Warhammer Old World

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 27 aug 2024 16:03

https://www.warhammer-community.com/2024/08/27/old-world-almanack-chaos-in-the-old-world/

Artikel over de achtergrond van Chaos in de Old World.

Héél veel foreshadowing van wat ze later nog meer kunnen doen met Chaos in deze setting :yes:

(De huidige tijd voor OW is enkele decennia voor de Great War of Chaos met de Siege van Praag etc. Chaos is nu relatief zwak, maar begint dus langzaam met opbouwen naar wat we allemaal weten dat er gaat komen)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 aug 2024 16:20

morgen nacht nova open preview met roadmaps, ben benieuwd

Voor het temperen van de verwachtingen -_-
(Boeh! spoilsport! :P )

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Vrij duidelijk dat we alleen echte reveals krijgen van AoS (gegarandeerd de Stormcasts) en BloodBowl.

Old World (en 40k, HH en rest AoS) krijgt dus alleen een RoadMap.
Nou kan dat al vrij interessant zijn, want iedereen wil natuurlijk weten wanneer zijn leger aan de beurt is en hoe lang het gaat duren voor het hele spel 'compleet' is.
En hoe lang het dus gaat duren voordat we misschien iets nieuws gaan zien (*kuch* Kislev)

Met de snelheid die we zagen bij de Dwergen release ging dat nog járen duren. Als de snelheid van de Chaos release de standaard wordt kunnen we hopen op iets spectaculairs volgend jaar?? :unsure:

Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 28 aug 2024 10:56

en Bloodbowl, die laatste Gnomes waren wel ect een verrassing!
Nieuwe editie/Basisdoos?
Hoe oud is die?
:dunno:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 aug 2024 12:40

en Bloodbowl, ... Nieuwe editie/Basisdoos?
Hoe oud is die?

Zou kunnen, die huidige basisdoos gaat al wel wat jaartjes mee nu. :unsure:
Maar BB is niet een spel wat een regelmatige nieuwe editie nodig heeft en de huidige doos is niks mis mee met moderne sculpts en de klassieke humans vs orcs match-up

Ik verwacht niet meer dan een nieuw team. -_-

Ik zou verder willen zeggen dat speculeren over Blood Bowl niet echt thuis hoort in het Old World topic, maar ik zag net dat op de Warhammer website BloodBowl tegenwoordig valt onder de kop "Warhammer Old World - Other Games" :laugh:
Dus dan is het oke, denk ik :wink:

(Vermoed om duidelijk te maken dat het geen onderdeel van de AoS setting is, maar BloodBowl heeft min of meer zijn eigen setting, losjes gebaseerd op klassiek Warhammer)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 aug 2024 12:54

Afgelopen weekend naar een toernooi geweest; de afwezigheid van zware infanterie was opvallen, m.u.v. een enkel dwergen leger daargelaten.
Dwergen hebben niet echt een andere keus* :laugh:

Maar als in het leger genaamd CHAOS WARRIORS niemand daadwerkelijk Chaos Warriors gebruikt zit er toch iet scheef :scratch:

* Tot nu toe.
Met de nieuwe Arcane Journal zou je een (bijna) all-gyrocopter lijst kunnen maken :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 28 aug 2024 13:52

* Tot nu toe.
Met de nieuwe Arcane Journal zou je een (bijna) all-gyrocopter lijst kunnen maken :wink:

Oeh dat is wel tof! Ik heb zojuist bij Tante Hannie maar alle arcane journals tot dusver besteld en ook de Forces of Fantasy. Merk met deze editie dat ik wel toernooitjes wil gaan spelen en vind het dan wel fijn om te weten wat de andere speler met het leger kan.

Dat gaat inderdaad een stukje vlugger dan verwacht. Afgelopen weekend naar een toernooi geweest; de afwezigheid van zware infanterie was opvallen, m.u.v. een enkel dwergen leger daargelaten.

Waar was dit toernooi en hoe ging het je af?
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 aug 2024 09:03

De "Preview" met Roadmap voor Old World

https://www.warhammer-community.com/2024/08/29/warhammer-nova-open-preview-the-next-old-world-armies/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ligt het aan mij, of was deze 'roadmap' bedoeld voor een eerdere aankondiging?? :huh:
Dwergen staan aangegeven als Still To Come :dunno:

Enige info is de officiele bevestiging dat Empire en High Elves de volgende legers zijn, maar blijkbaar pas in 2025

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 29 aug 2024 11:34

Mmh, ja ik vind dit niet echt geweldig gedaan. Als ik simpelweg het lijntje zou volgen (want het is een roadmap) dan zouden de high elves eerder uitkomen dan empire. Maar dan zouden 'more factions' nog eerder uitkomen. Natuurlijk snap ik wel wat ze bedoelen en komt empire eerst maar dit is samen met de dwergen die nog 'zouden moeten komen' niet echt goed aangepakt.

Maar aan de andere kant, hoop wel dat ze dit soort informatie wel blijven geven. Maakt het toch fijn om te weten of je leger er over een tijdje al aankomt.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 aug 2024 13:28

Ja, niet bepaald het beste voorbeeld van de graphic design afdeling van GW :roll:

De 'roadmaps' die van de andere spelsystemen hebben gemaakt en zien er ook zo uit en krijgen allemaal dezelfde klachten.
Te onduidelijk en te weinig informatie

De zin "de volgende legers zijn empire en high elves en er komt meer" bevat alle informatie die je in dat plaatje kan vinden. :dunno:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 aug 2024 12:45

Oeh dat is wel tof!

Gisteravond even aan het rekenen geweest :grijns:

1000pts:
Engineer (general)
12x Thunderers (core)
2x Scout Gyrocopters (core)
6x Gyrocopters (special)
2x Gyrobombers (rare)

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Is dat een goede lijst? Waarschijnlijk niet.
Ga ik nu 10 Gyrocopter kits kopen om het te proberen? Zeker niet.

Maar het feit dat het kan vind ik wel erg grappig

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles