Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Bobske » 29 apr 2020 13:22

Na enige discussie op e EHive Novio app.

Het Forum is al lange tijd redelijk kalm, ook voor de crisis, zeg maar redelijk dood.
Grootste struikelblok lijkt het posten van foto's te zijn.
Inloggen, linkje kopieren etc.

En dat snap ik, dat is het ook voor mij.
Tegenwoordig gaat alles met de telefoon. Foto nemen, delen maar.

Facebook is dan weer geen medium om afspraken te maken en gewoon te kletsen.
Whatspp is leuk, maar het trekt geen nieuwe mensen, blijft moeilijk om prive/hobby etc te scheiden.)

Dus de vraag: Is er ook een forum mogelijk dat je direct je foto's kan posten?
Zo ja, wat kost dat dan? (digibeet maar ik stel me zo voor dat het meer serverruimte/opslag kost??)

En zullen we dan maar eens over gaan?
Ik weet lastig voor de grote posters (Beastherder 16,99% van alle posts, ik 10,15%) maar ja zonder activiteit, geen club.
En we kunnen dit altijd nog een jaar aanhouden of langer, clubgeld zat.

Jullie ideeen?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor kingjayko » 29 apr 2020 15:48

Nouja, ik zou het forum niet meteen dood verklaren. Het is vooral een gemis aan activiteit in bijvoorbeeld het datingbureau. Daarnaast zijn er natuurlijk nu ook weinig nieuwe releases te bespreken. :huh:

Misschien kunnen we wat nieuwe dingen verzinnen om het forum wat meer leven in te blazen? :whistle:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor henerius » 29 apr 2020 16:49

hive novio app
hive novio facebook
hive novio forum

als je zelf meer communicatie manieren opent dan sterft een andere automatisch. Tenslotte hoe vaak wil je iets laten zien/uitleggen.

wat we ook kiezen maakt vrij weinig uit. Je kunt het toch niet goed doen.
facebook is vluchtig (waar stond die post ook al weer en foetsie.)
whats app (they see me scrolin" they hatin")
forum ( te traag / slow chat, etc)

ik stel voor dat wel covid even voorbij laten gaan en daarna zien we het wel weer.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Rensdyr » 29 apr 2020 16:50

Misschien is een Discord server een overweging? Die zijn in eerste instantie gratis om aan te maken, maar ik weet niet of er dan een limit zit aan het aantal deelnemers en dergelijken.
Discord wordt met name gebruikt voor voice communicatie tijdens online spelen, maar je hebt de mogelijkheid om in een server verschillende 'kanalen' te maken, waaronder ook tekst kanalen. Zo'n kanaal is vergelijkbaar met een app-groep. Het voordeel is dat je per thema een kanaal kan maken, 40K, Fantasy, Dating bureau etc., en ik vermoed dat foto's uploaden inderdaad ook een stuk sneller gaat.

Het forum lijkt me wel handig om achter de hand te houden voor langer lopende treads waar je om de zoveel tijd iets aan toe wil voegen.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Rianne327 » 29 apr 2020 19:45

Zijn er geen forumachtige sites die je mobiel kan gebruiken en waar je direct foto's op kan zetten?
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Amran » 30 apr 2020 09:09

Ik denk oprecht dat het een beter idee is om fotospam en nieuwe releases en dat soort dingen juist op het forum te blijven posten: waar alles mooi ingedeeld is op onderwerp. Er is altijd een 'nieuwe berichten' knop waar ik veel gebruik van maak.

Als het gaat om gewone chitchat en afspraken maken, maar ook andere sociale dingen (en sure, een keertje een foto dubbel), gebruik dan een snel medium zoals whatsapp (of het veiligere, niet van facebook Signal).
Het is was Henny zegt, elk platform heeft zijn eigen voordeel. Een forum is eigenlijk een fantastisch fotoboek dat constant vernieuwd blijft worden. Ik herinner nog hoeveel tijd ik op the ogre stronghold zat: toen dat verdween was mijn hobby ook voor een groot deel weg.

TLDR: Houd het forum juist voor herinneringen en mooi doorlopende verhalen (blogs), en voeg een snel medium toe, of meerdere, voor de meer sociale aspecten.
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 30 apr 2020 13:27

Een middenweg is in mijn mening (na de Covid-19 gekte) een beter idee, fora zijn nuttig voor statische of blog-achtige informatie maar voor ouderwets plat zwetsen is een chat functie als whatsapp/discord/noem iets beter geschikt.

Dat wil niet zeggen dat de een de andere verbied of wat dan ook maar misschien is dat makkelijker voor mensen die liever meegaan in de wat 'jongere' stijl van het internetz.
Maar wat weet ik, ben maar een gek met een toetsenbord.
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Avatar gebruiker
Son of a Dreadnaught
Mastah
 
Berichten: 601
Geregistreerd op: 08 aug 2012 16:12
Woonplaats: Zeeland (NB)

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 30 apr 2020 13:34

Ik ben fan van het forum, zeker ook voor het maken van afspraken. Je oproep voor een potje wordt niet ondergesneeuwd, en je kunt makkelijk kijken of er meerdere mensen op zoek zijn naar een tegenstander en wat die mensen willen spelen.

Ook voor het runnen van campaigns e.d. is het erg fijn om alle info bij elkaar te hebben. Die statische 'op onderwerp gesorteerd' gegevens wil ik niet missen.

Ik ben het er mee eens dat het wat omslachtig is om foto's te posten, maar ook dat is te doen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Thunderboy » 30 apr 2020 13:45

[quote="Caladai Doomblade"]Ik ben fan van het forum, zeker ook voor het maken van afspraken. Je oproep voor een potje wordt niet ondergesneeuwd, en je kunt makkelijk kijken of er meerdere mensen op zoek zijn naar een tegenstander en wat die mensen willen spelen.

Ook voor het runnen van campaigns e.d. is het erg fijn om alle info bij elkaar te hebben. Die statische 'op onderwerp gesorteerd' gegevens wil ik niet missen.

Ik ben het er mee eens dat het wat omslachtig is om foto's te posten, maar ook dat is te doen.[/quote]

+1, misschien is alleen een software update nodig voor dit forum?
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 30 apr 2020 13:48

Ik ben fan van het forum, zeker ook voor het maken van afspraken. Je oproep voor een potje wordt niet ondergesneeuwd, en je kunt makkelijk kijken of er meerdere mensen op zoek zijn naar een tegenstander en wat die mensen willen spelen.

Ook voor het runnen van campaigns e.d. is het erg fijn om alle info bij elkaar te hebben. Die statische 'op onderwerp gesorteerd' gegevens wil ik niet missen.

Ik ben het er mee eens dat het wat omslachtig is om foto's te posten, maar ook dat is te doen.


+1, misschien is alleen een software update nodig voor dit forum?

Is al vaker in het verleden naar gekeken/geopperd.
als ik me goed heug is de beste optie migreren naar andere software maar dan ben je weer een hoop data kwijt.

Hiernaast was Joost zeer sterk van mening (en die begrijp ik uit een beveiligingsoogpunt) dat de data bij een NL partij op NL grond gehost moet worden i.v.m. patriot act capriolen en soortgelijke. Dat maakt echter ook de keuze voor partijen wat minder ruim.
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Avatar gebruiker
Son of a Dreadnaught
Mastah
 
Berichten: 601
Geregistreerd op: 08 aug 2012 16:12
Woonplaats: Zeeland (NB)

Volgende

Keer terug naar De kroeg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron