Deam & Dam: FANTASY scenarios 1.0 en playtest

Alles over dit toernooi van 2008 hier.

Berichtdoor Beastherder » 07 dec 2008 20:56

hmmm :ermm:
ik vind het persoonlijk niks om spelers te dwingen tot het schilderen van modellen.
voor iets heel groots als het GT kan ik het me nog voorstellen, maar voor zoiets als dat van ons vind ik het erg ver gaan.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Richard » 07 dec 2008 21:25

zei degene die een dikke kans maakt die een eventuele prijs daarvoor in de wacht te slepen ;)
Laatst bijgewerkt door Richard op 07 dec 2008 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Berichtdoor TROLL » 07 dec 2008 23:11

ik ben het met frank eens, we kunnen niet mensen dwingen om meer moddelen te schilderen dan hun leger.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 dec 2008 18:08

Ik vind eigenlijk ook niet dat messengers mee moeten tellen voor painting points. Als je ze geschilderd hebt oke, maar zo niet dan is dat niet erg.

Ik denk dat weinig spelers het erg vinden als een dwergen leger drie of vier shooting elementen een beurt lang op messengers laat schieten ipv op zijn troepen. Als je daardoor de dwergenspeler van tafel speelt is het verlies van de messengers het mischien wel waard.

Daarnaast zijn de messengers single-models, worden ze pas laat gedeployed en kunnen dus optimaal gebruik maken van terrein om buiten bereik van shooting units te blijven.

Dit scenario staat momenteel wel het meeste op de tocht om geschrapt te worden, maar van de andere kant is het waarschijnlijk ook het interessantste scenario. De andere twee zijn niet heel bijzonder.

(PS: Het idee komt van een prisoner exchange scenario van een teamtoernooi in maastricht. Een heel vet scenario, maar dat had +/- 2 A4-tjes aan uitleg over hoe het werkte, en dat leek me niet zo handig)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Caladai Doomblade » 21 dec 2008 15:15

Oke, ik heb het scenario iets (heel iets) aangepast. Zo als hieronder staat het nu in de rulespack, maar ik ben nog steeds op zoek naar mensen die het willen playtesten, en mij willen vertellen hoe dat ze beviel.

Veranderingen: messengers hebben een movement meer (M5) en je krijgt nu dus 100 VP als ze aan het eind van de battle in je tegenstanders deployment zone staan.
Afbeelding
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Benman » 21 dec 2008 17:35

Sowieso kun je de messengers niet meetellen in painting points want dan hebben vrijwel alle spelers van de club al een voordeel t.o.v. de niet clubleden die het eventueel niet van te voren weten ..... magnie!!

Ik neem aan dat je je messengers niet alleen als een dwaas naar de overkant laat rennen? Je kunt 'm ook tot de helft mee laten lopen met een unit waardoor deze beschermd is tegen shooting buiten 'line of sight' (behalve canonshooting) en daarna pas laten sprinten.
De regel m.b.t. shooting on single models within 6 inch of a unit" geldt toch nog? Of is dat niet meer? (Te lang geen Fantasy meer gespeeld . -_- )

Achja, het ene leger zal tóch meer moeite hebben met Messengers dan het andere leger. Cavalry legers met een messenger zullen het niet zo erg vinden dat een Messenger M5 heeft. Dan loopt en marcheert hij bijna mee met de Cavalry. Ook zal een Cavalry leger (met een aantal Cavaly-units) véél minder moeite hebben om de Messengers te stoppen waarin Dwergen wat meer moeite zullen hebben met hun M3. (Ook al hebben dwergen dan weer wat meer shooty-stuff als het goed is). Een single model is nog wel altijd -1 to shoot at.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Berichtdoor marinus-1990 » 21 dec 2008 17:58

je kunt het in de regels zetten maarja ik ben ook van mening verandert over messengers schilderen. daarnaast geld die regel van binnen 6 inch niet meer en heb je ook nog heuvels die je over units laat heen kijken.
marinus-1990
Lover of Squigs
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 22 aug 2007 14:54
Woonplaats: bemmel

Vorige

Keer terug naar Deamons & Damsels 2008

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast