unit fillers

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: unit fillers

Berichtdoor pijnappel » 21 jan 2012 17:10

gave unit filler allemaal

ik wil een blok van 40 tot 50 greatsword maken.
Nou was mijn idee om er in de unit een soort slagveld te maken, greatswords die een stonehorn op de grond gekregen hebben en hem een stukken aan het hakken zijn, nog een paar greatswords die met de ogre's vechten die er op zaten, en nog een waar werkmannen een van z'n slagtanden/horns aan het bewerken zijn, en misschien nog een musican die op een bewerkt slagtand speelt als een soor big toeter :grijns:

Maar het ging er dus om dat een stonehorn op een veel te grote base staan maar ik eigenlijk het toch wil doen.

ik ga nog eens nadenken hoe ik dit handig aan kan pakken.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: unit fillers

Berichtdoor Richard » 22 jan 2012 12:17

PS.
als je fillers gaat maken, denk er dan even over na wat de toekomstige vorm van je unit moet gaan worden.
Als je een filler maakt die erg breed of juist diep is, maak je het jezelf lastig... omdat je je unit dan niet
meer op andere manieren kan inzetten.

soms is het handiger om in een grote unit 2 kleine fillers te zetten... dan kan je nog een beetje schuiven.
modellen om je filler heen zetten kan altijd nog... stukken eraf knippen is lastiger.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: unit fillers

Berichtdoor TROLL » 22 jan 2012 13:24

wow tim t idee van die unit filler is erg gaaf,

maar zo een stone horn en ogres nemen erg veel ruimte in! en ik denk niet dat het speelbaar is in een unit van 40 tot 50 great swords.

ik denk dat het als diorama heel gaaf is maar niet iets is wat je in je greatswords moet doen.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: unit fillers

Berichtdoor Beastherder » 22 jan 2012 16:25

my 2 cents...

met de huidige regels zijn units vaak veel groter als 'vroeger'
units van 30+ waren héél uitzonderlijk, maar zie je nu regelmatig

een unit filler kan nu dus ook groter gemaakt worden dan voorheen :yes:

het belangrijkste waar je rekening mee moet houden voor de grootte van je filler is dat je nog genoeg non-filler losse pupkes moet hebben om de filler te vervangen als je casualties krijgt en de filler weg moet halen
voor de oude 20-30 man units was een filler van 2x2 of 3x2 bases een vrij goede norm

ik denk dat een filler in ieder geval niet meer dan de helft van de unit moet beslaan om nog speelbaar te blijven

wil je per se toch een filler groter dan dat, zul je nog extra losse pupkes moeten aanschaffen & schilderen om de filler te vervangen als dat nodig word (terwijl het idee van de meeste fillers juist is om minder modellen nodig te hebben) -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron