Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hivenovio.nl/public_html/forum/includes/bbcode.php on line 124
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3829: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
Hive Novio Nijmegen • Toon onderwerp - Noob 40k - Re-entering the Hobby

Noob 40k - Re-entering the Hobby

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 26 sep 2020 19:20

Inmiddels al weer een stuk verder met posten. Jullie lopen waarschijnlijk wel telkens via Whataspp voor op mijn blog-posts. Maar vind het toch leuk om even te blijven delen hier :wink:

Part 7: Niets zo leuk als… spelen natuurlijk!
Part 8: Hou je van Sci-Fi verhalen? Warhammer 40K lore is awesome!
Part 9: 5 man Space Marines Squad Miniatuur schilderen aanvalsplan!
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 30 sep 2020 22:44

En deel 10 ook alweer geschreven. Loop nu haast in op mijn eigen realiteit :grijns:

Part 10: Tabletop aankleden! Het spel is pas echt af met prachtige scenery/
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 03 okt 2020 22:23

Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Bobske » 04 okt 2020 09:50

ik volg jouw plezier met plezier! :grijns: B) :tu:
Foto met die rotsen op de achtergrond was gaaf.

Kijk ook eens bij Alliance Armoury voor terrein :yes:

en die transfers, cool hoor.

Nifty hoe je het allemaal zelf doet.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 06 okt 2020 07:19

Thanks Bob, ja vind het zelfdoen en uitvogelen echt een leuk onderdeel van deze hobby. Het is zo divers als je het zelf wilt maken en dat maakt het zo cool wat mij betreft. Zeker het creatieve deel met al die verschillende materialen en kleine technieken werken spreekt me erg aan. Normaal de hele dag achter mijn laptopje werken, maar hier kan ik mezelf echt op een andere planeet uitleven.

Op mijn bek gaan vind ik nog wel lastig, maar hoort erbij. Liefst ben ik een pietje precies die, zeker bij mijn Marines alles in 1x goed doet.

Nog genoeg te ervaren en leren! Zeker meer spelen en tactisch inzicht in het spel. Helaas van de covid. Had me voorgenomen eens per maand naar de club te komen voor een battle en wilde je al uitdagen. Die bewaar ik voor later. ;)
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 09 okt 2020 22:38

Nou eindelijk. Mijn eerste concept The Jade Dragon lore is er.

Wie oh wie wil meelezen en meehelpen schrijven. Alle input, feedback, verbeteringen (herschrijvingen) en vooral ook taal-/spelfouten eruit halen is welkom.
Ben geen taal kunstenaar en behoorlijk dyslectisch. Maar goed. Het is leuk om je fantasie erbij te gebruiken. Ik heb wel heel bewust de wereld zo beschreven. Het is namelijk hoe ik graag mijn scenery wil gaan maken/ontwerpen.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

The Jade Dragons

Na de afloop van de Horus Heresy bleven The Jade Dragons achter op hun nieuwe thuisplaneet Vorus. Ver weg van Terra aan het einde van de Galaxy in The Eastern Fringe sector was al hun contact verbroken met het Imperium. The Jade Dragons waren tijdens de Great Crusade uitgezonden als beschermers van de koloniën en grondstofmijnen in het omliggende zonnestelsel van Vorus. Kenmerkend was hun nobele voorkomen maar bekender waren de heldere groene ogen.

In deze periode heerste relatieve rust en millennia gingen voorbij waar in M36 een nieuwe Aarts vijand opdook. Orks! Door deze groene monsters, geboren uit de sporen van hun schimmels werden The Jade Dragons beetje bij beetje neergeslagen. Het nooit stoppen van aanvallen in eindeloze hordes dreef de ooit zo befaamde Dragons terug naar hun thuisplaneet.
Deze planeet, rijk aan ruwe grondstoffen, maar vooral een bare Mars achtige wasteland had een relatief kleine bevolking binnen de koloniën. De daarbij horende industrie met kleine vestigen voor bescherming tegen de inheemse Xenos waren gebouwd, maar verder had de Imperium de planeet redelijk ongemoeid gelaten. Ook Vorus leek niet bestand voor de Orks die ondanks hun woeste en ogenschijnlijk primitieve achtergrond prima in staat leken zelfstandig tussen werelden te reizen.

How to hate Orks for dummy’s
The Jade Dragons waren inmiddels gestrand en ontdaan van al hun nobele en glorieuze voorkomen.

In een hoek gedreven ontstond hun tactisch inzichten die ze nog steeds handhaven. Snelle acties en No mercy. The Jade Dragons wisten dat Orks, hoe erg ze er ook voor stonden, altijd terug zouden komen. Het was dan ook beter om tot het eind door te gaan met de strijd, alle koppen van de rompen waren gerukt en de wastelands zo goed ze konden werden schoongeveegd om zoveel mogelijk schimmel sporen uit te wissen. Hun voorkeurs wapen arsenaal was voor de hand liggend, namelijk alles wat nog over was gebleven. Dat bestond voornamelijk uit Bolters en andere basis wapentuig bestond wat eenvoudiger te onderhouden bleef en langdurig mee zou gaan. Dit was voor de opvolgende millennia de manier om te overleven.

Inmiddels was The Jade Dragons chapter teruggebracht tot een aantal compagnies. Welke steeds centraler op Vorus samensmolten. De schaarste aan materialen op de doorren planeet zorgde ervoor dat alle bruikbare middelen werden ingezet om zover als mogelijk leefbare forten te bouwen. Vaak in de buurt van de toch al verwoeste fabrieken van de Imperium. De Imperium zelf was inmiddels een vage herinnering geworden.

The new dark beginning
Uiteindelijk werd in een van de verlate outpost fabrieken waar materialen werden geharvest communicatie apparatuur gevonden uit de eerste periodes na de Great Crusade. Zonder enige overgebleven kennis van techniek wisten ze de apparatuur aan de praat te krijgen. Het wonder leek te zijn gevonden want Terra kon weer worden bereikt. The Jade Dragons die vergeten waren wat Terra was werd niet lang daarna weer opgenomen in de Imperium. M42 brak aan en ondanks dat de chapter zich beetje bij beetje aan het herstellen was door het beetje hulp vanuit Terra kwam de grootste vooruitgang. Een aantal chapters Primaris Marines voegde zich tot hun ranken. Dit heeft de ommekeer betekend voor The Jade Dragons.

Vorus is nu nog steeds de thuiswereld van The Jade Dragons en hun eerste doel is om hier het leven te herstellen. Beetje bij beetje wordt de wereld terug heroverd van de Orks en beetje bij beetje ontwikkelen ze weer een solide basis voor nieuwe fabrieken, er wordt zelfs gesproken over het herbevolken van Vorus en andere nabije planten. De weg ligt open, maar het herstel zal nooit de oude glorie kunnen terugbrengen.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 12 okt 2020 14:24

Update's:


Afbeelding

ohh en nieuwe blog logo geïntroduceerd. Ga nu ook meer algemeen bloggen over tips & tricks e.d. Nou ja, mijn ervaringen bij tal van schilder technieken en andere zaken... helpt mijn juist ook weer extra oefenen, wel zo cool.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 23 okt 2020 16:33

Oei, wat loop ik hier weer achter hahaha.

Inmiddels weer het nodige gedaan zoals wel te zien is geweest in de Whatsapp groep.

Hier wat updates:

Hier wat foto's. Meer te zien in de blog posts uiteraard.

Afbeelding
Gewoon te mooi al dat spul... ben toch net een ekster voor plastic en Marines...

Afbeelding
Battle damage eerste oefening!

Afbeelding
Zwart geprinte decals toch wit weten te maken...

Afbeelding
Eerste 3D printjes voor mijn meiden natuurlijk :wub:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 04 aug 2021 14:27

Holy, ik loop hier toch wel behoorlijk achter inmiddels. Bijna schaamteloos om überhaupt nog een update via het forum te geven want meeste zullen dit herkennen uit de whatsapp groep.

Toch leuk om even bij te trekken. Inmiddels op Post 19 op mijn blog sinds vandaag.

Part 17: Scenery voor mijn droom tabletop wargame tafel
Part 18: De wereld van miniatuur tabletop wargaming is divers en lonkt…
Part 19: Upping my painting skills, gone pro with a airbrush!?

Afbeelding
Eerste 40K scenery voor mijn homeplanet of Vorus.

Afbeelding
Afbeelding
Painting 28mm miniaturen. ZOMBIES!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Zombie tabletop needs some scenery. Erg gaaf projectje

Afbeelding
Afbeelding
Airbrush hobby noob tips hahaha. Mijn eerste ervaringen met deze tool.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron