door TROLL » 01 mei 2011 13:57
Hive Novio concept house rules.
Leger compositie:
je mag niet meer dan 20% van je leger punten in warmachines stoppen.
Ja mag meer dan 1 rare monster/ monster unit zolang dit niet uitkomt op meer dan 10% van je leger in rare monster entries.
*1.
Magic:
characters krijgen look out sir tegen de volgende spreuken die automatisch de dood tot gevolg hebben of hele units uit schakelen: Dwellers below, final transmutation, dreaded 13th, infernal gateway 11-12 effect. Normale vereisten voor lookout sir zijn nog steeds van toepassing.
*2
Spreuken dispellen kan met dubbel 6. met uitzondering van een irresistible force.
Per 1000 pts aan leger mag je niet meer dan 3 magic levels.
Special characters, dogs of war, unofficial army lists, hordes of chaos and other similar army lists/unit entries.
vraag aan je tegenstander of hij het goed vind dat je met een van bovengenoemde of soortgelijke units/army lists speelt.
Victory points:
Gebruik de warhammer 7th edition tabel.
unit destroyed: 100% point value.
Units below 75% starting size (not including characters) 50% point value.
Units below 50% starting size (not including characters) 20% point value.
Fleeing units count as automatically being below 75% starting size if not rallied before end of battle.
Table quarters are worth 75pts
The player with the most captured banners gain 75pts
Battle standard capture awards 50pts
General kill awards 50pts
Line of sight:
voor het bekijken of je units de tegenstander kan zien en beschieten gebruik het volgende:
Unit size
0: Swarms
1: Infantry, beasts, war machines, etc
2: Cavalry, mounted monsters, monsterous infantry. Etc
3: Alles groter dan bovengenoemde.
Als blijkt dat je het doel niet kunt zien omdat er een unit in de weg staat, kan je bepalen of je over een unit heen kunt zien. Je ziet over alles wat kleiner is dan jezelf heen. Is je doel groter dan jezelf en groter dan de tussenliggende unit (s) kan je het zien en beschieten. Iets wat net zo groot is als jezelf kan je niet overheen schieten want wat achterliggend is, is niet zichtbaar.
Over een unit heen schieten levert -1 to hit penalty op. (omdat je zicht beperkter is.)
Heuvels: elk niveua van heuvel geeft je 1 punt op je unit size die je hebt voor shooting. (dus een unit archers op een heuvel telt als 2 en kan dus over andere infantry heen schieten.
Skirmishers: blokken nooit line of sight, maar geven wel altijd de -1 to hit penalty als er doorheen geschoten word op een ander doel.
*1: arachnarok spider die meer is dan 200pts(10%) kan in 2000pts maar 2 hydras/andere zulke kaas combies kunnen dus pas vanaf 3500pts High elves mogen bijvoorbeeld wel 3 eagles inzetten, maar lizardmen krijgen moeite met 2 units salamanders inzetten.
*2: Nieuw spreuken in nieuwe army books met soort gelijke effecten moeten worden toegevoegd/ als spreuken worden behandeld in bovenstaande stuk.
Dit zijn concept house rules. Wat word er van gevonden?
Ik kan nog per leger rules gaan schrijven maar vind dat op het moment nogal overbodig.
Ik zelf vind dit al erg ingrijpend in het spel. De volgende regel vind ik miss iets te ver gaan omdat het moeilijkheden kan opleveren kwa telling (snel fouten maken):
Units below 50% starting size (not including characters) 20% point value.
Verder ben ik zeer tevreden, vooral omdat het nu onafhankelijk is van de hoeveelheid punten die je speelt.
Laatst bijgewerkt door
TROLL op 01 mei 2011 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz