Warhammer 40, 000 Campaign 2008

Berichtdoor shogun » 30 mei 2007 13:08

revised rules:

Voorbeeld in de rules:

[I]Harald kiest de SK Tank Killers van Bobske

Hij kiest de Special kaart Tankhunters van Bob
Bobske verliest zijn TK Aquarius 1 en zijn SK Tank Killers maar krijgt hiervoor de 2 FK Troops van de stapel[/I]

Bob beschreef in de eerste regels dat je kaarten van de tegenstander kan "jatten", en komt daar op terug in het voorbeeld in de revised rules.

Persoonlijk ben ik voor het "nadeel" voor de winnaar omdat op die manier de winnaar met moeite de top moet bereiken en gewaardeerd wordt voor zijn spelinzicht/strategie en niet zijn bonuskaartjes. Ik heb een tijd terug een Intellegentie test moeten doen voor een sollicitatie en In die computertest werdt na elk goed antwoord de volgende vraag moeilijker en andersom. Op die manier werdt er gekeken wat jou "top" is.

Maar ik vind het geen goed idee als Bob dit meteen toe gaat passen. we moeten inderdaad effe aankijken hoe het gaat en we kunnen altijd nog kiezen om het te veranderen. Al moet ik zeggen dat de reden: Er zijn regels, die heeft iedereen gelezen voor de campaign, toen was iedereen het er mee eens. geen reden is om niet te praten over balans in de campaign. Het topic gaat ook over ideeen voor 2008.

Ik speel tegen iedereen met mijn 'standaard' 1000 punten lijstje, zonder upgrades/extra slots. En daar maak ik een nid (assault) en tau (schiet) leger mee af. All-round roelt
!

Het is wel grappig Rudi dat je geen extra slots nodig hebt in je all round leger maar dat je wel veel waarde hecht aan de extra slots-beloning voor de winnaar. Indien je met jou leger iedereen af maakt :P is het voor jou toch ook niet leuk dat de verliezende tegenstanders er steeds slechter voor staan? Indien iedereen toch maar met 1000p speelt en dat niemand echt de extra slots nodig heeft, dan maakt het toch niet uit dat de verliezer mag kiezen? De winnaar heeft immers al een territoria kaart... dat is hetgeen waarmee je de campaign uiteindelijk wint. :)

We zullen zien wat er gaat gebeuren.. Ik heb gesproken... ;)
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rudi XXL » 30 mei 2007 14:08

[quote="shogun"]revised rules:

Voorbeeld in de rules:

[I]Harald kiest de SK Tank Killers van Bobske

Hij kiest de Special kaart Tankhunters van Bob
Bobske verliest zijn TK Aquarius 1 en zijn SK Tank Killers maar krijgt hiervoor de 2 FK Troops van de stapel[/I]

Bob beschreef in de eerste regels dat je kaarten van de tegenstander kan "jatten", en komt daar op terug in het voorbeeld in de revised rules.

Persoonlijk ben ik voor het "nadeel" voor de winnaar omdat op die manier de winnaar met moeite de top moet bereiken en gewaardeerd wordt voor zijn spelinzicht/strategie en niet zijn bonuskaartjes. Ik heb een tijd terug een Intellegentie test moeten doen voor een sollicitatie en In die computertest werdt na elk goed antwoord de volgende vraag moeilijker en andersom. Op die manier werdt er gekeken wat jou "top" is.

Maar ik vind het geen goed idee als Bob dit meteen toe gaat passen. we moeten inderdaad effe aankijken hoe het gaat en we kunnen altijd nog kiezen om het te veranderen. Al moet ik zeggen dat de reden: Er zijn regels, die heeft iedereen gelezen voor de campaign, toen was iedereen het er mee eens. geen reden is om niet te praten over balans in de campaign. Het topic gaat ook over ideeen voor 2008.

Ik speel tegen iedereen met mijn 'standaard' 1000 punten lijstje, zonder upgrades/extra slots. En daar maak ik een nid (assault) en tau (schiet) leger mee af. All-round roelt
!

Het is wel grappig Rudi dat je geen extra slots nodig hebt in je all round leger maar dat je wel veel waarde hecht aan de extra slots-beloning voor de winnaar. Indien je met jou leger iedereen af maakt :P is het voor jou toch ook niet leuk dat de verliezende tegenstanders er steeds slechter voor staan? Indien iedereen toch maar met 1000p speelt en dat niemand echt de extra slots nodig heeft, dan maakt het toch niet uit dat de verliezer mag kiezen? De winnaar heeft immers al een territoria kaart... dat is hetgeen waarmee je de campaign uiteindelijk wint. :)

We zullen zien wat er gaat gebeuren.. Ik heb gesproken... ;)
Beter lezen, als het aan mij ligt kunnen die kaarten de afvalbak in, want ik speel toch met een basis legertje. Maar als er idd iemand is die meer als 1000 punten wilt spelen, moet ik toch meer slots open hebben om meer units in te kunnen zetten. Dus vandaar de keuze voor die slotskaarten. En wat betreft de territoria kaarten....lever ze maar vast in bij mij, dat scheelt je een nederlaag ;) :P

Enne ik heb uitsluitend alleen gebruik op de zin: Ik heb gesproken....enige ongeoorloofde reproductie in de breedste zin van het woord zal worden bestraft met 1 territoriakaart per overtreding, te overhandigen op de eerst volgende donderdag. Indien persoon niet in staat is een TK te overhandigen moet deze taart voor de hele club meenemen. Zo...

Ik heb gesproken...
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Berichtdoor shogun » 30 mei 2007 14:41

Ik kan je wel een TK geven voor het gebruik van de zin: "Ik heb gesproken".. Maar die win ik toch weer terug.. dus veel nut heeft dat niet :laugh:. Nou kan ik wel een taart overhandigen voor de hele club.. maar ik maak m'n taarten zelf. Ik zou zelf liever op natuurlijke wijze doodgaan maar je mag altijd een hapje proberen.. En de campaign winnen omdat de rest van de spelers voedselvergiftiging op hebben gelopen vind ik ook zoiets... Zo'n actie vindt ik meer iets voor Nurgle... :Plaguebearer

Ik heb gepraat... :harhar:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rudi XXL » 30 mei 2007 14:50

Ha dat is 2 kaartjes :D

Ik kan je wel een TK geven voor het gebruik van de zin: "Ik heb gesproken"..


en ik zei "in elke vorm dan ook", dus ook je persiflage :P

Ik heb gepraat...


Das makkelijk kaartjes verdienen. Ow enne...donderdag mag je 1000 punten in elkaar sleutelen van je (chaos was ut ?) dan kan je even een extra kaartje inleveren aan ome rudi :p
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Berichtdoor shogun » 30 mei 2007 15:15

Hmmm deze donderdag kan ik niet... maar misschien heb jij de week daarna tijd om te verliezen? :D

Ik hou het effe tussen haakjes want ik ben met een drukke verhuizing bezig..

Ik heb gezegt..... :)
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Taurgle » 30 mei 2007 16:47

Hmm FOCing ;) kaartjes gedoe :laugh:
Het maakt mij geen bal uit.

Komt u maar, ik speel de battles met of zonder winst achteraf.
Ik ga er niet verder meer op in in dit draadje, ik vind dat dit meer een onderwerp is voor als de mensen op de club bij elkaar kunnen komen om hierover te debateren.
Waarom?
Blijkbaar zijn alleen Rudi, Rick en ik (+ en beetje Atze) hier aan het corresponderen terwijl er nog een dik aantal andere spelers zijn die al een tweede keer nieuwe regels hebben ontvangen.
Waarschijnlijk hebben ze dit draadje nog niet eens gelezen en dan komen we straks met wéér andere regels.

Ik zou voorstellen - speel de campaign met de huidige regels, pas niks aan, zie wat men ná de campaign van de regels vindt.
Dat houdt het simpel, laat ruimte voor discussie over en we kunnen gewoon door.

En nee, ik zal niet zeggen "ik heb gesproken".
Ik zeg eerder -[quote="Minsc"] LESS TALK MORE FIGHT!!
Taurgle
 

Vorige

Keer terug naar Campaigns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron