Rik verzint een Chapter

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Rensdyr » 24 nov 2020 12:34

Heel nice. Dat geel is echt super strak.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Bobske » 24 nov 2020 16:28

Heel nice. Dat geel is echt super strak.


inderdaad, wat is je recept, ook voor het paars
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 nov 2020 18:26

Het paars ziet er uit als contrast??
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor henerius » 24 nov 2020 18:52

Ik ben geen fan van 40K maar je hebt serieus goed geschilderde pupkes jong!

Da doede goe! :thumbup:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Beastherder » 25 nov 2020 10:24

Het paars ziet er uit als contrast??
Nee, Contrast krijg je niet zo strak op een groot vlak als een Dread pantserplaat.
Op gladde onderwerpen (geen fur, scales, etc. of andere textuur) groter dan een Marine wil je geen Contrast gebruiken :nono:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 nov 2020 11:43

Dat kan, maar als je goed naar het paars kijkt lijkt het of het een beetje contast-vlekkerigheid vertoont, vandaar mijn vraag. Contrast kan best op vlakke stukken, zolang ze niet te groot zijn. Die oude dreadnoughts zijn nu ook weer niet zo groot... :dunno:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 25 nov 2020 13:22

Dank voor alle lovende woorden, heren. :grijns:

Het is geen Contrast paint, maar gewone good-old-fashioned layer paints. Het recept voor geel is Yriel Yellow > Casandora Yellow > Dorn Yellow en voor het paars is het Genestealer Purple > Druchii Violet > Slaanesh Grey. De oplettende lezer ziet dat er geen Base paint tussen zit, dus het is wel belangrijk om een goeie witte basecoat te hebben. Zelf spuit ik het gewoon wit, maar doe ik sommige gedeeltes toch nog even overschilderen met wit, vooral op de gedeeltes waar geel komt.

En inderdaad, voor grote panelen is het wat minder geschikt, zeker aangezien de wash er helemaal overheen gaat (niet alleen in de recesses). Zoiets als een Rhino wordt dan al wat lastiger. :unsure:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 08 jan 2021 14:41

Het is tijd voor een update! :worship:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Gisteravond de laatste twee Marines afgeschilderd, met als resultaat dat ik nu de hele unit af heb! :thumbup:

Afbeelding

En de hele unit:

Afbeelding

Nu alleen de Captain nog, en dan heb ik alles af! Het is niet te geloven. :nono:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Beastherder » 08 jan 2021 16:46

Ziet er weer strak uit :tu:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Bobske » 08 jan 2021 16:57

:worship:
Lovely strakke lijnen :wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron