A tale of gamers..

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 01 jan 2022 12:40

Hallo allemaal!

De beste wensen voor 2022! Mag het maar gevuld zijn met gezondheid en hobby tijd!

Met beperkte knallen en een ingetogen toost laten we 2021 achter ons.. het nieuwe jaar is in aantocht, tijd voor nieuwe dingen. :unsure: Of nieuwe oude dingen?
Recent hebben Guy en ik een hele gave pot 6th edition gespeeld, en dat smaakt naar meer! We zijn zelfs zo hongerig geworden dat we beide een nieuw (oud) leger zijn begonnen :wub: . Dit willen we natuurlijk graag met jullie delen en wie weet is er nog wel iemand zo gek om mee te doen, dus voel je vrij om aan te sluiten.

Update 1:

Rens gaat mee doen met Brettonians! Hoffelijkheid aan het eind van een lans heeft er nog nooit zo spannend uitgezien :grijns:

Update 2:
Squeek… zou Bob muizen hebben? We zullen het zien ^_^

Update 3:
Oei oei oei… die honger steekt anderen aan.. :wub:

Leander doet mee met een Dogs of War leger!
Atze doet mee met een Lizardmen leger!
Frank doet mee met Dwergen?! Ja toch?
Rick doet mee met Lizardmen!

Update 4:
Stefan met Plague skaven.. ow shit.. :sick:
Amran met een nog nader te bepalen leger ^_^

Wat gaan we doen dan?
We gaan in 2022 een 2000pts leger warhammer fantasy 6th edition schilderen.

Hoe houden we ons gemotiveerd?
Minimaal een maal per maand ( uiterlijk het laatste weekend van de maand) posten we een update van onze vorderingen.

Gaan we gamen?
Natuurlijk! Als het kan dan graag!

Welke legers maken we?
Guy heeft er voor gekozen om zijn duistere kant vrij te laten op het slagveld en start een Vampire Counts leger. ^_^
Ikzelf ga ook voor een duistere kant, maar dan van een meer chaotische variant. In de vorm van the Hordes of chaos. :slaanesh:

Wil je mee doen?
Stap 1: Verlies je ziel en hart aan deze oudere editie.
Stap 2: Kies een 6th edition leger om je zaligheid (niet je ziel want die is reeds verloren bij stap 1) in te storten in 2022.
Stap 3: Laat het ons hier weten!
Stap 4: tja… succes?

Eerste update volgt morgen :laugh: spannend!!!
Laatst bijgewerkt door TROLL op 28 jan 2022 15:35, in het totaal 5 keer bewerkt
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 01 jan 2022 13:48

Toch al een momentje kunnen pakken om mijn eerste stappen in hobby 2022 te zetten:

Een unit van Chaos warriors! Ik schilder de hoofdjes en de schildjes apart om overal goed bij te kunnen :grijns:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Guy » 01 jan 2022 21:20

2000 punten aan good old Warhammer Fantasy, 6th edition :grijns: :grijns:

Terug naar de gloriedagen die begonnen met spelen op de vloer, met letterlijk alle poppetjes die je had bij elkaar geschraapt om 500 punten te halen. Voor mij de editie waar ik mee begonnen ben, zo'n 20 jaar geleden. Sinds de battle van een tijdje terug is ook hier een ware trip down memory lane begonnen, zodanig druipend van de nostalgie dat je je sokken er van uit kunt wringen :woot: . Een en andere heeft tot verschillende herontdekkingen in de pile of opportunity geleid, gevolgd door (uiteraard) een zoektocht naar meer poppetjes :wink:
Nu een keer niet de good guys zoals Theo al aankondigt, maar een leger waar ik ongeacht de editie maar heel zelden tegen gespeeld heb - de Vampire Counts.
Het armybook heb ik kort geleden van Laurens gekregen, waarvoor veel dank :worship: :worship: . Het boek barst van de sfeer en inspiratiebronnen, echt prachtig om terug te zien. Meest opvallend is het gedeelte waar voorbeelden te zien zijn van creaties van hobbyisten die niet voor GW werken :yeah: .

Morgen de eerst update met foto's van 20 jaar oud plastic :skellie:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Guy » 02 jan 2022 13:33

Zoals beloofd een eerste plaatje van oud plastic :wink:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dit is het begin van een heleboel zombies; bij een Vampire Counts leger hoort natuurlijk een degelijke rotte kern .
De units moeten een mix worden van Empire bits uit eigen doos, gecombineerd met zombie onderdelen die van marktplaats zijn geplukt.
Hetzelfde idee wil ik loslaten op de skeletons, daar komt waarschijnlijk wat meer converteerwerk bij kijken dan simpel kitbashen.
Bovenstaande foto is bewust wat vaag om 't beeld van de 'shambling horde' te schetsen :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Rensdyr » 02 jan 2022 22:43

Cool cool cool!
Ik ga geen nieuw leger starten, maar wel deze kans aangrijpen om te proberen mijn Bretonnia leger af te maken :D
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 269
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor TROLL » 03 jan 2022 08:21

Dat is ook helemaal goed ^_^ houdt hier bij wat je paint en als het 2000pts is aan het einde van t jaar, dan is de missie geslaagd :laugh: zal ik je aan de eerste post toevoegen?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Rensdyr » 03 jan 2022 09:30

Ja, top!
Zal van de week eens beginnen met een overzicht van wat er al geschilderd is.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 269
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Bobske » 04 jan 2022 16:46

Squeek :rat:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3934
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Leandertje » 04 jan 2022 20:06

RATS! daar zat ik nou ook aan the denken.

helaas is DoW geen 6th... :(
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Nauseating Blue
 
Berichten: 650
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Guy » 04 jan 2022 20:33

@Leander Voor Dogs of War is er als het goed is een up-to-date armylist voor 6th edition - althans, zo ziet de pdf op mijn pc er uit :wink:
Wie houdt je tegen?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten