Frank's Song of Ice and Fire

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2020 13:37

https://awoiaf.westeros.org/index.php/Maggy_the_Frog

:grijns:


Zou ik niet een supporter van de Lannisters noemen, Bob :huh:

Nee, dus.
Ook niet Kevan.

Als er ooit nog een 3e doos Lannister characters komt zou ik die zeker wel verwachten. (net als Lancel voor bij de religieuze subfactie)
Enige reden dat hij er nog niet is is omdat ze voor de hele Kingsguard zijn gegaan voor de Heroes 2 doos.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Amran » 15 okt 2020 13:40

We krijgen vooral een goed overzicht van de belachelijke hoeveelheid karakters die GRRM in zijn boeken gestopt heeft. :laugh:
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor drava » 15 okt 2020 15:15

Darn ben zijn naam kwijt, is het de oude man van het alchemisten gilde die loos gaat met wildfire?
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2020 15:28

Hallyne
https://awoiaf.westeros.org/index.php/Hallyne

En nee ^_^

(Ben er nu ook wel van overtuigd dat we zéker een 3e Lannister Heroes doos nodig hebben :grijns: )

We krijgen vooral een goed overzicht van de belachelijke hoeveelheid karakters die GRRM in zijn boeken gestopt heeft.
Heb je die Appendixen gezien aan het eind van ieder boek met de namen en families?
Er zijn kleinere telefoonboeken geweest :laugh:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor FrankV » 15 okt 2020 18:18

Is het een Maester?
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Jealous Beastlord, banning pigtails
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 08 jul 2017 15:28

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 18 okt 2020 18:08

Oké dan, tijd voor de grote reveal ^_^

(De opbouw en verwachtingen zijn met al die speculatie wel erg hoog geworden. Zo bijzonder is het nu ook weer niet)

Allereerst mijn reden om een eigen karakter te introduceren.

Ik heb nu al een aantal potjes gespeeld met mijn Lannisters onder leiding van Gregor 'Mountain' Clegane.
Dat maakt ze net wat aggresiever dan standaard.
Als je kijkt naar de tactic cards die de Mountain je geeft zie je dat ze allemaal beter werken op een House Clegane unit
https://asoiafwiki.com/House_Lannister#Gregor_Clegane_-_The_Mountain
Erg handig dus als je zo veel mogelijk House Clegane units in je leger hebt.

Er zijn 3 manieren om een Clegane unit te krijgen: The Mountain's Men zijn het zelf, iedere unit waar The Mountain in staat is het én iedere unit waar Sandor 'The Hound' Clegane in staat.

Dat maakt het dus regeltechnisch erg interessant om Gregor en Sandor samen in hetzelfde leger te stoppen, maar iedereen die een beetje bekend is met de Game of Thrones wereld zal begrijpen dat dat qua fluff heel moeilijk is goed te praten.
De broertjes Clegane werken niet goed samen :roll:

Wat ik dus nodig had was iemand die ik op tafel kon zetten als Sandor Clegane zonder dat het Sandor Clegane is


En het is.... Amory Lorch! :cheer:


Voor iedereen die nu zoiets heeft van "Wie?" geen punt.

Het is zeker niet het meest bekende karakter in de boeken, maar hij heeft op een paar punten toch een belangrijke rol, al is het meestal op de achtergrond.
Meneer Lorch is de andere Lannister bevelhebber die samen met The Mountain en de Bloody Mummers er op uit word gestuurd door Tywin om in de Riverlands te gaan 'fourageren' (aka jatten wat er te jatten valt, in de fik steken van alles wat er achter blijft en als er wat verkracht en gemoord kan worden, geen probleem)
Hij is het die Arya en de NightWatch recruten aanvalt, hij is de commandant van Harrenhal als Arya daar gevangen zit.

Verder terug in de geschiedenis zijn het Lorch en de Mountain die de Red Keep binnendringen om het gezin van Rhaegar Targaryen te vermoorden aan het eind van Robert's Rebellion.
The Mountain kreeg zijn reputatie door baby Rhaegar zn hoofd kapot te slaan tegen de muur en vervolgens de moeder te verkrachten en vermoorden (goed vermaak voor het hele gezin, dat Game of Thrones :x ) maar het was Amory Lorch die de 3-jarige Rhaenys dood stak.

"I asked him afterward why it had required half a hundred thrusts to kill a girl of … two? Three? He said she'd kicked him and would not stop screaming. If Lorch had half the wits the gods gave a turnip, he would have calmed her with a few sweet words and used a soft silk pillow. The blood was in him."
- Tywin Lannister

Al met al genoeg reden om mr Lorch te promoveren tot ere-lid van House Clegane

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het model is Eldon Estermont uit de Baratheon Heroes 2 doos, een karakter dat ik me niet zie gebruiken in de nabije toekomst. Met wat rood en goud is het een prima Lannister.

Hij lijkt niet echt op de Amory Lorch zoals beschreven in de boeken, maar ik vind het een prima match met de Amory Lorch van de tv-serie (ja, daar zat hij ook in)
Afbeelding


Even prutsen en ik heb ook een bijbehorend kaartje

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2020 10:57

En verder met het pronkstuk van Lannister bling: de Knights of Casterly Rock B)

Kleurenschema hoef je niet lang over na te denken, bij twijfel is het rood, en anders is het wel goud.

Geprobeerd met verschillende stijlen en tinten rood een beetje onderscheid te krijgen tussen de verschillende materialen (leer, wol, hout, etc.)
In de artwork zie je dan ook nog dingen als rood metallic op het pantser en rood op de lansen, maar ik vond het wel genoeg zo. :laugh:

Goud heeft ook wat meer bling dan bij de infanterie met zilveren highlights.
Leeuw op de banner is ook metallic, want natuurlijk gemaakt met echt gouddraad in plaats van het gewone geel op de banners van de 'plebs'


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En het hele stel bij elkaar

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En daarmee zou het nu voor mij mogelijk zijn om een compleet geschilderd 40pts leger op tafel te zetten :thumbup:
Binnenkort maar s een groepsfoto regelen.

(Voor de andere mijlpaal 'de complete Lannister helft van de Starter' moet nog de 2e unit Swordsmen gedaan worden, maar voorlopig gaan andere dingen voor -_- )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor kingjayko » 04 nov 2020 11:16

Mooi hoor! :) De paarden zelf mogen er ook zijn hoor, die huid (of vacht? :huh: ) is heel goed gelukt!
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2020 11:58

Dank je.

Paarden is iets waar ik altijd tegenop zie, maar ondertussen lukt het me toch altijd wel redelijk.
Techniek is niet ingewikkelder dan een vrij grof penseel gebruiken en niet proberen al te precies te zijn.
3 simpele lagen verf: donkere basis, mid-tone, highlight.
Klinkt vreemd, maar het eindresultaat is altijd oke.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Amran » 04 nov 2020 11:59

Ziet er tof uit Frank! Een heel leger.... wajoo ;)
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten