An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor kingjayko » 05 feb 2020 11:42

"Wat is dit nou Rik? Een nieuwe blog? En de vorige loopt nog!"

Ja ja, weet ik, maar LotR is ook cool, dus vandaar dat ik hier ook een blog over maak. Om een beetje tegenwicht te bieden tegenover Rianne's Eorlingas, leek het mij wel ruig om een Uruk-Hai (of Isengard) leger te beginnen. :yeah: Uiteraard ben ik hier pas net aan begonnen, dus het is voornamelijk veel zwartgespoten spul op het moment.

Afbeelding

Op dit moment heb ik in mijn lijst 24 Uruk-Hai scouts (8 met zwaard, 8 met schild en 8 met boog), Lurtz en Ugluk, goed voor zo'n 363 punten. Daarnaast heb ik ook nog (uiteraard) Saruman en nog een extra Uruk-Hai commander. De bedoeling is om de lijst voorlopig uit te breiden naar 400 punten.

Om alvast een beetje in de stemming te komen, heb ik ook alvast wat scenery gemaakt met nog wat restanten van de Mines of Moria uit mijn Bitsbox. Stukje plasticard eronder zorgt dat het allemaal wat steviger staat en wat meer aanwezig is. De basing is ook meteen wat ik bij mijn Uruk-Hai in gedachten heb, losjes geinspireerd door de scène bij Amon Hen.

Afbeelding

Nu nog even doorschilderen, en dan heb ik weer een leger erbij. :unsure: B)
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor Rianne327 » 05 feb 2020 18:53

(Kijkt vanuit de verte naar die ranzige Uruk-Hai)

:wink:

Nice Rik! Samen maken we LotR weer populair. :wub: Ben beniuewd naar je kleurenschema. De pilaartjes en het gras daarop is al erg tof.
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor Beastherder » 05 feb 2020 21:08

(Kijkt vanuit de verte naar die ranzige Uruk-Hai).

Ik zie toch zeker ook Rohirrim pupkes bij die zwarte modellen staan, dus zo heel ver weg staan ze niet :P

Benieuwd naar hoe die UrukHai scouts spelen.

Mijn Uruks waren/zijn de gepantserde jongens met pikes (en wat kruisbogen, en wat berserkers)
Duur in de punten, maar hou ze in een falanx bij elkaar en ze zijn niet kapot te krijgen B)

Die scouts zijn allicht wat mobieler, maar daar geef je wel wat stevigheid voor op :scratch:

Beter in objective-missies, minder voor straight-up "kill m all" battles?

We zullen zien.... ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor kingjayko » 08 feb 2020 21:29

Ik heb pas twee potjes gespeeld met de Uruks tot nu toe, maar ze hebben toch wel wat kill potential. Het hebben van schilden maakt ze een stuk steviger trouwens. Dankzij de Shielding rule kunnen ze twee dobbelstenen in plaats van een gooien bij de duel roll. Hierdoor hebben ze een grotere kans om de charge van de Riders te overleven, om vervolgens de volgende beurt keihard terug te meppen. :banging: Het hebben van bogen is ook wel leuk, maar ze moeten zich nog bewijzen. :huh:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor kingjayko » 17 maart 2020 14:47

Hey, weten jullie nog die Uruk-Hai van laatst? Nou, die hebben nu verf! :yeah:

Afbeelding

Afbeelding

Op naar de volgende Uruk's. :)
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor Amran » 17 maart 2020 17:16

Ze zien er tof uit :thumbup:
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor Beastherder » 17 maart 2020 19:55

Nice! :tu:

Zoals ik donderdag al zei: uitstekend werk om contrast te krijgen tussen de bruine huid, bruine stof, bruin leer en bruin metaal van het origineel. :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor kingjayko » 30 apr 2020 14:20

Looks like meat's back on the menu, boys!

Afbeelding

Deze week heb ik Lurtz geverfd (samen met 4 Uruks met schilden), en daarmee is mijn eerste Warband nu af. B) Leuk model om te verven, maar je merkt toch wel het verschil tussen metalen en plastic modelletjes. Maar goed, het resultaat mag er zijn. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor Beastherder » 30 apr 2020 16:29

Nice! :tu:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: An army worthy of Mordor - Rik's LotR blog

Berichtdoor Rianne327 » 30 apr 2020 18:29

Mijn Rohan Riders komen je boys wel opeten :BOFH: :gesmeerdebliksem:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten