Frank's LOTR Blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Death Rider » 21 aug 2006 17:25

[quote="Beastherder"]
Met die regels voor pikes kunnen Uruk Hai volgens mij perfect funtioneren in een Warhammer-stijl phalanx formatie: 2 ranks pikes, een voorste rank met shields en captains en achteraan een banner.
Moet je van goede huize komen om daar doorheen te komen....



of je rijd er gewoon omheen en valt in de rear aan ;)

das nou de smurry met die uruks, ze zijn zo duur en dus daarom (bijna) altijd outnumbered. een slimme tegenstanders splitst z'n leger op en sandwiched je zeg maar. das nou weer jammer aan de rohirrim, de ruiters zijn nog duurder dan een uruk, maar de bases zijn zo groot dat je ze niet 1vs1 (of2 of 3 in het geval dat ze ondersteund worden) kan laten vechten met tegenstanders die strak tegen mekaar staan. korter gezegd: het is moeilijk om alle rohirrim op t zelfde moment te laten vechten bij een tegenstander die een "shield wall" gebruikt. genoeg gebabbeld, t ziet er weer puik uit frank. ga zo door B)
Death Rider
 

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2006 17:33

Zo, hier al een héle tijd niks meer gedaan, maar afgelopen zondag was dus het Hive Novio LOTR Toernooi 2006, en dus weer s tijd om mn Rohrrim en Uruks weer s uit de vitrinekast te plukken.

Afbeelding
Afbeelding

Het zal zeker al meer dan een half jaar geleden zijn dat ik voor het laatst gespeeld had, en met de fantas-campaign en zo had ik oo geen tijd gehad voor een opfris-battletje. Ik was dus vol zelfvertrouwen :dunno:

Het spelersveld was, zoals traditioneel bij Lotr, weer erg klein. Door 2 lastminute afzeggingen waren we welgeteld met 4 spelers :roll:
Maar goed, dan kun je nog steeds een paar leuke battles hebben, dus we zijn gewoon begonnen.

Eerste battle was met mijn UrukHai tegen Kevin zn Rohirrim.
Afbeelding

Hij moest doorbreken naar mijn tafelrand, en met alleen maar paardjes zou m dat wel s heel snel gaan lukken.
Gelukkig zijn Uruks erg taai, en het lukte me om hem goed tegen te houden, en met de juiste Heroic Moves te voorkomen dat ie een gat kon vinden om doorheen te rennen.
Afbeelding

Uiteindelijk had ik alleen nog een eenzame crossbowUruk over, maar hij was ook al flink onder half strength en moest dus testen of ie niet weg zou rennen. Theoden faalt zn test, en prompt besluit de overgebleven Royal Guard (die niet hoeft te testen zolang Theoden op tafel is) om ook maar naar huis te gaan. Daarmee komt hij onder 1/3 van zn leger dat kan ontsnappen, en word het toch een Minor Victory voor mij :D

Het grote duel van de battle was tussen deze UrukHai en Royal Guard, die wel 5 of 6 beurten in een bosje op elkaar in hebben staan hakken. Wel 2 keer kwam er een andere Rohirrim te paard helpen, maar die werd dan meteen tot moes geslagen :P
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2006 17:49

2e battle was tegen Sjoerd.
Deze jongen had het briljante idee om in een 350 pts toernooi een Mumak mee te nemen :blink:
Erg eng natuurlijk, maar dan kun je natuurlijk ook pech krijgen met de scenarios.
In deze battle moest hij zijn leger in tweeën delen, en dan met 1 deel (gekozen door mij :P ) proberen door te breken door mijn omsingelende leger.
Dus ik kon kiezen tussen een lege Mumak of 9 slecht bepantserde mensen zonder hero.
mmmmm...... lastig hoor ^_^

Afbeelding

Dit was dus te makkelijk voor woorden, en binnen 2 1/2 beurt was ik al winnaar.
We hadden nog wat tijd voordat het andere potje klaar was, dus we hebben voor de fun ook nog een battle gespeeld mét de Mumak. Ik heb m toen ook verslagen, want zo in zn eentje tegen paarden word ie al snel omsingelt (en het hielp niet dat Sjoerd al zn Stampede testen faalde en we mijn Terror-tests vergaten :) )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2006 18:16

Battle 3
Weer met mn Uruks, nu tegen de Minas Tirith-jongens van Thomas (met een paar verdwaalde elfjes ertussen ;) )

Een 'gewone' pitched battle dit keer, dus doorknokken tot er iemand neerviel.
Ik vond een mooi hegje om mn Crossbows achter te verstoppen en ik zette er ook wat andere Uruks bij, en de rest aan de andere kant van een rots, op mn rechterflank.
Mn tegenstander splitste vervolgens zn troepen ook in 2 delen, en het leek op 2 afzonderlijkeveldslagen uit te lopen. Maar ik trok vervolgens bijna al mn troepen naar de rechterflank en begon dus met een grote overmacht zijn rechtergroep in elkaar te slaan. De groep die op mn crossbows afkwam bleef dit echter in rustig tempo doen, zodat hij zn bogen kon blijven afvuren. (die allemaal in het hegje bleven steken :dunno: )
Tegen de tijd dat deze groep dus aan het vechten te kwam had ik de andere helft van zn leger al flink onder de zoden gestopt en kon de rest van mn Uruks dus te hulp schieten.
Afbeelding
Uiteindelijk dus zwaar gewonnen, alleen zn Hero kon de dans ontspringen.


Tijd voor de einduitslag dus
Afbeelding

Met zo'n klein spelersveld zaten hier geen grote verrassingen bij, en ik kon dus voor de 2e keer de Golden Cave Troll in handen nemen :1:
Afbeelding

Ik heb genoten van de dag, maar het is toch jammer dat we op de club zo weinig vaste LOTR spelers hebben.
Ik vind het echt een leuk spelletje. De basisregels zijn wat simpel, maar deze grotere legers word het tactisch toch echt interessant, waarbij je echt moet gaan nadenken over beweging en het belang van die ene Heroic Move.

Volgende keer weer.... :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Sleepybear » 10 okt 2006 08:33

Ten eerste gefeliciteerd! :D
Ik vind het jammer dat ik niet heb kunnen komen (school :dry: ). Ik wil graag wel een keer tegen jou battlen. Ik heb nog helemaal niet zo veel ervaring (een paar keer met maurice thuis gebattled).
Sleepybear
 

Berichtdoor Ranger of the North » 10 okt 2006 14:03

nou het toernooi was een groot (eigenlijk redelijk klein, maar dat is weer een ander verhaal) succes !
Erg leuk om te battlen tegen Frank, of de anderen, maar inderdaad jammer dat er niet zo veel LOTR spelers zijn.
Volgende keer/jaar weer !:D
Ranger of the North
 

Berichtdoor henerius » 10 okt 2006 14:36

[quote="Sleepybear"]Ten eerste gefeliciteerd! :D
Ik vind het jammer dat ik niet heb kunnen komen (school :dry: ). Ik wil graag wel een keer tegen jou battlen. Ik heb nog helemaal niet zo veel ervaring (een paar keer met maurice thuis gebattled).


Komende donderdag heb ik geen battle in de campaign. Ik neem mijn Lotr wel mee misschien hebben anderen ook interesse om wat te spelen. Ik wel in ieder geval.





PS Frank steek deze post maar los en gooi hem maar in hive zaken. of mocht het donderdag geweest zijn.... haal hem maar weg....
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Sleepybear » 10 okt 2006 17:34

Nou, als ik een keer wil gaan battlen, spreek ik af. Ik kan namelijk neit zomaar effe naar nijmegen.. eerst een klein uur in de bus zitten.. :S
Misschien een keer ergens in de herfstvakantie?
Sleepybear
 

Berichtdoor Beastherder » 01 okt 2007 16:18

Een jaar niks gedaan aan LOTR, maar het was weer tijd voor de Golden Cave Troll, en als ie er zo bijstaat, móet je natuurlijk weer meedoen ;)

Afbeelding

Zoals traditioneel bij onze LOTR toernooitjes was het weer stampesdruk :P
heel knus gezellig met zn viertjes, dus -_-

Afbeelding

Eerste battle was een Breakthrough missie, waarbij mijn Rohirrim de overkant moesten halen.
1 hoek uitkiezen, dus, en daar zo snel doorheen breken dat de tegenstander geen tijd heeft om de rest van zn leger er bij te halen.
Met allemaal cavalerie zou dat een eitje moeten zijn, toch?
Afbeelding

Mn jongens gooiden zich vol vertrouwen op het groepje boogschutters dat de rechterflank bewaakte, maar dat ging niet bepaald als gepland :blink:
Ik kreeg echt niks dood, en de rest van die Uruk Hai begon als snel veel te dichtbij te komen
Afbeelding

Gelukkig zaten de dobbels toen een beurtje mee, en Eomer kon met genoeg kameraden van tafel rennen om van een Minor Victory verzekerd te zijn. De arme Merry bleef achter op tafel met slechts 2 andere Rohirrim om de aftocht te dekken (Eowyn had al het loodje gelegd :( )
Afbeelding

Hij werd prompt aangevallen door Uruks, en ik had m eigenlijk al opgegeven. Maar hij wist zn combat te winnen en zelfs een Uruk dood te slaan ^_^
De volgende beurt kon hij zn puntje might gebruiken voor een Heroic Move, en zo kreeg ik nèt genoeg modellen van tafel om toch nog een Solid Victory te halen B)

Afbeelding

2e battle was mijn Uruks tegen Henny zn dwergen, om de controle van de Objective in het midden
Afbeelding

2 supertaaie legers tegen elkaar, dus dat eindigde in een grote scrum in het midden van het veld
Afbeelding

Na een tijdje knokken werd het toch wel duidelijk dat mijn Uruks sneller gingen liggen dan de dwergen :(
Gelukkig hield ik het nog net lang genoeg vol om er een Minor Defeat uit te halen.

Afbeelding

Aan de andere kant was het ook lekker spannend, met op het laatste 2 zéér kleine legertjes rond de objective (voornamelijk om dat de Gondorians die dag niet al te moedig waren en wegrenden)

Afbeelding


3e en laatste battle was wederom mijn UrukHai, nu tegen Gondorians.
de twee phalanxen stonden al snel tegenover elkaar, terwijl mijn 'skirmishers' (berserkers en wildmen) een afleidingsmanoeuvre deden over de rechterflank en aan de linkerflank kwam er een flink blok gondorian cavalerie aan.
Afbeelding

de dobbelstenen in deze battle waren echt bizar in mijn voordeel.
Het begon met mn crossbows, die in 1 beurt met 3 schoten de paarden van een hero en een ridder neerschoten, én een ridder dooden.
Afbeelding

Toen de combat kwam tussen de 2 phalanxen, leken mijn Uruks echt onoverwinnelijk. Bijna iedere combat werd door mij gewonnen en kostte een Gondor leven. En niet 1 beurt, maar wel 3 beurten lang ging echte iedere dobbelsteen in mijn voordeel :blink:
Afbeelding

Uiteindelijk bleef dus alleen de ene hero over die te laat aan kwam lopen omdat zn paard onder hem vandaan was geschoten :D
De battle stopte zo gauw iemand onder 25% kwam, maar het laat zich raden hoe deze situatie was afgelopen :P
Afbeelding

Tijd voor de einduitslag, en voor de 3e keer op rij mag mijn naam op de trofee komen te staan :1:
Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor henerius » 01 okt 2007 22:48

Die laatste battle van mij het toernooitje was echt helemaal kansloos. Ik heb nog nooit in een battle zoveel fouten op elkaar gestapeld. En dat voordat het feest goed en wel bezig was.... tjuu!
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron