Hive Novio Introduction Topic

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Peter de tweede » 31 jul 2019 14:08

Hoi Kevin, welkom!
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede
Prozac of Khorne
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 16 nov 2010 16:23

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Johan » 01 aug 2019 19:25

Welkom Kevin!
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Cronos-Stef » 07 aug 2019 15:14

Hey allemaal,

Ik werd geïntroduceerd op dit forum door mijn goede vriend en painting buddy Kevin, die zich hier onlangs ook heeft aangemeld. :D
Mijn naam is Stef, 31 jaar, kom uit Velp (bij Grave, niet bij Arnhem).
Toen ik een jaar of 10 was heb ik m'n eerste model geschilderd bij een neef van mij, een Ork uit de Star Quest doos.
Daarna was ik helemaal om en heb mijn eerste modellen ook bij Moenen & Mariken gekocht.

Mijn allereerste leger was Lizardmen, een leger dat ik in mijn jonge jaren redelijk opgebouwd had.
Maar enige tijd heb ik daar toch afscheid van genomen om mij op mijn huidige legers te focussen.
De legers die ik momenteel schilder en speel zijn Orcs/Orruks/Orks in alle varianten.
Na de Lizardmen raakte ik verslingerd in de Orcs & Goblins, waar later ook Orks van 40k bijgekomen zijn.
Ondanks dat ik de hagedissen vaarwel had gezegd is er toch een Seraphon Start Collecting box op mijn 30ste verjaardag bijgekomen.

Door de jaren heen heb ik heel wat modellen verzameld en geschilderd, maar in verhouding weinig gespeeld.
Samen met Kevin leren wij gaandeweg de regels en het wordt alsmaar leuker, dus we moeten eigenlijk veel meer spelen.
Ik intussen ook alle varianten van Kill Team, Skirmish en zelfs de nieuwste Warcry in huis gehaald.
Het kleine compacte battlefield spreekt mij enorm aan en mogelijkheid tot campaigns en scenarios vind ik ook geweldig.

Wie weet leidt dit forum tot nog meer motivatie en enthousiasme om te schilderen en te spelen. :thumbup:
Just chillin'.
Legers die ik speel: Orcs (Orruks), Orks
Avatar gebruiker
Cronos-Stef
Von Carstein in pettycoat
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 07 aug 2019 14:42
Woonplaats: Velp, Noord-Brabant

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Furios666 » 07 aug 2019 16:16

Welkom Stef! Spelen, schilderen, bouwen, het is allemaal mogelijk bij ons. Bij het dating bureau kun je een oproep voor een potje plaatsen, zij het killteam of wat anders. B)
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2019 22:39

Welkom, welkom. :)

De komende weken zal er geen gebrek zijn aan mensen die Warcry zullen willen proberen
Kom gerust langs
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Roland » 04 jun 2020 22:31

Hoi Hive Novio gamers,

Ik kreeg vandaag vanuit een ander forum de tip om op zoek te gaan naar jullie en heb mezelf meteen even aangemeld.
Ik ben Roland, 39 jaar en woon nu een jaartje of 10 in Cuijk. Ben begin jaren 90 met eerste miniture gaming in aanraking gekomen door HeroQuest en opvolgend Warhammer Quest. Daarna snel al in 40k, Fantasy en later Necromunda waar ik veel plezier aan had.

De hobby van schilderen, verzamelen, spelen heb ik in begin jaren van het internet ook uitgebreid met eerst een online community Warhammer Startpagina board, Games-Workshop.nl en later spellen verenging GWhobby.net. Heb vele beurzen, toernooien en demo's bijgewoond en georganiseerd destijds. Het heeft helaas als keerzijde gehad dat de hobby bij raakte opgebrand. Ruim 10 jaar geleden ben ik dan ook gestopt met alles. Heb 40k en fantasy legers gedoneerd aan tal van mensen destijds en eigenlijk alleen nog mijn dozen Warhammer Quest en Necromunda (oude editie) bewaard.

Nu ben ik sinds kort verhuisd (zit nog in flinke verbouwing) naar een ruimer huis met dadelijk eindelijk weer een eigen man-cave :grijns:
En opeens begon het weer te prikkelen. Al snel ben ik me opnieuw gaan verdiepen in 40k en kwam weer op mijn oude liefde Space Marines uit. Enkele weken geleden de Space Marine Codex weer besteld (ja, net voor 9th edition aankondiging) en lekker met Battle Roster zitten spelen. Sinds gister mijn eerste miniaturen besteld en eerste punten voor mijn leger zijn onderweg B)

Heb ook zeker interesse in Kill Team en zeker ook weer Necromunda. Maar doel is toch wel 2k punten legertje verzamelen nu en weer gaan schilderen!

Verder ben ik vader van 2 meiden, vrouw en hondje. Ik kijk graag een filmpje of serie (sci-fi doet het altijd goed). Lees vooral op vakantie boeken, druk dus met mijn huisje en een leuke baan in de IT. Doe eigenlijk niet aan sport. Verder houdt ik van gewoon leuke spellen spelen. Zo is Diplomacy een van mijn favorieten boardgames.

Kijk er naar uit om eens langs te komen in Nijmegen in jullie kelder... maar wel pas zodra Covid-19 beter onder controle is. Voor nu maar digitaal verder kennis maken.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor kingjayko » 04 jun 2020 22:50

Hallo Roland, welkom bij Hive Novio. :) Zo te lezen heb je toch al aardig wat jaartjes ervaring met de hobby. Hier op de club hebben we een gezonde mix van groentjes en veteranen. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Bobske » 05 jun 2020 05:55

He Roland, welkom.
Goed dat je terug bent. Tja, het moet een hobby blijven maar het is een groot goed dat we een hobby kunnen hebben.
Lekker langzaam weer beginnen en die hobby-bug onder controle houden :yes: (we've all been there, ik zit momenteel in de DIP)
Hopelijk tot binnenkort een keer in levende lijve, benieuwd wat je dan hebt. (pics in een blog?)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 jun 2020 06:47

Welkom Roland! Hopelijk tot 'snel' een keer op een donderdag avond! :tu:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Hive Novio Introduction Topic

Berichtdoor Beastherder » 05 jun 2020 10:20

Welkom

Altijd leuk om een 'herintreder' te zien.

Heroquest en origineel Necromunda?
Ja, je valt prima bij dezelfde generatie als de rest van de oude veteranen hier :wink:
(Mijzelf inbegrepen)

Er zijn genoeg kleine spelletjes om je mee bezig te houden terwijl je grote leger groeit.
KillTeam is praktisch ontworpen als intro-40k

Modern Necromunda is ook heel leuk, ook al zijn de regels soms ietwat 'chaotisch' uitgebracht.
Er loopt technisch gezien nu nog steeds een Necromunda campaign op de club, maar die werd ietwat abrupt onderbroken door het hele Corona gedoe.

Iedereen is nu natuurlijk erg benieuwd naar wat het nieuwe 40k gaat brengen, dus daar zal geen gebrek aan belangstelling voor zijn.
Geeft je ook het voordeel dat iedereen weer op 0 moet beginnen, dus het ideale moment om als noob in te stappen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron