Rik verzint een Chapter

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 17 jun 2020 14:16

"En wederom begint Rik weer een blog, die gedoemd is in de vergetelheid te raken door talloze andere projecten..."

Ah wat, zo'n vaart zal het niet lopen, toch? :unsure: Hoedanook, laatst zag ik op Marktplaats het Space Marine gedeelte uit Assault on Black Reach voorbijkomen voor een habbekrats, en dat stukje jeugdsentiment kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Toen ik begon met de hobby eind 2008 was AoBR net nieuw, en zo'n grote dure doos was nog wat veel voor mij als tiener met alleen wat zakgeld. Tegenwoordig heb ik er altijd spijt van dat ik die toen niet heb gekocht, maar goed, ik was jong en onervaren. :doh:

De mannetjes waren al geverfd, met op z'n zachtst gezegd twijfelachtige kwaliteit. je kunt duidelijk zien dat het iemands eerste modelletjes waren. :grijns:


Afbeelding


Om een beetje een beeld te schetsen van de toestand van de modelletjes, spreekt de sergeant boekdelen:


Afbeelding


Afgebroken vingertje, afgebroken Eagle op z'n rugzakje (die er gelukkig wel nog bij zat) en genoeg verf voor een heel leger. Na een paar nachtjes in de Dettol zag het er al wat beter uit:


Afbeelding


De oplettende kijker ziet dat de Marines zijn omgebased naar 32mm, en dat maakt visueel toch wel een aardig verschil. Toen met pijn en moeite eenmaal alle verf eraf was (geen idee wat er was gebruikt, maar het was geen modelbouwverf) kwamen ook alle moldlines weer tevoorschijn die niet zichtbaar waren door de vele verf. Volgende stap? Loopjes boren, wit spuiten en verven. Zo gepiept toch? :grijns:

Het idee is overigens om een eigen Chapter te verzinnen, omdat de Dark Angels die ik normaal verf niet heel geschikt vind voor deze modelletjes. Daarnaast is het natuurlijk ook wel eens leuk om zelf wat te verzinnen qua kleur. Hoor ik daar iemand geel en paars zeggen? :)
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Rensdyr » 17 jun 2020 19:23

Kewl B) Zo ver het van de foto te beoordelen valt lijkt de verf aardig netjes gestript te zijn!
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 264
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 17 jun 2020 19:41

Nou, ik heb naderhand nog aardig wat zitten pulken met een tandenstoker om de laatste restjes weg te krijgen. Ik heb ook alle modellen nog schoongemaakt met Dasti ontvetter, omdat de Dettol een plakkerige laag achter liet. :sick:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2020 20:14

Oeh, dat zijn echte 'eerste modellen', inderdaad :disturbed:

Verf strippen is het beste wat die modellen ooit is overkomen ^_^

AoBR was een prima set voor zijn tijd (hoewel de Orks helft altijd meer indruk op mij heeft gemaakt dan de Marines) maar je ziet dat de tijd niet heeft stil gestaan in GW startset kwaliteit.
Sprinkel later wat 'echte' multipart marines er tussendoor en het kan er uitstekend uit zien.

Marines zien er idd veel beter uit op 32mm bases :yes:
Niet dat rare 'teentjes over de rand' effect.

Hoor ik daar iemand geel en paars zeggen?

Nee.
Nee, dat hoor ik niemand zeggen :harhar:

Het kan werken, er is een officieel chapter met die kleuren, dacht ik. :scratch:
Weet wel dat je het jezelf niet makkelijk maakt met geel. Nooit de makkelijkste kleur.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 17 jun 2020 20:45

Er is inderdaad een vrij bekende chapter die de kleuren 'quartered' geschilderd hebben, de Howling Gryphons, alleen zijn die rood en geel. Ook leuk overigens, maar er zijn er al zoveel die dat doen... :grijns:

En wat betreft geel verven, daar heb ik inmiddels wel genoeg ervaring mee. :)
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2020 21:33

Afbeelding
Emperor's Eagles ^_^

Maar ik zou dan toch gaan voor een andere verdeling van geel en paars.

(Of gewoon je doet het geel alleen op de shoulderpadtrim en de eagle en dan heb je Emperor's Children :wink: )

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 17 jun 2020 22:25

Oh wauw, dat zijn een aantal aparte kleurencombinaties. Vooral die Executioners, met een trendy camo-print. :huh: Toevallig heb ik hier 'How to paint space marines' liggen (uit 2003 zoiets?) dus daar staat ook nog genoeg inspiratie in.
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Bobske » 18 jun 2020 06:16

Hoor ik daar iemand geel en paars zeggen?


Ja, mij!

:tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Thunderboy » 18 jun 2020 20:34

Rainbow dash van my little pony's!
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2020 09:37

De Rainbow Warriors bestaan al sinds de eerste dagen van Rogue Trader :wink:

https://1d4chan.org/wiki/Rainbow_Warriors

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten