AoS vragen / regelbespreking

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Punten in AoS?

Berichtdoor henerius » 19 jun 2018 13:46

Oke dan... dan begin ik maar eens met sprokkelen van de "gegevens" en dan gaan we maar printen tot we een ons wegen :grijns:

kan best lang duren ....
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Punten in AoS?

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2018 15:12

Voor zover ik het begrijp mis je dan alleen bepaalde Magic Items en de Allegiance Abilities, soort van bonussen voor een fluffy leger.

"Als je hele leger bestaat uit X krijg je bonus Y"

Die staan in de Battletomes, en in de General's Handbook staan er nog meer voor de facties die (nog) geen Battletome hebben

(maar ik ben ook een complete AoS noob, vandaar dat ik dit topic ben begonnen :wink: )


Je kan het spel prima spelen zonder, maar misschien niet zo eerlijk als je tegenstander die bonussen wel heeft? :dunno:
Speel je beide zonder zie ik geen probleem


Ik zou zeggen: eerst maar s een paar keer proberen, en als het echt bevalt kun je geld gaan uitgeven aan boeken :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Punten in AoS?

Berichtdoor henerius » 19 jun 2018 15:26

Komt het wel op neer lijkt het...

Warhammer skirmish anno 2018.. wie had dat gedacht :dunno: :tu:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Punten in AoS?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 jun 2018 10:45

Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Punten in AoS?

Berichtdoor luuk » 12 jul 2018 11:42

De punten staan inderdaad in de General's handbook 2018 en de online builder van gw. Formeel gezien kost qua punten een unit van 24 inderdaad hetzelfde als 30 (als het per 10 gaat). Voor een vriendschappelijk potje lijkt mij per model echter geen probleem.

In generals handbook staan inderdaad ook een aantal bonussen voor een aantal legers, maar niet allemaal. Voor de 'grotere' allegiances, destruction/order/death/chaos staan in het grote core book (vooral relevant voor de oudere legers). Voorheen stonden die ook in generals handbook, dus dat is denk ik een beetje flauwe verkooptactiek...

Desondanks vind ik persoonlijk General's handbook 2018 wel iets wat je 'moet' hebben. Wellicht dat je hem bij iemand anders even kan inkijken om te zien wat er in staat.

Je hebt verder ook een age of sigmar app voor telefoon/tablet, waar je alle warscrolls makkelijk kan downloaden en die in principe up to date moeten zijn (er lijken wat fouten ingeslopen met lancering van 2.0).
Legers die ik speel: Age of Sigmar: gloomspite gitz, seraphon. ASOIAF: Starks
luuk
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: 12 jul 2018 11:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Punten in AoS?

Berichtdoor Beastherder » 12 jul 2018 12:05

Even overgeheveld uit het Dating topic, meer toepasselijk voor hier

Ik speelde altijd High Elves in 'the world that was', maar die staan nu helaas te verstoffen in een koffer ergens. Ik zou ze graag weer tevoorschijn halen, maar GW heeft de 'echte' elven nog niet met een boek en nieuwe modellen gezegend, dus ik zit nog opgescheept met 5 mini-facties die maar moeilijk tot een werkend leger te combineren zijn.


:huh:

Oh, nu zie ik het. Idd gesplitst "Phoenix Temple" "Order Draconis" "Swifthawk Agents".... :dunno:

Zeg maar gerust micro-facties. "Lion Rangers" is een factie met 2 units :disturbed:

Voor zover ik begrijp (na een half uurtje bladeren in het grote regelboek :whistle: ) is dat gewoon speelbaar als een "Order" leger, inclusief Abilities en Artefacts.



@Luuk
Ik heb sinds gisteren het grote regelboek (uit de Soul Wars set) dus die maar s gaan bestuderen en een paar oefenpotjes plannen.
Als het bevalt zal ik wel de GH aanschaffen, maar voorlopig kan ik nog wel zonder
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Punten in AoS?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 jul 2018 12:33

Ik heb ze allebei wel, maar niet echt in handig formaat. Zeg maar 'from russia with love' stijl... Handig om te kijken of het wat is voor me, maar iets om te kopen als ik echt AoS geregeld zou gaan spelen.

Ik heb trouwens ook wel 3 echte AoS units.... Steelhearts Champions, Ironskull boyz, Garrek's Reavers :wink: B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: AoS regelbespreking

Berichtdoor Beastherder » 22 okt 2019 15:28

Voordat ik Rianne's afspraak topic verder vol spam met vragen ( :wink: ) ga ik hier maar even Threadomancy op plegen.

Ik vond op het net de factie regels van de Nighthaunt, maar ik heb geen idee hoe ze werken.

'Battle Traits'
Deze regels gelden voor alle units in mijn leger?
Zit daar nog een beperking aan? (ik verwacht mistens iets als 'je leger moet puur Nighthaunt zijn')


'Command Traits'
Moet ik die aan iemand geven?
Heb ik die vanzelf?
Kosten die punten?

'Artefacts/Relics'
Wie mag ze hebben?
Kosten die punten?

Ik zie ook 3 verschillende lantaarns voor de Guardian of Souls. :dunno:
Zelfde vraag, dus
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: AoS vragen / regelbespreking

Berichtdoor kingjayko » 22 okt 2019 21:29

Ik heb de Battletome Nighthaunt, dus ik kan je vragen beantwoorden:

Battle Traits is een effect dat geldt voor elke unit in een (in dit geval) Nighthaunt leger.

Command traits zijn beschikbaar voor de general van je Nighthaunt leger. Je moet in je leger een general aanwijzen, meestal is dat een model met de Hero keyword.

Artefacts of Relics kun je geven aan Heroes in je leger, dit hoeft niet je general te zijn.

De Lantern is beschikbaar voor de Guardian of Souls, hier mag (of ja, moet) je er een van kiezen.

Hier hoef je allemaal geen extra punten voor te betalen, want meestal heeft je tegenstander ze ook. Je moet alleen zelf bepalen wat het beste werkt voor je leger. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: AoS vragen / regelbespreking

Berichtdoor Beastherder » 22 okt 2019 21:55

Thanks :tu:

Dat zijn heel veel extra bonussen. Mijn Nighthaunt zijn nu een stuk gevaarlijker.
(Of niet, want dat zijn ook veel dingen om te vergeten :whistle: )

Artefacts of Relics kun je geven aan Heroes in je leger, dit hoeft niet je general te zijn.

1 per leger, net als in 40k, neem ik aan?

Nu nog gaan kiezen.....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron