Intro Battle

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Intro Battle

Berichtdoor Vandaii » 12 okt 2012 14:41

Hey Hive Novio,

Mijn naam is Paul (rest volgt binnenkort wel op de intropagina) en na afgelopen donderdag ben ik vastbesloten jullie in de kelder te vergezellen. Nou leuk het me net zo leuk om, als ik toch vaker langs kom, ook het spelletje te leren spelen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een Warhammer Fantasy speler waar vaardigheid en geduld in dezelfde mate aanwezig zijn die mij kan helpen met leren van het spel.

Ik bezit op dit moment een klein Wood Elves leger. Twee core units (Glade Guard en Glade Riders), één 'fighter character' en twee wizards. Daarnaast nog drie wardancers en drie waywatchers. Het is niet veel, maar aangevuld met wat magical items etc. kom ik toch wel aan zo'n 1000-1200 punten, wat (denk ik) genoeg moet zijn voor een Intro Battle.

Heb enorm veel zin om een battle uit te proberen en het 'hoe en wat' van deze tabletop game te leren. Hopelijk heeft iemand aanstaande donderdag (18e) of de donderdag erna (25e) de tijd om met mij aan de slag te gaan.

Cheers!
Legers die ik speel: Geen.... hopelijk binnenkort Wood Elves
Avatar gebruiker
Vandaii
Von Carstein in pettycoat
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 okt 2012 14:28

Re: Intro Battle

Berichtdoor TROLL » 12 okt 2012 15:04

Hallo Vandaii

Ik ben volgende week donderdag druk maar ik kan tijd maken om je de basis van het spel te leren :)

Als je wilt: maak een 500pts leger en dan leer ik je hoe WHFB in de basis werkt.

Ik zal zelf met Vampire counts spelen.En neem grofweg het volgende legertje mee:

1 necromancer.
30 zombies, banner en musician.
5 dire wolves.
15 grave gaurd
3 fell bats.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Intro Battle

Berichtdoor Bobske » 13 okt 2012 08:33

Welkom Paul
mooie eerste post :tu:
gezellig dat jij met ons mee wilt spelen

en whfb :thumbup: , nog beter, het is even een beetje ondergesneeuwt doordat een hoop spelers 40k 6e editie aan het leren zijn
maar er zijn genoeg WHFB spelers hoor
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3915
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Intro Battle

Berichtdoor Bram1988 » 13 okt 2012 12:58

Hoi Paul, We hadden al even kennis gemaakt bij moenen afgelopen donderdag!~
Maar hier even een oficiele welkom~! Leuk dat er meerdere whfb spelers bijkomen;) we kunnen het gebruiken.

Have fun met je woodelves en laat theo een poepie ruiken
Legers die ik speel: High Elves
Avatar gebruiker
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2009 09:53

Re: Intro Battle

Berichtdoor Vandaii » 14 okt 2012 10:59

Hoi allen,

Leuk, deze enthousiaste reacties! Ik voel me ook erg welkom, haha. Bij het maken van een 500 punten leger kom je er snel achter hoe duur Wood Elves units zijn, maar het is denk ik wel gelukt. Ik zie mijn eerste oefen battle donderdag dan ook met veel plezier tegenmoet.

1 Spellsinger + Spites
10 Glade Guard + banner + musician
5 Glade Riders
5 Wardancers
Legers die ik speel: Geen.... hopelijk binnenkort Wood Elves
Avatar gebruiker
Vandaii
Von Carstein in pettycoat
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 okt 2012 14:28

Re: Intro Battle

Berichtdoor Chris » 14 okt 2012 11:25

Wood Elves hebben een hele oude codex. Alle units zijn dus nog relatief erg duur. Als ik met mijn woodies speel ben ik ook zo klaar met leger in elkaar zetten.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Intro Battle

Berichtdoor TROLL » 15 okt 2012 09:11

Dat ziet er als een goed begin uit voor een wood elf 500pts leger.

Op deze manier kan je al met een aantal voor wood elfs belangrijke units leren spelen :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Intro Battle

Berichtdoor Vandaii » 19 okt 2012 11:41

Ik plaats nog even een follow-up reactie op het oefen potje van gisteren :)

Ik heb me prima geamuseerd en het was erg leerzaam. Na het lezen van het rulebook had ik aantal dingen toch anders in mijn hoofd voorgesteld dan ze in werkelijk bleken te zijn, dus het is goed dat deze misconcepties meteen uitgelegd zijn. Als ik in de nabije toekomst mijn leger een beetje uitgebreid heb met voornamelijk wat Dryads en Treekin ( en wellicht andere dobbelstenen, haha) dan wil ik wel een rematch! :P

Als ik nog andere vragen tegenkom met het aanschaffen, verven of spelen van Warhammer dan maak ik wel een nieuwe post of vraag ik het gewoon op donderdag avond! :)

Cheers!
Legers die ik speel: Geen.... hopelijk binnenkort Wood Elves
Avatar gebruiker
Vandaii
Von Carstein in pettycoat
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 okt 2012 14:28

Re: Intro Battle

Berichtdoor TROLL » 23 okt 2012 09:18

Die rematch komt helemaal goed :)

Met dryads en treekin zullen mijn zombies en skelletons wel wat meer moeite hebben :wink:
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo


Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bobske, Nick en 12 gasten