unit fillers

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

unit fillers

Berichtdoor pijnappel » 16 jan 2012 19:12

ik heb al aardig wat unit fillers gezien en heb zelf ook wat ideetjes, maar wat zijn unit fillers? zijn daar regels voor? mag je alles als unit filler gebruiken?

alvast bedankt
Tim
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: unit fillers

Berichtdoor Chris » 16 jan 2012 19:36

Een unit filler is een cool "ding" dat je in je unit zet, en telt als het aantal modellen dat de base inneemt. Als je dus een unit filler van 2 bij 2 bases hebt, telt het als 4 normale mannetjes. Of 6 bij 1 voor 6. Of hoe dan ook. De cool-rule is hier van toepassing. Hoe gaver het er uitziet, hoe meer ok het is. Technisch gezien zijn 10 lege bases achterin de unit ook een unit filler, maar die zijn heel erg niet cool. Gebruik dus alleen als het niet anders kan en je tegenstander het ok vindt. Een bende dwergen die een pot met goud meesleuren als oorlogsbuit die gaaf geschilderd zijn is juist wel heel cool, en zal dus ook niemand ook maar enig bezwaar tegen hebben.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: unit fillers

Berichtdoor Richard » 16 jan 2012 21:39

Precies wat chris zegt.

Unit-fillers hebben 3 functies over het algemeen:
1. al genoemd... look cool, be cool!
2. Sneller mannetjes kunnen verplaatsen. Door een treetje met 10 man te maken, kan je vrij snel opstellen en casualties weghalen. handig!
3. meer pupkes op tafel zetten dan je hebt gekocht!
Als je je mannetjes een beetje "rommelig" neerzet, kan een unitfiller, met plaats voor 10 man, er met 7 al heel vol uit zien. Zet tussen je infantrie nog een ridder op een steigerend paard
En je hebt het met 3a4 modellen al vol! Zo kan je elke unit weer net iets groter maken dan je hebt betaald :P ideaal voor arme studenten zoals ikke!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: unit fillers

Berichtdoor Benman » 21 jan 2012 10:30

[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: unit fillers

Berichtdoor pijnappel » 21 jan 2012 12:41

nice :wub:

Voor mijn toekomstige greatsword horde van 40 tot 50 man wil ik een unit filler maken.
de bases zijn 20mm bij 20mm, is een unit filler van 100 mm bij 150 mm dan een beetje groot, ik zou de base dan zowieso moeten verlengen naar 160 mm want ander past hij niet in de unit.
Maar dan kom ik uit op een unit filler van 40 man, dat is misschien een beetje veel.

ik zou hem dan eventueel ik 1 grote en 1 kleinere unit filler kunnen maken. maar dan nog blijft het een big unit filler.
natuurlijk ga ik er dan wel veel aan bewerken en ga ik het zo mooi mogelijk maken en cool.

wat vinden jullie? :dunno:
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: unit fillers

Berichtdoor Chris » 21 jan 2012 13:00

Een unit filler van meer dan 10 bases is wel erg groot. Heel erg groot.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: unit fillers

Berichtdoor TROLL » 21 jan 2012 13:17

nou ik vindt eigenlijk een unit filler van 10 man best goed.

Denk aan 2 bij 5 bases ergens in het midden van je unit.

Met erop een rots en een dude met een vlag ofzo?

Wat zoiezo een idee is om ogre sized bases te pakken en daar 2 of 3 pupkes op te plakken. Zo spaar je mannetjes en als ze achteraan staan zie je t verschil toch niet.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: unit fillers

Berichtdoor Niobe » 21 jan 2012 13:18

Ik denk dat je je doel dan ook een beetje voorbijschiet, want het is een unitfiller, en niet een unit op zichzelf. ;)
Bovendien is het erg onhandig met spelen, want als je meer dan 10 mannetjes kwijt bent, mag je je unitfiller van tafel halen en vervangen door mannetjes zodat je kan bijhouden hoe groot de unit is. Ik zou een filler max iets van 8-12 bases in totaal maken, en grotere dingen zou ik maken om enkel bij army presentation erbij te zetten op een toernooi of voor thuis in de vitrine.

Dit is trouwens mijn unitfiller: ;)
viewtopic.php?f=11&t=2164#p31552
Legers die ik speel: Dark Elves (over 10.000 pts, about 80% painted), Dark Eldar (WIP), (Orcs & )Goblins (future WIP), Saga: Skraelings and Vikings
Avatar gebruiker
Niobe
Prozac of Khorne
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 16 jan 2009 17:48
Woonplaats: Somewhere Between Fantasy and Reality

Re: unit fillers

Berichtdoor Chris » 21 jan 2012 13:33

Zoals duidelijk mag zijn, er zijn geen vaste richtlijnen voor, dus de "rule of cool" is het belangrijkste :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: unit fillers

Berichtdoor Richard » 21 jan 2012 16:43

Als je goed naar mijn arabieren kijkt, zie je dat het hele leger vol zit met fillers...
elke unit heeft er wel 1 of 2.
Heb jij al eens tegen gespeeld... :yes:

Afbeelding

Hier zie je mijn unit zwaardvechters. er zit een unitfiller van 9 man in... een soort U-vorm.
In feite een 10 man grote filler ( 5 bij 2 ) waar in het midden 1 gat is gelaten.
Dit gat zit daar, omdat regelmatig mijn generaal in de voorste rang moet staan. :dunno:

Als je goed kijkt, zie je dat er op die 9 bases, maar 6 man staan.
Maar door de "defensive stakes" en de forse vlag, lijkt het aardig vol. :wink:

Belangrijk bij unitfillers, is om er over na te denken hoe ze nog praktisch zijn.
Als je een unitfiller maakt, voor een unit van 20 man... moet je die niet te groot maken.
Anders kan je niet meer het juiste aantal modellen neerzetten.
Als je de unitfiller weg haalt, moet je de rest van de modellen ( zoveel er overblijven ) nog
terug kunnen zetten.
Anders word het erg lastig. :(
In principe gaat het altijd goed, als je maximaal de helft van de modellen op fillers hebt staan

Doordat mijn arabieren units groot gaan worden, kan ik grote fillers maken...
Als je kleine units speelt... kan je het beter niet doen.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Volgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten