Wheel of Time series

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Wheel of Time series

Berichtdoor Bobske » 03 sep 2021 10:09

:hc: :hc: :hc:

De Trailer van de serie van mijn favoriete fantasy serie is er.

https://www.youtube.com/watch?v=3Fus4Xb_TLg

Helemaal fantastisch. Dat is tenminste fantasy, niet dat slappe GoT gedoe met we hebben een ridder verhaal met 3 draken en wat zombies en dan is het fantasy :harhar:

Die makers van ASOIAF mogen er wel een spel van maken :yes: :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Roland » 03 sep 2021 19:50

Ja, volledig eens als het om verhaallijn gaat en niveautje fantasy. Ik ben geen GoT lover ofzo, maar dat was gewoon ook episch gemaakt.

De kwaliteit daarvan, de acteurs, het was gewoon hoogstaand. Helaas, is dat maar de vraag hierbij. Cast lijkt wat magertjes maar beelden spatten er wel van af al kijkt het niet als GoT (misschien puur mijn perceptie).

Heb Prime dus 19 november, save the date!!! :grijns:

Van mij mogen ze Poort des Doods eens gaan maken als serie. Dan wordt ik wild. :worship:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Beastherder » 04 sep 2021 10:48

Ik ken de boeken niet, naast een "Oh, daar heb ik wel s van gehoord, denk ik", dus ik mis de emotionele band.
(In tegenstelling tot Bob, duidelijk :wink: )

Dit ziet er gewoon goed uit. :yes:
Iemand heeft duidelijk wat geld uitgegeven, geen half werk.
Dan zie ik mr Bezos liever dit met zn geld doen dan ruimtereisjes organiseren voor zijn multi-miljardair vriendjes. :laugh:


Helemaal fantastisch. Dat is tenminste fantasy, niet dat slappe GoT gedoe met we hebben een ridder verhaal met 3 draken en wat zombies en dan is het fantasy
De magie lijkt duidelijk een stuk meer aanwezig en fysiek dan in GoT.
Swirly stuff en fireballs etc.

Je kan fantasy hebben met veel of weinig magie (ook helemaal zonder magie kan iets nog steeds tellen als fantasy :yes: )
Is een kwestie van smaak, en persoonlijk geef ik dan toch snel de voorkeur aan de GoT stijl 'weinig magie', maar de kwaliteit van de uitvoering is dan nog altijd belangrijker.

De "Vader van alle Fantasy" - Lord of the Rings - heeft ook maar heel weinig daadwerkelijke magie.
Gandalf is een wizard, maar hoe vaak zie je hem in de boeken ook maar iets magisch doen?

Ik zie ook weinig onrealistische/onpractische wapens en pantser, wat voor mij altijd een afknapper is en typisch voor 'slechte' fantasy.
Af en toe zie je een 1-handige bijl met 2 bladen voorbij komen, die is nogal :huh: , maar als het daar bij blijft is het snel vergeven.



Cast lijkt wat magertjes
Wees eerlijk, wie van de cast van GoT kende je voor die serie? (Behalve Sean Bean, natuurlijk)
Er is duidelijk genoeg talent te vinden door een goede casting zonder dat je de boel hoeft vol te gooien met 'grote namen'


Al met al duidelijk potentie voor iets heel moois, maar nog niet genoeg om mij te verleiden om nu meteen een Amazon abonnement te nemen.
Als het later uitgroeit tot zo'n zelfde wereldwijd fenomeen als GoT zie ik het graag terug.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Roland » 05 sep 2021 20:36

Sluit me aan bij je Frank. Eens over het Fantasy niveau. Zeker als het om wapens, armor en kleding gaat.

GoT had wel een paar meer die ik wel herkende, maar idd geen super sterren voor die tijd. Little Finger, Tywin, Tyrion.

Nee, vind de looks en mimiek van de cast zoals ik het nu heb kunnen zien magertjes. Ik ben altijd groot voorstander voor de meer onbekende mensen, daarmee ontwikkel je de karakter beter vind ik.

Tja, als ik eens wat bij Amazon bestel dan kun je net zo goed even Prime nemen omdat verzenden dan vaak gratis is tegen dat abonomment. Kids kijken ook wel eens wat maar eens, zeg het vaak ook weer snel op. Denk inmiddels als 3 of 4 keer opnieuw aan en uitgeschakeld. Haha
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor MartijnTobias » 06 sep 2021 17:10

ik vond GoT juist een beetje te veel fantasy x)

maar ik ben benieuwd of dit wat wordt
Legers die ik speel: Imperial Guard, Custodian Guard
Avatar gebruiker
MartijnTobias
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: 08 mei 2021 17:59

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Bobske » 27 okt 2021 19:09

https://www.youtube.com/watch?v=8ABgqUh8M98

en de trailer!!


Hoe voelt dit voor mij in GW termen...alsof ik een Nid codex krijg met de hele range mini's vernieuwd. :wub: B) :hc:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Beastherder » 27 okt 2021 22:23

Yeey, Beastmen! :beastherder:

Dat zijn aardig wat bonuspunten :laugh:


Niet genoeg om me te overtuigen een Amazon abonnement te nemen, maar zeker bonuspunten. ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Bobske » 21 nov 2021 10:42

Hij is er!!

:hc: B)

Eerste 3 afleveringen en dan 1 per week (8 in het seizoen, 2e seizoen wordt al opgenomen, volledig gepland, 8 seizoenen :wub: )

Heel goed dat ze dat meteen plannen met zo'n verhaal.

Eerste episode gekeken want ik wil er langzaam en rustig van genieten. (het was na 1 al druk genoeg in mijn hoofd 's nachts :yes: -_- )

Yeey, Beastmen!

Dat zijn aardig wat bonuspunten



Yup, die waren echt mega-vet.

Er is een hoop veranderd aan de boeken. I really don't care.
TV is een ander medium, ze zullen zeker flink moeten snijden in 14 boeken, 8 seizoenen, Anders wordt het ook te land en de spelers te oud.

Aan het eind kan ik dan pas oordelen over de keuzes die ze gemaakt hebben. Het is gewoon VET dat het voor mij (bij boek 1 merk ik het als ze een woord in een zin veranderen;) ook genoeg nieuws is.

Maar de beelden :o , de magie uitgebeeld :wub: , die beastmen :beastherder:

30 dagen vrij abonnement op Amazon prime, elke week 1 aflevering, 3+5=8 = 35 dagen. Dus als je een weekje wacht kun je het gratis kijken.

Of nog beter wacht tot het seizoen af is, dan weet je zeker dat ze niet even een pauze inlassen voor de finale e.d en je kunt het gratis kijken.
Heb je dan 30 dagen voor (bingewatchen :td: :nono: is echt slecht voor je hersens :yes: )
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Bobske » 24 dec 2021 11:56

Vandaag de 8e en laatste aflevering van seizoen 1 al weer.

Linda & ik doen niet aan bingewatchen dus lopen nog een week achter.

De serie is erg vet. :hc: :wub:
Veel veranderingen met de boeken maar ik kan ze begrijpen voor het medium TV serie. :yes:


Maar als je dus nu je 30 dagen gratis Amazon Prime neemt kun je lekker alles kijken.
Let op er zijn een hoop extra's.

Vooral de animaties zijn belangrijk, die leggen nog een hoop extra uit van de wereld. :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Wheel of Time series

Berichtdoor Thunderboy » 24 dec 2021 19:45

Bedankt voor de tip
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35


Keer terug naar De kroeg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron