Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2007 18:38

2e battle was weer tegen Ogres, ditmaal die van Marijn.
Afbeelding

Geen heuvel in de deployment zone, dit keer, dus het opstellen van de troepen vereistte nu heel wat meer denkwerk, maar het eindresultaat was toch redelijk solide
Afbeelding

Een mooi overzichtshot, en mijn probleem is duidelijk. De Ogres hebben veel meer combat-units, en de kunst is dus weer om toch 1 op 1 combats voor elkaar te krijgen.
Afbeelding

De oplossing voor het probleem:
- Shooting: de Organ Gun kreeg het voor elkaar de 2 Maneaters weg te vagen, en ook andere units kwamen wat kleiner aan dan ze aan de battle begonnen.
- Slayers! :slayer de Slayers hadden ook deze battle weer een heldenrol en hielden 2 units beurtenlang op en stierven weer tot de laatste man B)
Afbeelding

Dus toch weer voornamelijk 1 op 1 combats, die ik kon winnen. De Ogres konden helaas toch nog aardig wat rally-en, dus dit keer een Solid Victory.
Afbeelding

Met 2 gewonnen battles stond ik eerste op de tussenstand, en een derde overwinning in 3 jaar leek binnen handbereik :D
Maar dan moest ik eerst mn 3e battle spelen en winnen, dit keer tegen de Orcs&Goblins van Theo.
Afbeelding

Een klein heuveltje dit keer, maar 'levend fort' was weer de orde van de dag.
Afbeelding

Voor mn Slayers geen heldenrol dit keer, die werden stukje bij beetje weggeschoten en kwamen niet in combat :(
Mn shooting kreeg het voor elkaar om de kleine units cavalry uit te schakelen, en de Orc BSB kreeg een kanonskogel op zn hoofd en faalde zn 'Look Out, Sir' :P
Afbeelding

De Orc Shaman blies vervolgens zn eigen hoofd op met een Miscast, en de unit met mn generaal versloeg de Black Orcs op de linkerflank
Afbeelding

Alles leek redelijk volgens plan te gaan, maar toen werd mn rechterunit in de flank ge-charged door Trollen, en was hopeloos verloren. :snif:
Beide kanten aardig wat casualties, maar na wat rekenwerk was het toch nog een Minor Victory voor mij.
Afbeelding

Wat andere spelers, met Martijn Nas als full-time toeschouwer :P
Simon had de vorige avond wat diep in het glaasje gekeken :drunk: dus die zat er deze dag niet helemaal honderd procent bij :zzz:
Afbeelding

Tijd voor de Einduitslag
Afbeelding
Afbeelding

Weer de winnaar :1:
Go Dwarfs! :hiho:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Furios666 » 15 okt 2007 19:10

Jup, goed gespeeld Frank, ook al heb ik je niet getroffen. Zie ook een aantal foto's terug de proxy-droppod/Carnifex....nice :)

Ik lijk wel te slapen in die ene foto...goed beeld van mijn dag :P

Gefeliciteerd Frank! :tu:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Berichtdoor Rogier » 16 okt 2007 08:40

Haha, leuk potje was dat Frank! je vergeet er bij te zeggen dat je zeer effectieve shooting had.

Die Ogres van me komen er op de foto's vanwege de flits niet echt goed vanaf trouwens! :(
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Avatar gebruiker
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 13 maart 2006 22:56
Woonplaats: Vught

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 okt 2007 11:28

Gefeliciteerd Frank! Goed gedaan!

Echt jammer dat ik er niet bij kon zijn... Oh well, there's always next year!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor marinus-1990 » 16 okt 2007 17:35

jah mooie battles waren het ;)
marinus-1990
Lover of Squigs
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 22 aug 2007 14:54
Woonplaats: bemmel

Berichtdoor Beastherder » 06 apr 2008 16:54

De Battle of the Clubs komt er weer aan, en na veel dim-dammen heb ik toch maar besloten om mn dwergen weer mee te nemen.

Het toernooi is nu 2200 punten en voor mn eerste keus, Beastmen, had ik niet genoeg punten en geen zin/tijd om die er bij te schilderen.

Dwergen heb ik daarentegen meer dan genoeg :yes: maar het leek me een goede gelegenheid om mn Ironbreakers uit te breiden naar 20 man.
Ze waren vroeger altijd met 16, en dat was toen (vorige editie) net genoeg voor de volle rank-bonus.
Tijden veranderen, zullen we maar zeggen, en het uitbreiden van deze unit stond dus al een tijdje op de 'to-do' lijst ;)

Gelukkig zijn het geen moeilijke modellen om te schilderen (Aap noot mies practisch alleen pantser) dus dat moet ik toch ruim op tijd af kunnen krijgen ^_^

fase1:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2008 17:28

en klaar

Afbeelding

schiet altijd lekker op met die Ironbreakers
smeer ze in met Boltgun Metal, doop ze in de Black Ink en je bent al voor driekwart klaar :P

ik heb geprobeerd om ze zo veel mogelijk op de rest van de unit te laten lijken, maar die is al 5 (gokje?) jaar oud en zeker de baarden zien er veel beter uit dan de oude modellen :P
maar als ze dadelijk in de unit staan zullen ze zeker niet uit de toon vallen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor drava » 13 apr 2008 18:35

Hippe blikjes Frank! :P

Jeuken je handen nu niet om de andere baarden up te daten? ;)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 570
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2008 19:36

yup

nog plannen zat voor die baarden ^_^

blijft toch de eerste liefde, hè ;)


Afgelopen donderdag ook weer gevochten met de jongens en na al dat gepruts de afgelopen maanden met Beastmen en Goblins is de stugge betrouwbaarheid van de dwergjes toch weer heel erg bevallen :hiho:

k heb eerst nog wat andere projectjes af te maken, maar daarna....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 10 nov 2008 17:16

Mn dwergen mochten gisteren eindelijk weer s de koffer uit, ditmaal voor ons eigen clubtoernooitje, de Golden Griffon 2008

Foto's staan HIER

Al maanden geen Fantasy meer gespeeld, maar ik viel zonder problemen weer terug in het oude, vertrouwde ritme van mn dwergjes.

Helaas kon ik de winning streak van de afgelopen 3 jaar :blink: niet volhouden, en werd ik dit jaar 'slechts' tweede :2:

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6140
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten