Re: Kings of War Rules
Geplaatst:
23 aug 2015 18:20
door TROLL
haha dat zeker. Maar bedoelde meer de modellen die ik heb en hoe ik t speelde. Het valt te kopiëren zonder dat ik echt nieuwe shit moet aanschaffen
Re: Kings of War Rules
Geplaatst:
21 sep 2015 06:03
door henerius
Beta Update – 2.1
League of Rhordia
• Halfling Spearlings, points reduced slightly.
• Honour Guard, TC increased to 2, points slightly increased.
• Iron Beast CS increased to 2, attacks increased and melee is now a 5+.
The Herd
• Tribal Berserkers are now called Spirit Walkers.
• Great Battle Totem is now called Great Totem.
• Tribal Chieftain is now called Great Chieftain.
• Tribal Chieftain on Tribal Chariot is now called Great Chieftain on Tribal Chariot
• Tribal Totem Bearer now has TC(1).
Salamanders
• Hero Mounts which grant TC now cost additional points.
• Salamander Juves are now called Salamander Unblooded
• Ghekkotah Warriors, attacks increased, no longer have nimble and base size has been specified.
• Lekelidon points increased by 5 to 80.
• Ankylodon has had it's nerve increased by 1.
• Komodon is now a monster!. Now has a melee attack value. No longer has indirect, points also increased.
• Mage priest can now take Heal(3) for +15 points.
• Firebrand now has 5 attacks.
Brotherhood
• Villein Bowmen points reduced by 10.
• Order of the Brotherhood points reduced by 10.
Empire of Dust
• Enslaved Guardians points reduced by 10.
• Giant Undead Scorpion has been renamed to Scorpion Husk.
• Soul Snare is now a living legend.
• Ahmunite Pharaoh now has De6 and its points have been increased. It should compare much more favourably with the Cursed Pharaoh.
• Ahmunite Pharaoh on Chariot renamed to Ahmunite Pharaoh on Royal Chariot.
• Revenant Champions mount option costs 15 points.
Varangur
• Magus Conclave can now take a famulus for +10 points.
Ratkin
• Shock Troops now have Elite.
• Blight have been reworked.
• Hackpaws points increased slightly.
• Brutes have been reworked.
• Shredder now has speed 6 and defence 4.
• Death Engine now have +1 attack and is unwavering, points increased.
Secret Lists
• Dive Hawk-Men are now Sp 7 (from 6).
• Katana Blades now have an option for poison for +10pts, adding vicious.
• Yoroi foot troops increased in points slightly.
• Added a pet parrot option to Pirate heroes, when attacking roll 1D6, on a 4+ this grants the unit elite and vicious for the rest of the turn.
• Removed the special rule from the captain silver long john, (Too many secret playtesters were getting drunk by drinking shots of rum to grant rerolls, leading to erroneous playtest results.)
Re: Kings of War Rules
Geplaatst:
21 sep 2015 06:05
door henerius
Dive Hawk-men -> Birdmen of Catrazza?
die special rule van Captain Silver Long john is een beetje GW-gehalte ... beetje te. Die is terecht geschrapt, maar ik vermoed dat het een pun is.
Re: Kings of War Rules
Geplaatst:
22 sep 2015 09:17
door Beastherder
[quote="henerius"]Dive Hawk-men -> Birdmen of Catrazza?
Give the people what they want
Een Dogs of War lijst zou een geniale zet zijn van Mantic, na jarenlange verwaarlozing door GW
Piraten lijst en Samoerai(?) klinkt ook briljant
Sowieso goed om te zien dat ze blijven tweaken aan die lijsten na feedback van spelers
Re: Kings of War Rules
Geplaatst:
22 sep 2015 23:49
door Furios666
ze zijn nu zo goed als definitief, er komt een uitbreiding met de zogenaamde "uncharted Empires". Compleet met fluff en alles. Gelukkig is alles uitvoerig getest
Re: Kings of War Rules
Geplaatst:
26 sep 2015 23:09
door Benman
KoW for the win.
Jammer dat ik het niet meer speel. Alles verkocht.
Tsja, laat je een gat, springt een ander erin om het te dichten. En dat gaat ze bij Mantic goed af.
Ik ben dus ook wel benieuwd waar beide partijen, GW en Mantic, eindigen. Voor mijn gevoel heeft GW zijn koppositie te grabbel gegooid.