AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: AoS releases

Berichtdoor Beastherder » 05 maart 2024 11:00

Nu nog alleen een warband uit een Warhammer + Animatie maar komt een heel leger van.(spoilerde Frank P./Beastherder)
Iemand had de verkeerde video online gezet :laugh:

Die was snel weer verwijderd natuurlijk, maar GW heeft ook wel door dat the cat nu toch echt wel out of the bag was, dus het is nu officieel aangekondigd

https://www.warhammer-community.com/2024/03/04/darkoath-army-set-meet-the-dark-mirror-of-the-cities-of-sigmar/




Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zien er weer uit als hele fraaie mini's ^_^

Natuurlijk vooral interessant om te gebruiken als vervangers van de lelijke oude Marauder mini's voor Old World :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: AoS releases

Berichtdoor Bobske » 11 maart 2024 16:01

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: AoS releases

Berichtdoor Beastherder » 12 maart 2024 18:27

Nieuwe AoS editie

*Checkt datum uitkomen huidige editie*

2021

Yup, dat klopt dan wel :yes:

GW houd zich tegenwoordig heel strak aan 'om de 3 jaar een nieuwe editie' voor de main games (40k/AoS)

Persoonlijk niet zo'n fan van, geeft echt maar weinig tijd om te groeien in een spel. Je ziet ook dat ze zich echt moeten haasten om binnen die 3 jaar voor iedere factie een codex/army book uit te brengen. :dry:

Maar goed, we kunnen ons dus verheugen op een nieuwe grote starter box.
Nu druk aan het speculeren wie de facties worden?
Er is laatst een Skaven sprue gelekt..... :rat:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: AoS releases

Berichtdoor Bobske » 15 maart 2024 14:41

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: AoS releases

Berichtdoor Beastherder » 15 maart 2024 16:09

Foei Bob :bottom:


Dit is het AoS topic, niet 40k :P
Ik heb m alvast daar ook neer gezet
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: AoS releases

Berichtdoor Beastherder » 16 maart 2024 11:18

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: AoS releases

Berichtdoor Bobske » 16 maart 2024 19:54

maar wat is die 2e foto??

De building instructies? Waarom staat er een vampier op? :panic:
Get you by army liste??
:dunno:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: AoS releases

Berichtdoor Beastherder » 18 maart 2024 11:15

Dat zijn losse paginas, waarschijnlijk uit dat core rule book.

Je kan de ruwe randen met technische print data nog zien die normaal weggesneden zouden worden.
Dit zijn waarschijnlijk afgekeurde prints.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: AoS releases

Berichtdoor Bobske » 21 maart 2024 06:34

https://www.warhammer-community.com/wp- ... QlDl0z.jpg

Het verhaal gaat verder op Adepticon 2024

Afbeelding

Leuk model, niks van te zeggen, maar geen wow factor voor mij. Er zijn heel veel coole dingen B)
Beter dan Chaos Space Marines wel.

Afbeelding

Leuk terrein stukje


Maar het ging natuurlijk aande aankondiging van AoS 4e editie

https://www.warhammer-community.com/202 ... w-edition/

Trailer spreekt voor zichzelf, ik heb geen Hnery Cavill nodig, doe op dit niveau een hele film! :worship: :wub: B) :hc: :yes:

Nog tig keer kijken en dan discussie en voorspelling wat er in de box zit

:rat: :rat: :rat:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: AoS releases

Berichtdoor Beastherder » 21 maart 2024 11:38

Chaos Lord op monster is een super-cool model, maar te groot om te passen op de Old World base van een Chaos Lord op Daemonic Steed, dus iemand zal een manier moeten bedenken om er vleugels op te plakken zodat je m kan gebruiken als Chaos Lord op Dragon.

(Ja, ik zie alles van AoS op dit moment puur als 'Hoe kan ik het gebruiken in Old World' :wink: )




Yup, dat ziet er geweldig uit. :worship:
Die eerste minuut met de 'carriere' van een Stormcast Eternal is de beste promotie voor die factie die ik ooit gezien/gelezen heb. :tu:

(En die Nagash cameo maakt ook meteen duidelijk waarom die zo chagrijnig is tegenwoordig. Zomaar een ziel stelen die duidelijk voor hem bedoeld was, schandalig ;) )

Frame-voor-frame bestuderen van de Stormcast vs Skaven scenes zal inderdaad de moeite waard zijn, want zoals we geleerd hebben van de vorige 40k doos, als het ook maar een fractie van een seconde in beeld is dan zit het in de Starter Set. :yes:

Zoals ik hierboven al zei, de functie van AoS is nu het leveren van bruikbare modellen voor Old World, dus dit ziet er goed uit voor Skaven liefhebbers.
Met de verschillende Starter Sets die allicht gaan volgen waarschijnlijk heel betaalbare nieuwe clanrats etc


Trailer spreekt voor zichzelf, ik heb geen Henry Cavill nodig, doe op dit niveau een hele film!

Deze stijl van animatie ziet er geweldig uit voor dit soort actie scenes, maar vaak heel veel minder voor een hele film.
Zo gauw de karakters moeten gaan praten zit je al heel snel in de 'uncanny valley' waarbij het nét niet klopt.
Dan werkt een simpelere animatie-stijl vaak beter.



Compleet nieuwe editie met zulke grondige veranderingen dat alle bestaande boeken vervallen is wel een serieuze ontwikkeling.

Vervelend voor mensen die recent een regelboek hebben gekocht, maar kan goed uitpakken voor de gezondheid van het hele spel.
Beginnen met gratis downloadbare regels voor alle facties is alvast een goede manier om mensen zover te krijgen het (weer) een keer uit te proberen.
Ik heb nog ergens wat Nighthaunt liggen...

Persoonlijk hoop ik dat ze iets van Strength/Toughness terug brengen, zodat het iets uit maakt waar je op slaat.
Die 'je verwondt altijd op X+' beperkt de ontwerp-ruimte enorm, want je wapen is dan altijd beter/slechter in plaats van beter/slechter tegen een bepaald doelwit.

Dat kan weer wapens een echte keuze maken.

Als voorbeeld de 'keuze' tussen een zwaard of hamer voor een Stormcast. (Laatste keer dat ik naar AoS stats heb gekeken is alweer even geleden, dus dit kan verouderd zijn, maar het gaat om het principe)
Zwaard is to hit 3+, to wound 4+
Hamer is to hit 4+, to wound 3+
Dat is dus exact evenveel wounds! (0,3333 per attack)
Verander je die to wound waarde voor een Strength en geef je iedereen een Toughness, dan wordt het een echte keuze, die uitmaakt afhankelijk van wat je tegenstander is.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron