Warhammer fantasy 9th Age

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Onnozel » 01 mei 2016 16:25

Hallo fantasy spelers,

Ik ben niet zo fan van KoW en wil graag weer wat fantasy battle's spelen.

Zijn er liefhebbers om de 9th age te spelen?

De regels en armybooks zijn helemaal klaar en alles is gratis te downloaden in onderstaande link:

http://www.the-ninth-age.com/index.php?simple-page/
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate
 
Berichten: 218
Geregistreerd op: 13 maart 2008 16:24
Woonplaats: Overasselt

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor TROLL » 02 mei 2016 08:18

Jep hier! KoW bevalt me ook goed maar ik wil dit ook graag proberen :) Voor aankomende donderdag dus? :grijns:
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Onnozel » 02 mei 2016 15:55

Leuk :thumbup:

Donderdag 19 mei is de eerste donderdag waar ik niets heb.

Hebben we nog even de tijd om de regels te lezen.
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate
 
Berichten: 218
Geregistreerd op: 13 maart 2008 16:24
Woonplaats: Overasselt

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Beastherder » 02 mei 2016 17:40

Is het gebaseerd op de laatste versie van Warhammer of eerdere?

Simpeler gezegd:
-Heeft het random charge ranges?
-Heeft het de Steadfast regel die flank charges op infanterie blokken bijna nutteloos maakt?
-Heeft het een hoeveelheid Magic die niet veranderd met de hoeveelheid punten die je speelt?

Als het antwoord op alledrie 'nee' is ga ik het zeker eens bekijken :scratch:
Anders blijf ik lekker bij KoW :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Gotrek » 02 mei 2016 18:13

Ik ben er behoorlijk op afgeknapt nadat ik er in het begin veel energie in had gestoken. De groep claimt community driven te zijn, maar staat eigenlijk alleen open voor comments die dezelfde mening als die van de makers bevatten. Ook vind ik dat het inmiddels weinig meer met WHFB te maken heeft en is het een zoveelste variant geworden, op zich geen probleem maar dan moet je niet claimen dat je WHFB in leven wilt houden.
Over de nieuwe dwergen zal ik het maar niet hebben :snif:
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor henerius » 02 mei 2016 18:30

Fan based is toch engels voor ik maak een legerlijst voor mij alleen?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 mei 2016 18:48

[quote="Gotrek"]Ik ben er behoorlijk op afgeknapt nadat ik er in het begin veel energie in had gestoken. De groep claimt community driven te zijn, maar staat eigenlijk alleen open voor comments die dezelfde mening als die van de makers bevatten. Ook vind ik dat het inmiddels weinig meer met WHFB te maken heeft en is het een zoveelste variant geworden, op zich geen probleem maar dan moet je niet claimen dat je WHFB in leven wilt houden.
Over de nieuwe dwergen zal ik het maar niet hebben :snif:


Welkom in de wondere wereld van 'internet-community-based'. Samenwerken aan iets waar iedereen een andere mening over heeft werkt alleen als je elkaar in de ogen kunt kijken EN een min-of-meer neutrale projectmanager hebt die de projectdoelen scherpt in het oog houdt. Werkt dus bijna nooit... :snif

[quote="Beastherder"]
-Heeft het random charge ranges?
-Heeft het de Steadfast regel die flank charges op infanterie blokken bijna nutteloos maakt?
-Heeft het een hoeveelheid Magic die niet veranderd met de hoeveelheid punten die je speelt?

- Ja
- Ja, steadfast wordt verbroken door een unit met 2 of meer ranks in de side/rear
- Ja

Sorry, dat was niet wat je wilde horen... :unsure:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Beastherder » 02 mei 2016 19:08

[quote="Caladai Doomblade"]
- Ja
- Ja, steadfast wordt verbroken door een unit met 2 of meer ranks in de side/rear
- Ja


Ah well, never mind then..... :dunno:



Blijft dus Kings of War voor mij :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Gotrek » 03 mei 2016 02:57

[quote="Caladai Doomblade"][quote="Gotrek"]Ik ben er behoorlijk op afgeknapt nadat ik er in het begin veel energie in had gestoken. De groep claimt community driven te zijn, maar staat eigenlijk alleen open voor comments die dezelfde mening als die van de makers bevatten. Ook vind ik dat het inmiddels weinig meer met WHFB te maken heeft en is het een zoveelste variant geworden, op zich geen probleem maar dan moet je niet claimen dat je WHFB in leven wilt houden.
Over de nieuwe dwergen zal ik het maar niet hebben :snif:


Welkom in de wondere wereld van 'internet-community-based'. Samenwerken aan iets waar iedereen een andere mening over heeft werkt alleen als je elkaar in de ogen kunt kijken EN een min-of-meer neutrale projectmanager hebt die de projectdoelen scherpt in het oog houdt. Werkt dus bijna nooit... :snif


In dit geval was het niet zo simpel als iedereen die een andere mening had, maar meer de verkeerde persoon op de verkeerde plek. Als de grote meerderheid van de comunitie het met iets eens is maar jij het niet wilt omdat het niet jouw speelstijl is ben je gewoon raar bezig.

Nogmaals erg jammer want het begon als een mooi project, als ik nu alleen al naar de modellen kijk die ze willen toevoegen in de lijsten dan vallen die van GW nnog mee. Maar dat zal wel weer onder over smaak valt niet te twisten vallen :dunno:
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura
Omhoog

Re: Warhammer fantasy 9th Age

Berichtdoor Furios666 » 04 mei 2016 10:01

Het was gedoemd te mislukken en dat is dus ook echt zo...ik vond de 8e editie al iffy en weinig interessant. Voor mij KoW all the way, maargoed als mensen hier lol mee kunnen hebben dan kan ik dat alleen maar toejuichen ^_^
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Volgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron