Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 07 mei 2007 21:17

De Battle of the Clubs is weer geweest.

Voor een vol report
http://www.hivenovio.nl/viewtopic.php?p=8004#8004
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 27 mei 2007 16:20

Zo, na een tijdlang met mn 600pts goblins bezig te zijn geweest, heb ik toch maar weer een dwerg opgepakt.
Of eigenlijk wel 3

Afbeelding

Ik vond het zo onderhand wel tijd om eindelijk s mn Lord op shieldbearers te schilderen.
Ik heb dit model meteen gekocht toen ie uit kwam (al weer 6 jaar geleden! :blink: ) omdat ie zo cool was.
Toen kon alleen die ene special character op dat schild staan, dus dat nodigde niet uit om meteen aan het schilderen te gaan.
Met de nieuwe regels mag iedere lord dit doen, en het is nog s een zeer nuttige upgrade ook B)
Hoog tijd dus voor Lord Varek Torakson om zich dit nieuwe vervoermiddel aan te meten.

2 dagen aan geschilderd en het schiet al lekker op.
Ondanks dat het 3 zeer gedetailleerde pupkes is, gaat het vrij vlot, want het is bijna allemaal pantser en sieraden. Morgen begin ik aan de metallics, en dan kan ik waarschijnlijk morgenavond al de verschillende onderdelen aan elkaar vastmaken.

Volgende week het eindresultaat
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor drava » 27 mei 2007 18:29

En altijd goed voor het laten opvallen van je dwergen bij schildersprijzen ;)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 569
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 03 jun 2007 21:18

Yeey

Mijn dwergen hebben eindelijk een leider die er met kop en schouders bovenuit steekt :P

De 4 delen (de 2 dragers, het schild en de generaal) zijn allemaal apart geschilderd om er bij te kunnen, dus het eerste punt was er 1 geheel van te maken.
De 2 bases zijn hier met wat plasticard en putty aan elkaar vastgemaakt en bijgeschuurd om het egaal te maken. Pas toen dat stevig vast zat heb ik het schild er op geplakt, zodat er op die verbinding geen spanning komt te staan.

Afbeelding

Voordat mn generaal er met zn poten op gaat staan wilde ik nog wel een foto van dat mooie schild.
Je ziet ook het gat waar dadelijk de pin van de lord zn voet doorheen gaat.

Afbeelding

En het eindresultaat: een vaste toevoeging voor al mn toekomstige 2000+pts legers

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Taurgle » 03 jun 2007 23:23

Mooi werk hoor, jeetje.
Hive Novio heeft een aantal zeer sterke schilders - indrukwekkend werk!

Vooral dat schild heeft erg mooie tinten, geweldig.
Ik kan een hoop van jullie leren zie ik :laugh:
Taurgle
 

Berichtdoor Atze » 04 jun 2007 05:05

Dat is in ieder geval wel een leider waar je trots op kunt zijn :)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Richard » 04 jun 2007 13:45

taaie knakkers die dwergen. (maar dat wisten we al wel)
die lord (dikke buik, zwaar harnas, grote bijl, grote helm) zal samen met dat schild wel aardig wat kilotjes wegen.
hoe snel komen deze lui nog vooruit?

PS. prachtig geschilderd!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Berichtdoor Benman » 04 jun 2007 18:41

Frank, topstuk keruhl. :wub:

Ennuh, met standaard S4 en T4 lopen ze net so snel met 'belading' als zonder. Zonder knieën maakt dat sowieso weinig uit.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Berichtdoor henerius » 04 jun 2007 19:14

[quote="Benman"]Frank, topstuk keruhl. :wub:

Ennuh, met standaard S4 en T4 lopen ze net so snel met 'belading' als zonder. Zonder knieën maakt dat sowieso weinig uit.


die standaard S4 is nieuw voor me! hebben dwergen nu tegenwoordig S4?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1515
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2007 17:59

Zo, al weer een hele tijd geleden dat mn dwergen wat aandacht hebben gehad, veel andere projecten hebben mn aandacht gevraagd.

(oh, en @Henny, beter laat dan nooit, gewone dwergen hebben uiteraard S3, maar deze shieldbearers zijn natuurlijk 'elite' dwergen als Ionbreakers of Longbeards, en die hebben wel S4)

Maar gisteren was het weer tijd voor ons jaarlijkse clubtoernooi, de Golden Griffon, en dan zijn mn oude, trouwe Dwergen toch duidelijk weer de eerste keus om mee ten strijde te trekken. :hiho:
Ik had al bijna een half jaar geen potje Fantasy meer gespeeld, maar na al die jaren ervaring met dit leger had ik er toch redelijk vertrouwen in dat dat geen probleem moest zijn.

Dus om 10 uur op een zondagochtend zat de organisatie klaar voor een nieuw toernooi
Afbeelding

Afbeelding

Eerste potje was tegen een oude bekende: Rogier, met zn Ogres
(overigens waren er flink wat Ogre spelers, 3 van de 8 spelers :blink: )
Rogier staat altijd weer garant voor een prachtig uitziend leger, dus dit was zeker één van de best uitziende battles van de dag
Afbeelding
Afbeelding

Ik had een aardige heuvel in mn Deployment Zone, dus de tactiek was een traditioneel 'levend fort'
Afbeelding

3 flinke blokken beschermen de shooty stuff, en de Slayers gaan naar links om daar de flank te beschermen.
Afbeelding

Het meest rechtse blok kreeg door Magic een Panic-test, en die werd gefaald :huh:
Even zag mn mn formatie er wat zwak uit, maar gelukkig kon ik dat weer snel rechttrekken
Afbeelding

Met manouvreren en een flinke portie geluk kreeg ik het toch voor elkaar om de combats te krijgen zoals ik dat wil, namelijk 1 op 1, zonder flank-aanvallen, etc. Een goed blok dwergen met een minimale character zou, als het goed is, bijna iedere tegenstander moeten kunnen hebben in de voorkant.
Afbeelding

De Slayers deden ondertussen precies waar ze voor bedoeld waren, en stierven een glorieuze dood door de Leadbelchers beurten lang vast te houden.
Afbeelding

De andere 1 op 1 combats werden gewonnen en de blokken Ogres werden na wat ge-pursuit weggevaagd.
Bijna geen casualties aan mijn kant, dus een Crushing Victory
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 15 okt 2007 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron