The road to World Model Expo 2020

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor Oyabun » 24 feb 2020 23:35

Op 3, 4 en 5 Juli dit jaar wordt in Veldhoven de World Model Expo gehouden. Dit is een wedstrijd/beurs die om de drie jaar op een andere locatie wordt gehouden, het is een beetje de olympische spelen op modelbouw gebied. Organisatie is in handen van Scale Model Factory de mensen achter Scale Model Challenge.

Uiteraard ga ik dit jaar meedoen en ik heb daarvoor een nieuw project uitgezocht, een aantal van jullie heeft me al bezig gezien op de club en weten dat ik Leviathan Dreadnougth heb besteld bij Forgeworld.

Ik wil dit blogje gebruiken om mezelf wat structuur te geven en om jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Het eerste waar ik over na moet denken is natuurlijk hoe ik mijn dreadnought ga schilderen, specifiek welke chapter? Ik heb mijn oog laten vallen op de Imperial Fists. Geel is een lastige kleur om te schilderen maar als je het voor mekaar krijgt ziet het er zo goed uit en mijn model moet straks tussen al die duizenden andere modellen eruit knallen dus geel zorgt daar zeker voor.

De kleuren van de base zijn ook heel belangrijk, een base kan model maken of breken. Daarom ben ik begonnen met een voorstudie voor een aantal bases. Ik heb schetsen gemaakt voor een Chaos, industriele en een lava base.

Welke base zouden jullie aanraden voor mijn Leviathan?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Oyabun op 25 feb 2020 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Vampire Counts, Deathguard
Oyabun
One of Nurgle's many boils
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 12 sep 2015 10:49
Woonplaats: Nijmegen

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor kingjayko » 24 feb 2020 23:48

Dit wordt een spannende blog, zo te zien. :grijns: Mijn suggestie zou zijn de Chaos base. Klassiek 'good vs evil' werkt altijd, niks leukers dan een Chaos Marine helm die geplet wordt onder de voet van een Dreadnought. :yeah:

Industrial base maakt het misschien wat te druk, ook qua palette. Hetzelfde geldt voor de lava base, oranje OSL op een geel model? :unsure:

Zet 'm op. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor henerius » 25 feb 2020 09:14

Industrial base hoeft het niet druk te maken. Bruin/rode kleuren voor de roest en grijs en metals (gegalviniseerd staal) voor de rest. geel op een grijs/bruine base gaat wel.

Die Chaos base is inderdaad een goede optie, maar met een compleet ander thema zou de base "druk" kunnen zijn.


Ik zou je willen adviseren dat je in tegenstelling tot je model (knallend geel) de base rustig houd.


---nu schiet me te binnen--- een base als een alpenweide. bedekt met bloempjes en dergelijke, vlindertje op de schouder van de dread en als titel "before shit hit's the...." :grijns: --- laat maar, dit is wat te gek :unsure: ---
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor brammo1991 » 25 feb 2020 09:55

Imperial Fists doen twee dingen: fortifications bouwen en fortifications slopen.


Een base die deze elementen in zich heeft, zoals prikkeldraad, een kapotte bunker, sandbags, een kapot kanon, een trenchline, etc zou op zichzelf niet druk zijn terwijl het genoeg interesante details in zich kan hebben.
Daarnaast kan de donkere kleur een mooi contrast bieden voor het felle geel.

Maar betreft de geschetste opties is de industrial base mss een fijne omdat je een industrieele vloer kan schilderen zoals je wilt.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor Beastherder » 25 feb 2020 10:20

Wat Brammo zegt :yes:

Met een gele dreadnought zou ik niet gaan voor een lava base waar dan ook weer geel in zit.
Lijkt me veel beter dat ie dan mooi contrasteert.

Industriele base met prikkeldraad, etc en dan een vrij donker kleurenschema lijkt mij het beste.


Verder héél benieuwd om de voortgang te volgen ^_^
Succes :tu:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor Bobske » 25 feb 2020 13:32

Wat Brammo zegt

:tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor Furios666 » 25 feb 2020 14:22

Wat Brammo zegt


:tu:

:whistle:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor drava » 25 feb 2020 15:50

Tof dat je dit gaat doen, ben benieuwd naar het resultaat! Kan me goed vinden in de opmerkingen van hierboven. Zou zelf voor industrial gaan met kleuren die niet te veel matchen. Succes ermee! :thumbup:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor Rianne327 » 25 feb 2020 22:26

Supertof! Ben benieuwd naar het resultaat. Ik volg je blog graag! :grijns:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: The road to World Model Expo 2020

Berichtdoor Oyabun » 25 feb 2020 23:58

Bedankt voor de reacties en suggesties allemaal! :) Hier kan ik zeker wat mee.

Ik zit nu te denken aan een base van een gesloopte Chaos Fortress. Ik stel me voor dat de dreadnought op een trap staat tussen het puin, daarmee kan ik hem een wat dynamischere pose geven dan op een vlak stuk. Wat kleur betreft denk ik aan blauw, groen en paars en dan kom ik heel snel bij Tzeentch uit :grijns:.
Legers die ik speel: Vampire Counts, Deathguard
Oyabun
One of Nurgle's many boils
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 12 sep 2015 10:49
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron