Frank's Song of Ice and Fire

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Roland » 06 okt 2020 22:37

Haha, niets ons zorgen over te maken dus. Ze zij erg gaaf die modellen van ASolaF. Als corona de tweede golf wat voorbij is zou ik graag eens een demo potje willen proberen. Zal me toch eens in de regels gaan verdiepen, nog biet aan toe gekomen...

Keep the paint flowing! ^_^
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Thunderboy » 07 okt 2020 11:01

:wink: :laugh:
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 07 okt 2020 14:12

Als corona de tweede golf wat voorbij is zou ik graag eens een demo potje willen proberen.
Zo ergens rond voorjaar 2022? :P
Zal nog wel even duren voor we er echt vanaf zijn...

Ik heb 2 legers, dus een demo potje is altijd te regelen als je er een keer zin/tijd voor hebt.
Laat maar weten.


Ik had de vorige versie hier al eerder neergezet, maar er is een nieuwe versie (1.6)
Het nieuwe complete v1.6 regelboek vind je hier
https://asoif.s3.amazonaws.com/pdf/pdf/pdf/127/Rulebook_v1.6.pdf

Als je de gratis app 'War Council' installeert krijg je het regelboek plus toegang tot alle up-to-date kaarten/units/characters en een army builder.

Voor als je nieuwsgierig bent :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Roland » 09 okt 2020 22:31

ja, blijf dus nog wel even weg dankzij Corona. Maar tzt zeker!

Die App is nu al beter dan die van 40K... B)

Ik ga het boek lezen. Als ik naar de modellen kijk heb ik vooral oog voor Free Folk en Baratheons. Maar die reuze kijken wel erg vet! Vind het wel prijzig.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 10 okt 2020 12:34

Vind het wel prijzig.
Ach, wat is prijzig....
Als je kijkt naar de prijs per model in vergelijking met bv historische wargame producenten lijkt het heftig, maar vergeleken met GW is het heel soortgelijk.

Als je kijkt naar de prijs voor het héle spel valt het reuze mee.

40 punten wordt gezien als een standaard, toernooi-formaat leger.
De meeste startsets hebben zo'n 35 pts aan inhoud, meeste units zitten rond de 5-8 pts, dus starter + 1 of 2 doosjes en je hebt een 'compleet' leger.

Dus voor zo'n ca 130,- tot 170,- ben je helemaal klaar.
Regels, modellen, movement trays, markers, kaarten, dobbelstenen, álles.
Geen andere aankopen meer nodig :nono:

(Je hebt dan zelfs al terrein. Kartonnen markers ipv echt 3d model, maar toch.)

Dat gaat je voor iets als 40k of AoS echt niet lukken. -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Roland » 10 okt 2020 15:21

Ohh ja, als je het zo bekijkt heb je gelijk. Alleen vergelijken met GW weet ik ook niet of dat geheel terecht is.. Maar goed, dat punten systeem klinkt zeer redelijk inderdaad. :D

Back to your topic ;-) It's FSoIaF! what's next?
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 11 okt 2020 17:01

Alleen vergelijken met GW weet ik ook niet of dat geheel terecht is..
Hoezo niet?
Het is een miniature-based wargame en GW is de absolute marktleider in die branche.
Dat is juist de eerste waarmee je het wilt vergelijken.
Ik ben de eerste die zal zeggen dat de kwaliteit van modellen die GW tegenwoordig uit een plastic mal tevoorschijn kan toveren zonder enige twijfel de beste ter wereld is, maar dat maakt het nog steeds een 'vergelijkbaar' product.



Back to your topic ;-) It's ASoIaF! what's next?
Hele boze Noorderners B)


Afbeelding
Afbeelding

Officieel zijn het Umber Berserkers, maar ik heb ze geschilderd als behorend bij het coolste huis van allemaal, House Mormont ^_^

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Afbeelding

Kleuren van House Mormont zijn een zwarte beer op een groene achtergrond, dus de vlag en tunieken zijn groen.
Ze wonen op Bear Island.
Het hele beren-thema is vrij duidelijk en dat maakt deze unit dan ook het meest geschikt voor House Mormont (BEARserkers, snap je :wink: )

De unit champion heeft zelfs een beer op zn hoofd
Afbeelding Afbeelding

Ze hebben wel een grijze cape gekregen, en samen met het vacht blijven ze toch passen in een Stark leger.

De Schotse ruit kon ik niet weerstaan.
Het zijn langharige, agressieve krijgers uit het noorden met een rok aan. Natuurlijk zijn het Schotten! :grijns:

De echte nerd in mij kon het niet weerstaan om even wat research te doen voor een toepasselijk ontwerp. :geek:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Het patroon is geïnspireerd door de tartan van Clan Hamilton
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Clan Hamilton is de leidende clan op de Isle of Arran, een eiland aan de westkust van Schotland dat opvallend vergelijkbaar is qua ligging met Bear Island op de kaart van Westeros.
(Maar hier geen beren)
Dat het kleurpatroon mooi contrasteert met het groen en grijs was mooi meegenomen ;)

Betekende ook dat ik heel wat meer tijd kwijt was voor deze unit dan als ik gewoon een enkele kleur had genomen, maar Totally Worth It ^_^


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De herhaling van poses zou bij een unit als deze ook wat storend kunnen zijn, maar doordat je kan variëren met de kleur van haar en vacht valt het erg mee.
Ik moet nog wat zwarte beren gaan freehanden op de vlag en tunieken, maar voor nu vind ik ze af.

En maak je geen zorgen, House Umber wordt niet vergeten.
Ik heb ook nog een unit Greataxes liggen en dat worden echte Umbers. :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Amran » 11 okt 2020 17:23

Ik val in herhaling, maar het ziet er weer top uit hoor! :D
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Bobske » 11 okt 2020 17:32

Holy F#ck! Frank
Ik wilde ze donderdag nog beter bekijken maar ze waren al ingepakt.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Roland » 11 okt 2020 22:21

Back to your topic ;-) It's ASoIaF! what's next?
Hele boze Noorderners B)


Corrigeer je nu mijn grapje :P de "F" is van je eigen topic titel FSoIaF :whistle:

Nee, serieus! Ze zien er zeker als boze noorderners uit. Super! En wat een geduld met al die schotse rokjes. Petje af! :worship:

Alleen vergelijken met GW weet ik ook niet of dat geheel terecht is..
Hoezo niet?
Het is een miniature-based wargame en GW is de absolute marktleider in die branche.
Dat is juist de eerste waarmee je het wilt vergelijken.
Ik ben de eerste die zal zeggen dat de kwaliteit van modellen die GW tegenwoordig uit een plastic mal tevoorschijn kan toveren zonder enige twijfel de beste ter wereld is, maar dat maakt het nog steeds een 'vergelijkbaar' product.


Nou dat was een rede inderdaad, kwaliteit ligt toch wel iets eronder als je het mij vraagt. Daarbij krijg je voor praktisch hetzelfde geld toch wel veel van hetzelfde. Ondanks je prachtige schilder kwaliteiten zijn uiteindelijk meerdere modellen hetzelfde. Dat zie je niet snel meer bij GW voor dezelfde prijs. Maar in mijn optiek belangrijker in een vergelijk met GW is toch wel de community size. Als je GW koopt weet je haast zeker dat je wel iemand gaat vinden om mee te spelen. In GW termen hun afzet markt is gewoon veel groter. Overall heb ik het gevoel dat GW spellen een tikkeltje rijker zijn aan zaken als Lore, background, rules, keuzes, tacktics etc. Maar goed, daarmee vergelijken kan ik nog niet omdat ik het spel alleen maar via jullie en een paar battle reports op YouTube ken. Gisteravond proberen de regels te beginnen te lezen, maar viel na de 2de pagina al in slaap :zzz: zo een herkansing na dit berichtje... :yes:

Hoe dan ook, een rede voor mij om juist wel voor ASoIaF te kiezen is niet het geld of kosten. Maar omdat ik met jullie kan spelen, ik GoT vet vind (al kwam ik ook daar niet door het eerste boek... serie had me blijkbaar verpest ofzo... misschien ook maar weer eens opnieuw proberen...) en ik op termijn wel een meer medieval/fanatasy game wil spelen en niet alleen SciFi-40K... Niets leuker dus om mee te doen met een groep van de club die hetzelfde spelen.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron