Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2006 18:15

Tja
een duidelijker einde van mijn 'winning streak' had ik niet kunnen hebben :snif:

Ik zal nog jaren met weemoed terugdenken aan die goede oude tijd dat mijn dwergen een jaar lang ongeslagen bleven :hiho:

Ik zal mijn leger iig aanstaande donderdag meenemen om weer wat zelfvertrouwen op te bouwen, dus wie wil?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Leander » 15 mei 2006 19:29

dat 40K siam hann eldar leger is van nico.
daar spelen harald of ik wel elk toernooi een keer tegen, leuke en goede speler.
dit keer mocht ik weer tegen hem en bracht het eraf met een minor victory (ronde 2) lang leven escalation.
Leander
 

Berichtdoor henerius » 15 mei 2006 19:48

[quote="Beastherder"]
En onze Henny tijdens de eerste ronde
Afbeelding
De enigste battle die ik won. Effe voor de duidelijkheid ondanks 1 solid win 1 minor loss en 1 solid loss heb ik meer dan de helft van de punten van fantasy bijelkaar gespeeld. Dat deed ik vorig jaar ook, maar ja. Toen werden we derde. :blink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1513
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2006 20:00

Henny, onze hoop in donkere dagen :P


Nee, het was niet bepaald ons sterkste optreden ooit :unsure:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor drava » 15 mei 2006 22:44

Nee mij ging het bepaald ook niet voor de wind. Ergste was wel toen ik een unit Black Knights plus Wight Lord met mijn Chosen Knights of Khorne plus exalted champion chargde en niks dood sloeg en hij terug sloeg met 5 killing blows :blink:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 569
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2006 16:44

Slechts een week na de Battle of the Clubs wéér een toernooi.
Dit keer de Fanatic ge-organiseerd door Moenen en ons eigen clubje.
Dus ook al was het dit keer lekker dichtbij in Nijmegen, was het toch weer vroeg opstaan, nu om te helpen opbouwen :zzz:

De bosjes en heuveltjes bij Moenen uit de kelder gehaald, en met de hulp van Harald zn vader zn bus naar het buurtcentrum gebracht
Afbeelding




Daar stonden al een paar andere vroege vogels te wachten, konden ze mooi meteen even helpen sjouwen :P
Afbeelding




Een mooie zaal, moeten alleen nog wat tafels in
Afbeelding




Een uurtje later zijn we dr helemaal klaar voor en de meeste spelers zijn ook al op komen dagen
Afbeelding





Klaar voor de eerste battle: Orcs& Goblins
Sympathieke tegenstander en een zeer vermakelijke opening van de dag
Afbeelding




Aaargh! Giant. :blink:
Het kreng wilde maar niet dood en viel uiteindelijk om in de unit waarmee die aan het vechten was :snif:
Uiteindelijk de blokken Orcs verslagen in combat, maar mn shooty units werden weer s opgevreten door cavalerie.
12 Victory puntjes meer en het was een overwinning voor mij geweest, maar het bleef bij een Draw
Afbeelding




De organisatie van GW :unsure: houdt de boel in de gaten
Afbeelding




Genomineerd voor best geschilderde leger, dus weer even poseren voor een groepsfoto ^_^
(1500 punten deze week, ipv 2000, dus de samenstelling is iets anders)
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2006 17:19

De andere genomineerden:

Onze eigen Martijn Broeren
Afbeelding



En de uiteindelijke winnaar
Afbeelding




Battle2 was tegen de Undead die uiteindelijk de winnaar Best Army zou worden.
Undead zijn zeker niet mijn favoriete leger om tegen te spelen en ik vond het eerlijk gezegd niet zo'n vriendelijke speler, dus ik ben bang dat ik een paar keer onsportief ben geweest :unsure:
"Nee sorry, je hebt je zombies al bewogen, dus die beslissende charge van die Black Coach mag niet meer" :whistle:
Leverde uiteindelijk wel een Minor Victory op, maar ook een tikje schuldgevoel.
Afbeelding
Afbeelding




En nog wat clubgenoten
Rechts Leander, opgeroepen als reserve-speler. De arme jongen moest met Tomb Kings spelen, een leger waar hij niet bekend mee is :dunno:
Afbeelding



En er was ook wat te doen voor de kids B)
Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2006 17:36

Derde battle was tegen Chaim zn Khorne leger.
Ietwat een deja-vu gevoel, want in de campaign vorig jaar zaten we elkaar ook al constant in de haren
Afbeelding
Afbeelding



Jawel, ook Chaim valt voor de 'Nas-tactiek'
Een unit hondjes achter terrein verstoppen om niks anders te doen dan Table-quarter claimen ^_^
Afbeelding



Vlak voordat de strijd écht losbarst.
Het zou een vréselijk spannend potje worden, met meerdere keren dat het verloop van de complete veldslag van 1 dobbelrol afhing.
Echt genieten, en uiteindelijk een welverdiende gelijkspel.
Afbeelding




Het einde van de dag nadert, en Rudy en Henny spelen voor ceremoniemeester
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Uiteindelijk toch nog derde geworden :3:
lang leve de schilder-punten :P
Maar al snel moest er weer gesjouwd worden
Afbeelding
Afbeelding




Na even snel met Martijn en Simon een pizza te hebben gepakt, was de rest van de avond dit mijn uitzicht:
Bandrepetitie
Afbeelding
(instrument heb ik nooit leren spelen :salvatore: , maar een beetje aan knopjes draaien kan ik wel ;) )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 29 mei 2006 16:11

Ondanks de 'gemengde' resultaten van de afgelopen 2 toernooien blijf ik er bij dat de samenstelling van dit leger in orde is.
Mn toekomstige schilderplannen zijn er dan ook op gericht om dit leger eerst 'up to date' te krijgen met mn nieuwe schilderstijl voordat ik er nieuwe dingen aan ga toe voegen. (maar zelfs ik geloof niet dat ik daar aan kan houden :P )

Eerste projectje is de voorste rij van de unit met Great Weapons. Deze voorste rij is veel eerder geschilderd dan de rest van de eenheid en ziet er echt minder uit, erg lullig aangezien dit het meest zichtbare deel van de eenheid is :roll:
(ook een tip voor anderen: schilder de voorste rij met command als laatste, als je de techniek helemaal onder de knie hebt ;) )


oud:
Afbeelding


nieuw (WIP):
Afbeelding

belangrijkste verschil zit m in de huid, wat meer diepte in het blauw-wit en een andere pose voor de musician (die oude loopt er bij als een Igor :huh: ).
Lijkt minimaal, maar als ik het niet doe blijf ik me er aan ergeren :dunno:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 29 mei 2006 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 29 mei 2006 16:25

Die Great Weapon-jongens zijn bijna af, volgende project wordt de Runesmith:

Afbeelding

Dit is ondertussen echt een oud model (het oudste in het hele leger) en de schilderstijl is echt niet meer vergelijkbaar met de rest.
Erg irritant, want als character is het wel een aandachtstrekker.
Hoog tijd dus voor een opvolger, en deze staat al in de undercoat:

Afbeelding





Daarna word het tijd voor de grootste unit, 25 warriors met hand weapon en schild:
Afbeelding

Dat zal nog een hele klus worden om die te vervangen, en ondertussen zal ik waarschijnlijk wel meerdere keren worden afgeleid (cannon-crew, engineer, longbeards... :roll: ) maar het begin is alvast gemaakt:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron