Noob 40k - Re-entering the Hobby

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 25 jun 2020 21:23

Yes! Verf is in aantocht.

Allemaal Vallejo voor nu. Metals, washes en pigment setje. En de rest toch van alles los gebaseerd op onderstaande plaatje.

Primer wordt licht grijs gewoon van de Action. Had zwart nog 'n busje staan en wat testjes mee gedaan. Werkt prima.

Lore moet ik nog wel gaan schrijven, denk nu aan chapter name "The Jade Dragons", maar kan jullie inspiratie dus wel gebruiken.

Kleuren gaan ongeveer dit worden. Geel = Goud.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Dankjewel


Voor? :dunno: B)
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Bobske » 26 jun 2020 07:44

B) cool

Draak is altijd goed als teken, die specifieke draak heb ik ook al op geloerd.

Sea Dragons
White Dragons
Sons of the Dragon
Children of the Dragon (verwijzing als je The Wheel of Time fantasy boeken kent, zo niet :bottom: , ga lezen, het zijn maar 14 pillen van boeken, wordt nu serie van gemaakt :thumbup: )

Sons of the Serpent (I am Alpharius??)
Jade Giants
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Beastherder » 26 jun 2020 08:06

Yup, dat is een cool kleuren schema :yes:

Geel = Goud
Ja, kan werken, maar ik zou toch ook zeker even een testmodelletje maken met daadwerkelijk geel. Ik denk dat dat er ook zeker goed uit zal zien, misschien wel beter dan goud.
(Zie je eigen profielfoto)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Furios666 » 26 jun 2020 08:12

Inspiratie geven vind ik lastig, maar je op weg helpen met hoe fatsoenlijke lore krijgt kan wel.

Ik zou beginnen met de homeworld. Waar komen ze vandaan en hoe ziet die planeet er uit? Is het een hive world of een deathworld? Althans, meestal komen space marines van de wat hardere werelden, niet zo snel een agriworld denk ik... of zijn ze de planeet verloren en reizen ze permanent op een crusade (ala black templars).

Hoe heeft de planeet het chapter gevormd? En...van wie stammen ze af? Welk geneseed heeft invloed op hoe ze handelen? Beetje rechttoe rechtaan als Ultramarines of wat exotischer als Blood Angels of Raven Guard? Hou je van vehicles? Misschien Iron Hands Successor?

De naam is jade dragons, dus ik gooi maar even een balletje op van een Chinese invloed voor namen?

Verder wie staat er aan het hoofd? Wie is de chapter master en volgt ie de codex astartes voor de indeling? (10 companies etc.)

Vervolgens kun je wat extra kleuren etc. verzinnen voor je companies/squads/characters/vehicles om ze te differentiëren.

Helpt dit?
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 jun 2020 08:15

Koel kleurenschema, erg leuk! Qua naam, goede naam, maar klinkt het een beetje soft of zo? En een beetje oosters/japans/samurai/tomb-raider episode... het mist iets van de 40k gothic darkness voor mijn gevoel. Plus, ze bestaan blijkbaar al: https://wh40k.lexicanum.com/wiki/Jade_Dragons (in 40k altijd een risico) :wink:

Ghost Dragons
Jade Angels
Jade Knights

Knights Novio
Novio Warriors
Noviomarines
Fists of Novio
Novio Angels
:grijns:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Furios666 » 26 jun 2020 09:17

Btw, voor epubs gebruik ik eigenlijk voornamelijk m'n telefoon en dan de app kobo. Daarin werkt alles zoals het hoort is mijn ervaring. Maarja, das wel op de telefoon, wellicht dat ie op een tablet ook wel werkt, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.

In windows heb ik geen app gevonden die perfect werkt. Ik had eerst Readium (Chrome extensie) die goed werkte, maar dat wordt niet meer ondersteund dus die doet het ook niet zo fantastisch meer (door elkaar lopende teksten).

Ik ben ondertussen zo ver dat ik voor de computer de pdfs download. Het is dan illegaal, maar niet echt, want ik heb wel betaald voor een digitaal bestand, dus dan vind ik het wel ok.

Ik ben wel blij met het nieuws dat er een officiele 40k app komt voor de 9e edititie. Dan is dat gehannes afgelopen.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Beastherder » 26 jun 2020 09:50

ze bestaan blijkbaar al

Ach, met de chaotische administratie van het Imperium is het best mogelijk dat er per ongeluk 2 Chapters bestaan met dezelfde naam :wink:

Het is maar een kleine referentie in een onbekend boek, dus ik zou niet meteen van die naam afstappen als je die cool vind ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 26 jun 2020 22:51

Ten eerste mensen, echt wat een fantastische reacties allemaal! En zoveel feedback. Echt te gek, super bedankt. :thumbup: :wub: :worship:

B) cool

Draak is altijd goed als teken, die specifieke draak heb ik ook al op geloerd.


Die Dragon is gaaf ivm de resign spulletjes die je ook kunt bestellen. Maar verzendkosten is ruim 11,- euro. Beetje imago werd al snel 100,- euro wat ik te zot vind. Ook vind ik het leuk om dit soort dingen zelf te maken dus ga ik wel eigen transfers maken of bij jou tip (Japanse vriend) kijken.

Sea Dragons
White Dragons
Sons of the Dragon
Children of the Dragon (verwijzing als je The Wheel of Time fantasy boeken kent, zo niet , ga lezen, het zijn maar 14 pillen van boeken, wordt nu serie van gemaakt)

Sons of the Serpent (I am Alpharius??)
Jade Giants


Ken de boeken wel maar niet gelezen. Maar geeft me zeker een interessant richting. Poort des Doods van Weis & Hickman is mijn favoriete bundel samen met Magier reeks van Raymond E. Feist.

Sea Dragons is natuurlijk ook wel cool want de kleuren zitten wel in die hoek. Al ben ik het met commentaar hieronder ook wel eens dat het niet echt duister is voor 40K theme.


Yup, dat is een cool kleuren schema :yes:

Geel = Goud
Ja, kan werken, maar ik zou toch ook zeker even een testmodelletje maken met daadwerkelijk geel. Ik denk dat dat er ook zeker goed uit zal zien, misschien wel beter dan goud.
(Zie je eigen profielfoto)


Goed punt. Had ik eigenlijk al wel bedacht. Want goud kan erg tegenvallen. Wilde alleen vooral niet een kopie ervan maken. Ga ook niet voor het shiny gold. Wel vergeten geel te bestellen :huh:

Inspiratie geven vind ik lastig, maar je op weg helpen met hoe fatsoenlijke lore krijgt kan wel.

Ik zou beginnen met de homeworld. Waar komen ze vandaan en hoe ziet die planeet er uit? Is het een hive world of een deathworld? Althans, meestal komen space marines van de wat hardere werelden, niet zo snel een agriworld denk ik... of zijn ze de planeet verloren en reizen ze permanent op een crusade (ala black templars).

Hoe heeft de planeet het chapter gevormd? En...van wie stammen ze af? Welk geneseed heeft invloed op hoe ze handelen? Beetje rechttoe rechtaan als Ultramarines of wat exotischer als Blood Angels of Raven Guard? Hou je van vehicles? Misschien Iron Hands Successor?

De naam is jade dragons, dus ik gooi maar even een balletje op van een Chinese invloed voor namen?

Verder wie staat er aan het hoofd? Wie is de chapter master en volgt ie de codex astartes voor de indeling? (10 companies etc.)

Vervolgens kun je wat extra kleuren etc. verzinnen voor je companies/squads/characters/vehicles om ze te differentiëren.

Helpt dit?


Helpen? Super zelfs! Hoe dan ook had ik wel dezelfde denkrichting voor het opzetten ervan. Je moet toch e.a. afpellen om tot een Lore te komen, en dan kun je beter eerst uitzoomen en dan rustig gaan inzoomen naar alle details. Om eerlijk te zijn had ik al wel een Lore, maar daar ga ik niet mee verder omdat ik geen zin heb (te veel ambitie anders) om veel te gaan converten. Ik ga wat opzetten en dan hoop ik op je feedback. Ik wilde eigen de geneseed niet heel erg helder maken. Geeft veel vrijheid in mijn spel namelijk :grijns:

Koel kleurenschema, erg leuk! Qua naam, goede naam, maar klinkt het een beetje soft of zo? En een beetje oosters/japans/samurai/tomb-raider episode... het mist iets van de 40k gothic darkness voor mijn gevoel. Plus, ze bestaan blijkbaar al: https://wh40k.lexicanum.com/wiki/Jade_Dragons (in 40k altijd een risico)

Ghost Dragons
Jade Angels
Jade Knights

Knights Novio
Novio Warriors
Noviomarines
Fists of Novio
Novio Angels


Ja, eens. Dat was eigenlijk ook een beetje waarom ik er over twijfel. Ben zelf ook niet de stoerste man op de planeet, maar 40K verdient wel een beetje darkness. Dat oosterse is niet perse mijn ding, het was vooral dat ik dacht het past bij de kleuren en vind draken wel cool als symbool.

Lol, Novio. Spaans voor "Vriendje". Ook niet heel erg Dark :wink:
Je andere voorstellen zijn ook wel lekker... hummm lastig lastig. Gelukkig hoef ik nog niet te beslissen.

Ohh en dat ze al bestaan is wel een ding wat mij betreft. Dat blijft dan toch kleven vind ik. Dank, goede referentie. Is niet een Lore die ik zoek namelijk.

Btw, voor epubs gebruik ik eigenlijk voornamelijk m'n telefoon en dan de app kobo. Daarin werkt alles zoals het hoort is mijn ervaring. Maarja, das wel op de telefoon, wellicht dat ie op een tablet ook wel werkt, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.

In windows heb ik geen app gevonden die perfect werkt. Ik had eerst Readium (Chrome extensie) die goed werkte, maar dat wordt niet meer ondersteund dus die doet het ook niet zo fantastisch meer (door elkaar lopende teksten).

Ik ben ondertussen zo ver dat ik voor de computer de pdfs download. Het is dan illegaal, maar niet echt, want ik heb wel betaald voor een digitaal bestand, dus dan vind ik het wel ok.

Ik ben wel blij met het nieuws dat er een officiële 40k app komt voor de 9e edititie. Dan is dat gehannes afgelopen.


Blijkbaar mijn blog gelezen? :D Nee, die app's werkte voor mij op een of andere manier een paar weken. Nou ja, eentje. De rest kon ik niet mee inzoomen op mijn phone dus was nog steeds drama. Heb GW helpdesk contact gehad en kreeg een lijst van app's om te proberen. Allemaal gedaan, maar allemaal fails. PC en Phone, inderdaad ook niet op tablet geprobeerd omdat ik er gewoon beu van ben. Kan je zeggen, ik ben best handig met dit soort dingen maar GW heeft zijn Epub's gewoon te dicht gerampt.

Heb .zip bestanden ervan gemaakt (dat zijn het namelijk gewoon) en dan krijg je de htmlx bestanden. Helaas zitten er weer lastige fonts in zodat dit ook niet werkte. Uiteindelijk heb ik nu toch nog met een phone app screenshots kunnen maken en via PDF tooltje zelf allemaal PDF's gemaakt. Space Marine codex 8th edition kon ik niet illigaal vinden namelijk. Had hetzelfde idee. Heb er al voor betaald dus illigaal downloaden en dan gebruiken vond ik prima zolang het maar voor mezelf was.
Mail van GW heb ik overigens uitgelegd dat ik tot deze lengstes ben gegaan om maar een goede gebruikers ervaring te krijgen. Krijg je dus een dreig mail terug dat als ik daarmee door zou gaan ze me zouden bannen van de site voor verdere aankopen :gaap: loser helpdesk :td: Hoe dan ook, Bob bood me deze week zijn Codex nog aan, maar heb inmiddels alles in PDF en geprint. Maar kan ook niet wachten tot de App! Hoop dat ze iets doen met je eerdere aankopen...

ze bestaan blijkbaar al

Ach, met de chaotische administratie van het Imperium is het best mogelijk dat er per ongeluk 2 Chapters bestaan met dezelfde naam :wink:

Het is maar een kleine referentie in een onbekend boek, dus ik zou niet meteen van die naam afstappen als je die cool vind ^_^


Hahahaha, true to the core-lore of 40K Imperium!
Will do buddy! thanks for the advize. Maar ben er nog niet zeker van. Beetje darkness kan eigenlijk geen kwaad...
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 10 jul 2020 22:56

Eindelijk weer even tijd gehad voor een nieuwe blog. Korte dit keer over mijn eerste ervaringen rondom modelbouw van de miniaturen.
https://games-workshop.nl/2020/07/return-of-the-noob-timeline/part-5-het-werken-kan-beginnen-tang-mesje-en-lijm-in-de-aanslag/

(voor jullie al wat achterhaald misschien :wink: )

Ben wel bezig mijn mijn Lore, de planeet heet Vorus. Maar heb zeker nog niet gekozen voor mijn Chapter naam.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 12 sep 2020 11:48

Ohh, blijkbaar nooit meer een update gegeven. Heb er niet veel tijd meer voor gemaakt, vooral lekker met de hobby zelf bezig geweest natuurlijk. Ook veel belangrijker dan een blogje. Maar blijft leuk.

Part 5: Het werken kan beginnen! Tang, mesje en lijm in de aanslag.
Part 6: Kleuren kiezen, verf bestellen en mezelf voorbereiden op uren verf plezier

Ben wel echt met de Lore bezig geweest, maar moet het nu gaan uitschrijven. Inmiddels dus wel de keus gemaakt voor de naam. Blijf bij "The Jade Dragons".
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron