Rik verzint een Chapter

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Bobske » 19 jun 2020 12:26

ooral die Executioners, met een trendy camo-print.


marines met camo..., ook al sinds Rogue Trader
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Roland » 21 jun 2020 19:51

Je kunt zelf ook los gaan met kleuren samenstellen hier http://www.bolterandchainsword.com/smp.php

Best coole tool. Lekker zelf van alles proberen en dan met een druk op de knop krijg je ook nog verf advies bij gekozen kleuren! Welke potjes van welke merken het best over een komen enzo. B)

Zo heb ik het ook gedaan maar zelfs mijn eigen idee bleek dus al te bestaan. Enige verschil ik ga voor goud ipv geel en blauw is iets meer blauw-groen of zelfs vergrijsd groen.

Heb je al een Lore verzonnen voor je eigen chapter?

Ps. Paars/Geel? Poeh... Paar is een lastige kleur om goed te combineren in mijn ogen. Misschien Paars, Zwart, Goud combi? Of juist ook zoiets als mij waar je ook een heel deel wit doet en onderkant paars ofzo? Denk dat je dan iets meer balans krijgt en het minder een schreuwerige mini wordt.

*edit: UIteraard kun je ook met stiften/kleurpotloden aan de gang of Photoshoppen... https://www.warhammer-community.com/wp- ... ug2019.pdf


**edit: Hier een example van je kleurstelling op Pinterest. Toch best nice:
https://nl.pinterest.com/pin/535717318178194936/

Al vind ik deze net wat mooier:
https://nl.pinterest.com/pin/691654455263239455/
https://nl.pinterest.com/pin/699254279620098331/
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 22 jun 2020 19:22

Heb je al een Lore verzonnen voor je eigen chapter?

Ps. Paars/Geel? Poeh... Paar is een lastige kleur om goed te combineren in mijn ogen. Misschien Paars, Zwart, Goud combi? Of juist ook zoiets als mij waar je ook een heel deel wit doet en onderkant paars ofzo? Denk dat je dan iets meer balans krijgt en het minder een schreuwerige mini wordt.


Ik heb al wat dingen in gedachten voor de lore, maar daar moet nog wat aan geschaafd worden. B) Klinkt inderdaad als een heftige combinatie, maar dit kan eenvoudig gecompenseerd door het gebruik van donkere kleuren, zoals zwart of metallic.

Hoedanook, hier weer een update van het leger. Inmiddels is alles wit gespoten, en ziet het er al meteen een stuk beter uit. :grijns:


Afbeelding


Oh ja, en misschien is het ook wel handig om de legerlijst te delen:

Patrol Detachment (Imperium - Adeptus Astartes) [27 PL, 3CP, 496pts]

HQ [5 PL, 81pts]

Captain [5 PL, 81pts]
Selections: Bolt pistol, Frag & Krak grenades, Master-crafted boltgun [3pts], Power sword [4pts], Warlord

Troops [7 PL, 146pts]

Tactical Squad [7 PL, 146pts]
Categories: Adeptus Astartes, Imperium, Infantry, Tactical Squad, Troops

7x Space Marine [84pts]
Selections: 7x Bolt pistol, 7x Boltgun, 7x Frag & Krak grenades

Space Marine Sergeant [12pts]
Selections: Bolt pistol, Chainsword, Frag & Krak grenades

Space Marine w/Heavy Weapon [32pts]
Selections: Bolt pistol, Frag & Krak grenades, Missile launcher [20pts]

Space Marine w/Special Weapon [18pts]
Selections: Bolt pistol, Flamer [6pts], Frag & Krak grenades

Elites [15 PL, 269pts]

Dreadnought [5 PL, 104pts]
Selections: Multi-melta [22pts], Dreadnought combat weapon w/Storm Bolter [22pts]

Terminator Squad [10 PL, 165pts]
Selections: Power sword, Storm bolter, Teleport Homer

Terminator Sergeant [29pts]
Selections: Power sword [4pts], Storm bolter [2pts]

4x Terminator w/PF [136pts]
Selections: 4x Power fist [36pts], 4x Storm bolter [8pts]

Ik heb nog even niet gekeken naar Warlord Traits en Relics en zulke dingen, dit is alleen de basislijst. Kan natuurlijk vragen wat jullie er van vinden, maar ik vrees dat ik er weinig nog aan kan aanpassen. :dunno:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Beastherder » 22 jun 2020 20:52

Klinkt inderdaad als een heftige combinatie, maar dit kan eenvoudig gecompenseerd door het gebruik van donkere kleuren, zoals zwart of metallic.
Hé, iedere kleur kan er serieus uit zien als ie goed wordt gedaan :yes:
Het net staat vol met bv. Imperial Fiets die er geweldig uit zien, terwijl je zou denken dat gele Marines er uit zouden moeten zien als plastic speelgoed soldaatjes.


Oh ja, en misschien is het ook wel handig om de legerlijst te delen
Niks zo simpel als een legerlijst als je geen opties hebt. :grijns:

Gewoon de modellen op tafel gooien die je hebt en zien waar het schip strandt.
Beste manier om te spelen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Roland » 22 jun 2020 21:45

Ik heb al wat dingen in gedachten voor de lore, maar daar moet nog wat aan geschaafd worden. B)


Ja, ik was ook al bezig. Als je wat hebt om te delen?

Klinkt inderdaad als een heftige combinatie, maar dit kan eenvoudig gecompenseerd door het gebruik van donkere kleuren, zoals zwart of metallic.


Ja, dat bedoelde ik met zwart en goud combi tegenover paars. Maar wat Beastherder al zegt is natuurlijk ook waar. Zolang je er maar veel liefde in stopt zal het vast loslopen :wink:
Succes!
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jun 2020 07:51

Paars met zilver is cool. Ik vind goud al heel snel 'kitsch' met paars. Astral lions hebben een coole kleur vind ik, alleen zou ik het iets aanpassen want het is een Imperial Fist successor en die zijn saai. Het gaat om de kleurcombinatie.

Afbeelding

of groen-zilver?
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Wat betreft je lijst, prima beginnerlijst uiteraard! Een twin lascannon zou in 8th beter zijn op je dread, maar als die in 9th gewoon kan lopen en schieten zonder penalty EN in combat kan schieten is een multi-melta helemaal niet zo'n slecht idee. Misschien de stormbolter converten naar een heavy flamer? Of magnetiseren...

En uiteraard is uiteindelijk een heavy weapon op je terminators ook wel aan te raden, maar als startlijst is dit hardstikke leuk! Keep it up! :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Beastherder » 23 jun 2020 10:56

het is een Imperial Fist successor en die zijn saai.
:o
Met dat soort opmerkingen ga jij geen vrienden maken :bottom:

:wink:

Black Templars zijn ook Imp.Fists successors en verre van saai B)

Ik vind die jongens wel een cool schema hebben, maar niet het geel dat Rik zoekt denk ik
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Bobske » 23 jun 2020 11:04

ik vind die lions wel cool

Decals hier te bestellen natuurlijk :wink:

https://www.facebook.com/Scumb4g.Kustoms/
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor kingjayko » 23 jun 2020 11:10

Ik waardeer het ontzettend dat jullie allemaal meedenken, maar ik vrees dat mijn visie over de kleuren behoorlijk afwijkt van jullie suggesties. :grijns: Ik ben nu de eerste vijf marines aan het verven, dus ben eens benieuwd of mijn plannetje ook goed uit ziet. :unsure:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Rik verzint een Chapter

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jun 2020 15:32

Oh oh, hij gaat zonder het advies van de HIVENOVIOMIND en de raad van de COUNCIL OF CONFLICTING OPINIONS te werk, als dat maar goed komt.... :disturbed:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron