Warhammer 40.000 Campaign

Berichtdoor vhati » 21 apr 2008 19:20

klinkt allemaal prima, 1 vraagje alleen: zijn de veteran skills ook een strategy. Oftewel zijn ze voor 1 beurt geldig en is de combinatie die je maximaal per beurt kan krijgen : 2 strategy, 1 strategy+1veteran skills, 2 veteran skills?

Je hebt zeker mijn interesse gewekt. ben alleen benieuwd of alle puntenaantallen beetje gebalanceerd zijn :)
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Berichtdoor Caladai Doomblade » 21 apr 2008 19:33

veteran skills zijn ook een strategy, je kunt maximaal per BATTLE 2 strategy inzetten. Als je 3 battles hebt mag je elke battle 2 strategies. Op die manier kun je zelf combinaties maken tussen strategies. Dus inderdaad per battle 2 strategy, 1 strategy + 1 veteran skill of 2 veteran skills. Ze zijn dus ook maar 1 beurt geldig.

De gedachte is dat je als generaal veterans met specifieke vaardigheden naar een battle stuurt waar hun skills het beste tot hun recht komen, of units een speciale training geeft om gebruik te maken van zwakheden in je tegenstanders. Je leger is heel groot, en het grootste deel heb je nodig om je territory te bewaken en/of de bevolking te onderdrukken, vanuit die grote legermacht kun je troepen wegtrekken om een offensief te beginnen. Vandaar dat je ook elke battle een nieuwe legerlijst mag maken.

De lijst met strategies is wat ik tot nu toe heb verzonnen, ik wil eigenlijk nog een paar veteran skills er bij, maar dat komt misschien nog.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 apr 2008 07:20

Zijn er morgenavond een paar mensen die de campaignregels zouden willen testen? Zonder battles deze keer, om eerst even de grootste oneffenheden er uit te halen. Even om tafel zitten en een paar beurten orders geven en kijken hoe dat zou lopen?


Oh, en een update van de map. Heb bergjes getekend en landsgrenzen getrokken voor ongeveer 5 spelers (nu 60 territories). Volgende stap zijn namen voor de landen. Ik denk dat ik de kaart het beste op een stalen plaat kan bevestigen zodat we magneten kunnen gebruiken. Grote magneten voor wie welk territory heeft, en kleintjes voor forward bases.
Afbeelding

Misschien nog wat rivieren toevoegen. Ziet denk ik wat realistischer uit.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Atze » 23 apr 2008 07:25

Sorry, donderdag ben ik er niet, anders had ik graag meegeholpen.
De kaart ziet er netjes uit moet ik zeggen ^_^
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bob » 23 apr 2008 12:54

kaart is vet en magneten zijn een prima idee (trust me punaise weken niet en die vlaggetjes van fantasy vallen er ook uit
Ik zal eens kijken hoeveel supermagneten ik nog heb.
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 11 okt 2008 23:02

Berichtdoor Dragorius » 24 apr 2008 10:14

Dit wordt echt supervet!!! Ik ben er vanavond bij, zal ook mee kunnen helpen wat betreft orders oefenen.

Erg coole map Laurens!
In Space, There Is Only Binary... :P
Avatar gebruiker
Dragorius
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:40
Woonplaats: Fsssht ... Ik ben een Lictor!

Berichtdoor Bob » 24 apr 2008 12:43

ik lees dit nu pas (stiekem op werk ;)
maar ik ben er vanavond dus wil wel even testen
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 11 okt 2008 23:02

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 apr 2008 14:57

Thanks jongens. Ik neem een kaart mee en wat shit om dingen te markeren. Oh, en de regels natuurlijk! Ik ben er al vroeg, want ik ga ook nog dwergen meppen... (zo heb je niets, zo heb je een avond vol...)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 apr 2008 17:49

De Map is nu bijna af. Ik moet alleen de legenda nog afmaken, een schaal er opzetten en dan is het klaar denk ik.

Hier is ie dan:
Afbeelding

De territories:
Solle Qua
Carque (H)
Yvac

Carplusa
Deln
Porta (H)
Khal
Veldt (H)
Ghir
Tridat
Shurkan
Ordina
Erygt
Corrama
Ramin (H)
Tar (H)
Benzal (H)
Salivar

Eder Vaan
Geravin
Evaran
Hastar Hive (H)
Terradan Lowlands
Werdan
Devar
Layars Edge

Loch
Durban Hive (H)
Macon Mountains
Connor Highlands
Shannigan

Marconia

Marconia

Felderban
Durberg (H)
Bren
Hagenfelt
Altenstell
Bann
Dunst
Twinstad (H)
Endstel (H)

West Hatari
Hiro (H)
Hita Kati

Hukira
Somu (H)
Mitashi
Takare
Kun Sai
Gei Han
Daikir (H)
Otarin
Itaka
Uraki
Jadin

East Hatari
Exo
Mariri
Mati
Barazon
Zil (H)
Harivar
Carras
Ilasi
Taxiro
Pendung
Banon (H)
Caraban

Ik ga de regels nu netjes in orde maken, en dan nog eens testspelen. Dat ga ik denk ik gewoon via de site doen. Deelnemers kunnen orders dan doorgeven, ik rol procenten voor battles en de resultaten verschijnen dan hier op de site, en dan kunnen er nieuwe orders gegeven worden. Dat maakt het iets realistischer dan even een half uurtje bij moenen denk ik.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Beastherder » 28 apr 2008 18:43

d#mn

blijft er zeer cool uitzien


als je nou nog een jaar wacht met het starten van de campaign, dan heb ik mn Guard ook misschien af om mee te doen :P

anders lijkt het mij ook een zeer goede aanleiding om met mn Flesh Tearers verder te gaan, want meedoen wil ik zeker :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Campaigns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast