tientje in huis :tu: Ook die ga ik binnenkort in elkaar plakken en schilderen. Maar eerst de intercessors afmaken, dan m'n snipers (reeds in de basecoat) en dan m'n characters (captain, 2 phobos luits en de nieuwe Shrike). *hou vast aan het plan, laat je niet verleiden door al het moois*
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Rudi XXL » 02 maart 2020 11:23

Mini update:

Mijn marines zijn nu gehighlight en gebased :thumbup: De highlights deze keer een stuk minder heftig en vooral op minder plekken dan voorheen. Dit geeft, imho, een stuk rustiger aanbeeld van de marines en vind ik ze persoonlijk mooier dan de eerste batches.

En toen de transfers erop... :unsure: ging niet helemaal zoals gedacht dus even geschakeld met Sander en toen bleek dat ik nog Micro Set and -Sol nodig had. Dus hop hop de auto in richting onze [s]tamme[/s] grootmeester dwarf :hiho: bij Wentink in Arnhem. Setje gescoord (en een nieuwe fine detail brush) en weer terug naar huis. Helaas was de vrouw toen wel van mening dat ik genoeg had gekliederd voor die dag, dus bleef het daarbij :dry: Dit weekend weer een kans :grijns:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Laatst bijgewerkt door Rudi XXL op 02 maart 2020 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: Dagboek van een emo

Berichtdoor Furios666 » 02 maart 2020 11:36

ahja, Micro Set en Sol, de beste vrienden voor elke transfer applicant :yes:

Goed bezig Rudi! :thumbup:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron